קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן במנועי חיפוש
קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן במנועי חיפוש

קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן במנועי חיפוש

קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן במנועי חיפוש (ידוע גם בשם: קידום אתרים ממומן) – מה בעצם טוב יותר עבורכם? ממה כדאי להתחיל? מה ההבדלים העיקריים בינהם?

בהגיעכם לבחור קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן עליכם לדעת מספר דברים חשובים: מה דומה בינהם? ההבדלים החשובים בין 2 ערוצי השיווק, איפה כדאי להתחיל, מה הכלים הדרושים לכך, ואפילו האם לשלב בין 2 הערוצים האלו בו זמנית. יש הרבה דעות בנושא אבל אנחנו רוצים לעשות עבורכם סדר אחת ולתמיד. יש לציין כי פרסום ממומן אינו רק במנועי חיפוש אלא גם רשתות חברתיות ועוד, בכתבה זו אנו נדבר על פרסום ממומן במנועי החיפוש ולא במיקומים אחרים.

הגדרה

קידום אתרים אורגני – זוהי כל הפעילות השיווקית בה מתאימים את אתר האינטרנט או דף הנחיתה שלכם למנועי החיפוש, על מנת לעזור למנועי החיפוש לגלות ולזהות את האתר מהר יותר וטוב יותר, להופיע באינדקס של מנועי החיפוש וכן להיות מדורג בתוצאות הגבוהות יותר והרלוונטיות ביותר עבור העסק או המותג שלכם. הפעילות כוללת מספר דברים כגון: שיפור במהירות האתר, שינוי קוד האתר, חוויית משתמש, בניית קישורים ועוד.

להגדיל מכירות ולקוחות באינטרנט ..

  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    לקבלת ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום
    פנה/י אלינו עכשיו >

פרסום ממומן (קידום אתרים ממומן) – זוהי כל הפעילות השיווקית בה מפרסמים מודעה במנועי החיפוש, ברשתות החברתיות או מיקומים אחרים, על מנת לעזור למודעה להופיע במיקומים הטובים והרלוונטיים עבור קהל היעד של המודעה ולהגשים את היעדים של המודעה. הפעילות כוללת מספר דברים כגון: הגדרות קמפיין ומודעה, קריאטיב המודעה, קישור לעמוד נחיתה בהתאם ועוד.

אילו כלים צריכים להצלחה?

מה צריך עבור קידום אתרים ומה צריך עבור פרסום ממומן וזאת על מנת להשקיע בערוצים השיווקיים הללו? להלן הכלים העיקריים.

קידום אתרים אורגני – על מנת להשקיע בערוץ השיווקי הזה, עליכם להיות בעלים של: קהל יעד, אתר אינטרנט פעיל או דף נחיתה פעיל, דומיין (עדיפות שלכם), אחסון בו האתר שלכם נמצא, וכמובן מידע ותוכן לרבות תמונות וסרטונים.

פרסום ממומן במנועי חיפוש – לעומת קידום אתרים, על מנת להשקיע בערוץ השיווקי הזה, עליכם להיות בעלים של: קהל יעד, דף נחיתה, מודעה, קריאטיב, תוכן (תמונה, סרטון וכד'), אחסון של דף הנחיתה עצמו וגם כפתור הנעה לפעולה.

אתר אינטרנט או דף נחיתה

אתר אינטרנט הוא הכתובת של העסק או הארגון שלכם והוא נועד בין היתר לשרת את הצרכים העסקיים והשיווקים שלכם. אתר אינטרנט מתאים יותר עבור פיתרון קידום אתרים ופחות לפרסום ממומן. דף נחיתה (או עמוד נחיתה או דף ייעוד) הוא בעצם דף מכירה, כאשר המטרה העיקרית שלו היא לעשות עסקה עם קהל היעד שלכם ולכן הוא מתאים יותר עבור פיתרון פרסום ממומן. ניתן לקדם דף נחיתה גם, אלא אם כן זהו דף עם הצעה מוגבלת בזמן.

מהם המיקומים העיקריים של ערוצי השיווק?

המיקום העיקרי של קידום אתרים אורגני הוא מנועי החיפוש בתוצאות האורגניות (הלא ממומנות), כאשר מדובר על כ-10 תוצאות בכל עמוד בדף החיפוש. המיקום העיקרי של פרסום ממומן הוא בתוצאות החיפוש מעל, מתחת או בצד ליד התוצאות הלא ממומנות.

חד פעמי או מתמשך

חשוב לדעת אם הפיתרון הוא חד פעמי או מתמשך, כלומר האם צריך להשקיע תקציבים וזמנים באופן חד פעמי או מתמשך?

קידום אתרים אורגני הוא פיתרון מתמשך מהסיבה העיקרית שזה לעולם לא נגמר ויש תמיד עבודה, לשפר ולהגיע לתוצאות טובות יותר. למרות שפרסום ממומן במנועי חיפוש הוא גם פיתרון מתמשך, אבל כאשר מדובר ברמת הקמפיין, הקמפיין עצמו הוא עם מוגבל וחד פעמי. כאשר הקמפיין מגיע לייעודו הוא מסתיים, ניתן להתחיל קמפיין חדש עם מטרות קצת אחרות.

יעדים ומטרות

המטרות והיעדים העיקריים של קידום אתרים הם להביא יותר תנועה לאתר ולהיות מדורגים בתוצאה גבוהה יותר. לעומת זאת, המטרה העיקרית של קידום ממומן לעזור למכור יותר או לגרום לקהל היעד להשאיר פרטי התקשרות.

זמנים של תוצאות – טווח קצר או טווח ארוך

היעדים והתוצאות של קידום אתרים ופרסום ממומן שונים לגמרי, ברגע שאמרנו לגבי הזמנים ואתר אינטרנט או דף נחיתה.

מבחינת הזמן, התוצאה של קידום אתרים במנועי חיפוש היא בטווח הארוך, קשה מאוד לקבל תוצאות בטווח המיידי. אלא אם כן, מדובר על תחרות קלה או חוסר תחרות. לעומת זאת פרסום ממומן במנועי חיפוש היא בטווח קצר, להביא מכירות והצעות מחיר באופן מיידי.

מחירים ועלויות

המחירים והעלויות תלויות בכמה דברים כאשר החשובים ביותר הם: תחרות ו- היקף עבודה. ככל שהתחרות היא גדולה יותר, כך קשה יותר לעבוד ולכן צריך להשקיע יותר משאבים על מנת להגיע לתוצאה טובה. כמו כן, ככל שהיקף העבודה גדול יותר, כך הזמן להשקיע גבוה יותר ולכן העלות יקרה יותר.

איפה כדאי להתחיל?

לאחר שהסברנו לכם מה דומה ומה שונה כעת עליכם להחליט האם קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן במנועי חיפוש, או אפילו גם וגם. בטח אתם רוצים לשאול מה אנחנו מציעים לכם? התשובה ההגיונית כי גם וגם, אבל התשובה שלנו היא: מה היעדים העסקיים שלכם? ומה חשוב לכם בשלב הנוכחי? אם שניהם חשובים אז זאת גם התשובה שלנו.

לקדם את העסק שלך עם מומחים.
יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


לקדם את העסק שלך עם מומחים.
יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


הצטרפו לעמוד הפייסבוק:
הצטרפו לערוץ הטלגרם: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

כתיבת תגובה