
אינסטגרם (Instagram) היא הרשת החברתית הוויזואלית הגדולה ביותר בעולם ומציעה מגוון של אפשרויות ודרכים שעסקים יכולים להצליח בהם. אחד הכלים החשובים שקיימים לעסקים הוא פרסום באינסטגרם, שמאפשר לקדם ולמתג כל עסק והמוצרים והשירותים שהוא מציע.
נכון לפברואר 2019, לפי נתוני פייסבוק, כ-3 מיליון ישראלים משתמשים באפליקציית אינסטגרם. באפליקציה המשתמשים משתפים את התמונות, הסרטונים והסטורי שלהם על נושאים מסויימים. גם עסקים יכולים ליצור חשבון עסקי באינסטגרם ולשתף את התוכן שלהם.
מה זה פרסום באינסטגרם?
כאשר אתם מעלים פוסטים מסוג סרטונים, תמונות או סטורי, התוכן מפורסם לכל מי שעוקב אחריכם. אם התוכן משיג עניין רב, הוא עשוי להופיע גם בתצוגת התוכן הפופולארי והמתאים למשתמש.
לתוכן המפורסם באופן זה, לא משלמים כסף, אך כמות החשיפות מוגבלת למי שעוקב אחר העמוד, וגם לא לכולם, אלא רק לאחוז מסויים מהם. בנוסף, הוספת תוכן מסוג כזה אינו מאפשר הוספת קישור לאתר חיצוני (למעט סטורי עם 10,000 עוקבים ומעלה).
כאשר עסק מעוניין להגביר את כמות החשיפות של הפוסטים, כמות הצפיות בסרטונים או לגרום לקהל היעד להיכנס לאתר האינטרנט של בית העסק, הוא נדרש לפרסם באופן ממומן, קרי, בתשלום.
פרסום באינסטגרם עובד בשיטה דומה לפרסום בפייסבוק, ומאפשרת לקדם את הפוסטים בתשלום, תמורת מחיק לקליק או לצפייה, וזאת לצורך קידום מכירת המוצרים או השירותים של אותו בית עסק.
יתרונות פרסום באינסטגרם
לאינסטגרם יש כמה יתרונות פרסום על פני מקומות אחרים ואפילו יש יתרונות, על פני חברת האם שלה, פייסבוק.
- קהל יעד ענק – נכון ליוני 2018 לאינסטגרם יש 1 מיליארד משתמשים פעילים בחודש. עם כמות כזו, סביר להניח כי הלקוחות שלכם משתמשים בשירות.
- תקציב גמיש – כדי לפרסם באינסטגרם, לא צריך תקציב חודשי עצום. גם עסקים קטנים ובינוניים יכולים לפרסם עם תקציבים של מאות ושל אלפי שקלים בודדים בחודש.
- מיקוד קהלי יעד – אינסטגרם מאפשרת מיקוד המודעות לקהל יעד ספציפי שהוא עשוי להיות הכי תואם ללקוח האידיאלי שלכם, אפשר למקד לפי מיקום גאוגרפי, גיל, מין, תחומי עניין ועוד.
- מיקומי מודעות – אינסגרם מאפשרת פרסום ב-2 מקומות עיקריים שלה: עדכוני עמוד הבית ועדכוני סטורי (סיפורים).
- מגוון סוגי מודעות – אינסטגרם מאפשרת פרסום של מגוון סוגי מודעות, תמונות, סרטונים, טופס לידים, קרוסלה ואוסף.
- פעולות מתקדמות – בדיקות A/B Testing, פעולות הוספה והסרה, עבודה בשעות ובימים מסויימים ועוד.
- ניתוח ובקרה – המערכת מאפשרת קבלת תובנות של פרסום, מה עבד טוב, מה פחות, כמות צפיות, הקלקות, פעולות ועוד.
מה חובה לדעת לפני פרסום באינסטגרם?
לפני שאתם רצים לפרסם באינסטגרם, עליכם לדעת עוד כמה דברים, והם:
- מטרה – עליכם להגדיר מה המטרה של הקמפיין (מסע פרסום), כך שהיא צריכה להיות תואם למטרות העסק שלכם. הציבו מטרה ברורה, מדוייקת, מוגבלת בזמן וכזו שניתן להגיע אליה. כגון: השגה של 1,000 הרשמות לניוזלטר ב-60 ימים.
- תקציב – עליכם לקבוע מה התקציב שאתם מעוניינים להשקיע במסע הפרסום באינסטגרם, כזה שתוכלו לעמוד בו ומצד שני שבאמצעותו תוכלו להגיע אל היעד שהצבתם.
- דף נחיתה / אתר אינטרנט – בקמפיינים שאתם מעוניינים שהלקוח יבצע פעולה מחוץ לאינסטגרם, אתם צריכים שיהיה לכם דף באינטרנט שבו הפעולה תתבצע. כמו דף נחיתה בודד או דף כחלק מאתר האינטרנט.
- קריאטיב – מה המודעה עצמה? האם זו תמונה, האם זה סרטון, מספר תמונות ועוד. לצורך פרסום, תצטרכו שחברה תוכל לעצב לכם את התוכן וכן לכתוב את התוכן השיווקי.
- חוקים – קיימים תחומים בעייתיים בפרסום, כמו פוליטיקה, משקאות אלכוהוליים, אסתטיקה ויופי, שירותים פיננסיים ועוד. לכן חשוב לדעת מהם החוקים שחלים אצל קהל היעד, כדי להימנע מעבירה על החוק.
- עמוד אינסטגרם – כמובן שאתם צריכים שיהיה לכם עמוד אינסטגרם. הוא צריך להכיל תמונת פרופיל, תיאור ופוסטים, עדיף שיהיה חשבון פעיל (כזה שמפורסמים בו תכנים לעיתים קרובות).
פרסום באינסטגרם: לבד או עם חברת פרסום?
טוב, זה חלק טריקי, ולמרות זאת אנו נענה לשאלה זו. אנחנו מאמינים כי כל אחד צריך להיות מקצועי בתחום שלו וככל שהוא עוסק יותר ומתמחה בתחום העיסוק, הוא הופך להיות מקצועי עוד יותר. כמו כן, קשה לבצע כמה דברים במקביל ולהיות מקצועי בכולם.
לכן, אנשים פונים לעורך דין על מנת שייצג אותם, למרות שהם מבינים את זכויותיה. אנשים פונים לרואה חשבון לייעוץ, למרות שהם מבינים לקרוא דו"חות כספיים. ויש עוד מגוון של דוגמאות. האם זה נכון שעורך דין יבצע פרסום, ואיש פרסום יכתוב מכתב משפטי? אנחנו חושבים שלא.
לכן, לבד אפשר לפרסם, כמו שלבד אפשר לכתוב כתב הגנה לבית משפט, אולם, נכון יותר לשלם לגורם מקצועי שיעשה את כל העבודה הקשה הזו. כך תחסכו הרבה עצבים שלא לצורך, זמן יקר וכמובן גם תחסכו כסף רב.
פרסום באינסטגרם מחירים
אחד הדברים החשובים ביותר בעת יצירת קמפיין פרסום הוא לדעת מהם המחירים, כלומר, כמה עולה פרסום בפייסבוק באמת. התשובה לשאלה זו תקבע לכם מהו ההחזר על ההשקעה שלכם והאם זה כדאי בכלל. יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת בחלק זה:
- תחרות בפרסום – שטח הפרסום באינסטגרם מוגבל יחסית, מה זה אומר כי אם נכנס מתחרה חדש שמתחרה על קהל היעד שלכם, התחרות תגדל וכתוצאה מכך המחירים יגדלו.
- איכות המודעה – ככל שהמודעה שלכם איכותית יותר ופונה לקהל יעד מתאים יותר, המחיר יהיה זול יותר. השיטה פועלת גם להיפך, מודעה פחות איכותית, יקרה יותר.
- עלויות נלוות – כזכור, צריך ליצור את המודעות עצמן, קריאטיב, תוכן שיווקי, דפי נחיתה, יצירת קמפיינים וניהול קמפיינים. כאשר אתם עובדים עם חברת פרסום, המחיר יקר יותר בגלל עלויות החברה, אך התוצאות תהיינה טובות יותר, כך שהן מפצות אתכם.
אז איך מפרסמים?
אם החלטתם לעבוד איתנו – מעולה. אחרי שתשאירו את הפרטים שלכם, נציג מטעמנו יצור עמכם קשר על מנת לקבל מכם מידע עליכם ועל העסק שלכם, מטרת הפרסום ופרטים נוספים וזאת כדי שנוכל לקבוע מה הכי נכון עבורכם.