פרסום בפייסבוק: כל מה שעסקים חייבים לדעת על מערכת הפרסום
פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק: כל מה שעסקים חייבים לדעת על מערכת הפרסום

פרסום בפייסבוק הוא אחד מערוצי הפרסום הגדולים ברשת המאפשר לכם – עסקים, ארגונים וגופים נוספים – להגיע אל קהל היעד שלכם שנמצא בפייסבוק ועשוי להיות מעוניין בשירותים ובמוצרים שאתם מציעים עבורם.

פייסבוק היא לא רק הרשת החברתית הגדולה בעולם, אלא שהיא גם מהווה ערוץ שיווק וערוץ פרסום חזק מאוד לצד גוגל אדוורדס (מערכת הפרסום של גוגל). המערכת מאפשר לכל משתמש פייסבוק ליצור מודעות ומסעות פרסום, בדיוק כמו שגוגל מאפשרת כניסה למערכת הפרסום למשתמשים שיש להם חשבון גוגל / Gmail.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

לקוחות רבים פונים אלינו כשהם לא מבינים או שהם מבולבלים כי גורמים אחרים סיפרו להם מידע לא אמין ולכן החלטנו ליצור את הכתבה הזו.

מהו פרסום בפייסבוק?

כאשר אתם שומעים פרסום בפייסבוק, הכוונה היא לפרסום ממומן בפייסבוק, מסנג'ר ובאינסטגרם (ובקרוב גם וואטסאפ), כלומר פרסום בתשלום. המודעות שלכם יכולות להיות ברחבי פייסבוק ואינסטגרם והם יתוייגו עם המילה "ממומן", כך שתוכלו לזהות כי מדובר בפרסומת.

פייסבוק מאפשרת לכל משתמש ליצור חשבון מודעות שניתן באמצעותו לפרסם בפייסבוק. על מנת שתוכלו לפרסם, עליכם ליצור עמוד עסקי בפייסבוק או עמוד עסקי באינסטגרם (חברת בת של פייסבוק – אפליקציה של שיתוף תמונות). יצירה והגדרה של עמוד עסקי הוא ללא תשלום וכל אחד יכול לעשות זאת, אותו דבר לגבי חשבון עסקי באינסטגרם.

באמצעות הפרסום בפייסבוק, ניתן לחשוף את העסק שלכם בפני לקוחות חדשים, להביא יותר גולשים לאתר האינטרנט, עמוד מכירת המוצר או עמוד הנחיתה שלכם, להביא לקוחות לעסק המקומי, להגדיל את כמות המעורבות והלייקים בעמוד העסקי ועוד.

מהם היתרונות של פרסום בפייסבוק?

לפייסבוק ישנן מספר יתרונות לעומת פרסום במקומות אחרים ויתרונות רבים על פני פרסום מסורתי. הנה כמה מהם:

1. קהל יעד עצום

מעל 2 מיליארד אנשים משתמשים בפייסבוק בעולם, סביר להניח כי גם אתם משתמשים בפייסבוק. עם כמות כזו של משתמשים, סביר להניח שגם הלקוחות שלכם נמצאים שם, לכן גם אם אתם בעלי עסק מקומי, מציעים שירותים או עסק גלובאלי – זה יכול להתאים לכם.

2. תקציב גמיש

יש צורך להגדיר תקציב לכל פרסום, עם זאת, פייסבוק מאפשרת גמישות בתקציב כך שכל עסק יכול להופיע שם, גם עסקים קטנים וגם עצמאיים.

3. אפשרויות תמחור

פייסבוק מאפשרת אפשרויות תמחור שונות זאת לעומת פרסום מסורתי כגון שלטי חוצות, שם הפרסום הוא מחיר קבוע לחודש. פרסום בפייסבוק כולל תמחור לפי:

  • חשיפה או תפוצה של מודעות.
  • הקלקות על מודעה.
  • צפייה באתר האינטרנט / דף נחיתה.
  • צפייה בסרטונים.
  • לייקים בעמוד.
  • מעורבות בפוסט.
  • התקנת אפליקציה / אירועים באפליקציה.
  • תמחור לפי המרות (ביצוע פעולה כלשהי כגון הרשמה בטופס יצירת קשר).

כפי שאתם רואים, אפשר לשלם לפי סוגי תמחור שונים. כלומר, אתם יכולים לשלם לפי תוצאה שתרצו לקבל ולא "מחיר לחודש".

4. מיקוד קהלי יעד

הדגש העיקרי של פייסבוק הוא האפשרות של מיקוד לפי קהלי יעד. כלומר, ניתן לפנות לקהל יעד (לקוחות פוטנציאליים) שלכם על ידי מיקוד מדוייק לפי מספר דברים עיקריים:

  1. מיקום גאוגרפי – אנשים שגרים, שהו לאחרונה או נוסעים למיקומים כלשהם. לדוגמה: תל אביב, לונדון, מוקסבה, ניו יורק וכדומה.
  2. גיל – ניתן למקד לפי הגיל של קהל היעד.
  3. מין – גברים, נשים או כולם יחד.
  4. שפות – לפי השפה של קהל היעד שלכם.
  5. תחומי עניין – אנשים שאוהבים תחום מסויים, פעילות מסויימת או נושאים קשורים.
  6. דמוגרפיה – אפשר להגיע לאנשים על בסיס ההשכלה שלהם, עבודה, מערכת יחסים ואירועים נוספים בחיים.
  7. התנהגות – ניתן להגיע לאנשים לפי סוג המכשיר שהם משתמשים, פעילויות באינטרנט, יום שנה, התנהגות רכישה ועוד.
  8. אי הכללה – ניתן לבטל הכללה של קהל יעד כלשהו שלא לקוח פוטנציאלי שלכם.

בנוסף, ניתן לפנות לקהל יעד שהיה אצלכם באתר וביצע פעולות על ידי הכלי פייסבוק פיקסל.

5. מיקוד לפי מיקומים

על ידי פרסום בפייסבוק ניתן לקבוע היכן אתם מעוניינים לפרסם את המודעה שלכם. האם אתם רוצים שהפרסומת תופיע ב:

  • פייסבוק – עדכוני עמוד הבית, מאמרים מידיים, סרטונים, עמודה שמאלית/ימנית, מרקטפלייס.
  • אינסטגרם – עדכוני עמוד הבית או סטורי.
  • מסנג'ר – פרסומות בדף הבית או דרך הודעות ממומנות.
  • רשתות קהלים – מיקומים נוספים של שותפי פייסבוק.

כמו כן, ניתן לקבוע האם משתמשי אנדרואיד או iOS יצפו במודעות שלכם ואפילו האם המודעות יופיעו בעת שהם מחוברים לאינטרנט WiFi או לא.

6. פעולות מתקדמות

יתרון נוסף של פרסום בפייסבוק הוא האפשרות של הגדרות מתקדמות ודברים נוספים שאפשר לעשות באמעות המערכת. לדוגמה, האפשרות של יצירת מבחני A/B כדי לבחון איזו מודעה / קמפיין מניב את התוצאות הטובות ביותר ועוד.

7. מגוון סוגי מודעות

פייסבוק מאפשרת הוספה של מגוון של סוגי מודעות. מודעות אלו יכולות להיות קישור לדף נחיתה, קישור לעמוד הפייסבוק, קידום פוסט כלשהו, סרטון וידיאו כלשהו, מודעות של תמונה או מספר תמונות, מודעות של מוצרים של החנות באינטרנט שלכם ועוד.

8. ניתוח ובקרה

יתרון נוסף הוא האפשרות של ניתוח ובקרה. פייסבוק מאפשרת יצירת דוחות אשר נועדו לאמוד את ביצוע המודעות ומסעות הפרסום שלכם. כך למשל, ניתן לראות כמה הקלקות על מודעות היו, כמה פעמים המודעה שלכם נצפתה על ידי קהל היעד, כמה צפיות בסרטון היו, איזה מודעה מניבה ביצועים טובים יותר ועוד.

מה חייב לדעת לפני פרסום בפייסבוק?

יש כמה דברים שעליכם לדעת לפי שאתם מעוניינים להשקיע תקציב לצורך פרסום בפייסבוק. דברים אלו חשובים שכן הם ישפיעו ישירות על התוצאות שתקבלו:

  1. מטרה – עליכם לקבוע מהי המטרה של מסע הפרסום (קמפיין) שהוא תואם למטרות העסק שלכם. הציבו מטרה ברורה ומדוייקת כאשר היא מוגבלת בזמן וניתן להשיג אותה. לדוגמה: סגירת מכירות עם 50 לקוחות בתוך 60 ימים.
  2. תקציב – יש להגדיר תקציב חודשי שאתם מעוניינים להשקיע בפייסבוק. תקציב זה נושא חשוב שכן הוא קובע כמה תשלמו בסופו של דבר והאם תוכלו להגיע אל המטרה שהצבתם לעצמכם.
  3. דף נחיתה / אתר אינטרנט – למעט קמפיינים בודדים, עליכם ליצור דף באינטרנט שמטרתו בין היתר לאסוף את פרטי ההתקשרות של הלקוחות שלכם. כאשר לקוח לוחץ על המודעה הוא למעשה מגיע לדף זה.
  4. קריאטיב – קריאטיב היא המודעה עצמה, האם מדובר על סרטון או תמונה, מספר תמונות ועוד. מי יצור ויערוך סרטון וידיאו ועוד.
  5. חוקים והנחיות – ישנם תחומים בעייתיים שיש להם מגבלות והנחיות מיוחדות במערכת הפרסום או מגבלות לפי מדינות. לדוגמה, פרסום של משקאות אלכוהוליים, שירותי בריאות ואסתטיקה, שירותים פיננסיים ועוד.
  6. עמוד פייסבוק / אינסטגרם – כל מודעה מופיעה תחת עמוד פייסבוק או אינסטגרם ולכן על מנת לפרסם, יש ליצור אחד כזה. אולם לא מספיק רק ליצור, אלא יש גם להגדיר אותו ולהוסיף מעט תוכן ותמונות פרופיל.

פרסום בפייסבוק מחירים

זהו חלק מאוד חשוב, כאן עלינו לדעת כמה עולה פרסום בפייסבוק וכמה כסף צריך להשקיע. לא ניתן להגיד כמה כסף צריך לשים בפייסבוק, מכיוון שהמערכת מאוד דינאמית והיא תלוייה במספר גורמים.

ראשית, שטח הפרסום של פייסבוק הוא מוגבל ולכן ככל שיש יותר מתחרים על אותו שטח פרסום, התחרות גדלה וכך גם המחירים גדלים.

שנית, ככל שהמודעה שלכם איכותית יותר, כך גדלים הסיכויים שלכם להופיע יותר בקרב קהל היעד שלכם ובהתאם לכך לשלם פחות כסף.

שלישית, כאשר אתם עובדים עם חברה מקצועית, כמונו (כן, אנחנו עומדים במילה הזו!), יש לכם את העלות של ניהול ויצירת הקמפיינים. אך מצד שני, אתם בראש שקט שחברה מנוסה דואגת לכם לתוצאות מיטביות ביותר.

איך מתחילים?

אם החלטתם לעבוד איתנו – מעולה. אחרי שתשאירו את הפרטים שלכם, נציג מטעמנו יצור עמכם קשר על מנת לקבל מכם מידע עליכם ועל העסק שלכם, מטרת הפרסום ופרטים נוספים וזאת כדי שנוכל לקבוע מה הכי נכון עבורכם. (החל מתקציב של 2,000 ₪ בחודש כולל ניהול).

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק:
הצטרפו לערוץ הטלגרם: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

כתיבת תגובה