שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » חנות באינסטגרם: איך לפתוח חנות קניות למכירת מוצרים בחשבון אינסטגרם שופינג?

חנות באינסטגרם: איך לפתוח חנות קניות למכירת מוצרים בחשבון אינסטגרם שופינג?

בעלי חנויות מוצרים פיזיים? משווקי מוצרים? אפשר לפתוח / ליצור חנות באינסטגרם בחינם ולמכור את המוצרים שלכם על ידי אינסטגרם שופינג בקלות. החנות מקושרת לחשבון האינסטגרם שלכם, שגם הוא ללא תשלום.

אז אם אתם מציעים מוצרים ורוצים לשווק ולמכור אותם בחנות אונליין דרך הרשת החברתית המעניינת, הכתבה הזו עבורכם.

מה זה חנות באינסטגרם?

חנות באינסטגרם (Instagram Shopping) או אינסטגרם שופינג, הוא למעשה כלי רשמי של אינסטגרם שהופך את החשבון שלכם לחשבון שדרכו אפשר להציג מוצרים שונים למכירה. כלומר, מדובר מעין חלון ראווה בו ניתן להציג את המוצרים שלכם.

במדינות מסויימות חנות אינסטגרם (Instagram Shop / Store), ביחד עם פייסבוק, מאפשרת תשלום / צ'קאאוט ישירות בתוך האפליקציה ללא צורך לצאת לאתר אינטרנט חיצוני. כלומר, ממש בתוך האפליקציה.

במילים אחרות, חנות שופינג באינסטגרם היא כמו חנות מסחר אלקטרוני באינטרנט, היא מאפשרת לכם להציג את התמונה של המוצר כפוסט רגיל, להוסיף תיאור של המוצר, מחיר / עלות של המוצר וכמובן קישור לאתר האינטרנט שלכם בו הלקוח יכול להמשיך את הרכישה והתשלום עבור המוצר.

פוסט אינסטגרם שכולל מוצר מסויים או כמה מוצרים, מציג סמל של עגלה ובעת לחיצה אחת על הפוסט הזה, ניתן לראות את כל המוצרים המתוייגים בו.

דרך אגב, חשוב לציין כי בעקבות העדכון והמיתוג של פייסבוק, חנויות שופינג פייסבוק ואינסטגרם, נקראות בתור "פייסבוק שופס" (Facebook Shops). כך שאם אתם שומעים את המושג הזה, הרי שהכוונה היא לחנויות בפייסבוק ובאינסטגרם. במקרים רבים פתיחת חנות בפייסבוק וחנות באינסטגרם הוא תהליך דומה.

אינסטגרם שופינג – למי מתאים?

חנות של חשבון אינסטגרם שופינג (Instagram Shopping) מתאימה לכל העסקים שמציעים מוצרים פיזיים / מוחשיים למכירה. מבין העסקים יכולים להיות בעלי חנויות, מותגים, קמעונאים, סוחרים, משווקים ואחרים. מוצרים פיזיים הם מוצרים מוחשיים שניתן לראות אותם ולהחזיק אותם, כמו למשל: ביגוד והנעלה, מוצרי מזון, מוצרים לבית ולגינה, מוצרים למשרד, מוצרים לרכב ועוד.

עם זאת, חנות אינסטגרם לא מתאימה לעסקים שמציעים שירותים או מוצרים מופשטים / אלקטרוניים. כך למשל, בעלי עסקים שמציעים שירותי ליווי וייעוץ עסקי, משפטי, שיווקי וכד' – לא יכולים לנהל חנות באינסטגרם עבורם.

חנות באינסטגרם – דרישות ותנאי זכאות

לפני שפותחים חנות אינסטגרם שופינג, חשוב לוודא שחשבון האינסטגרם והעסק עומד בתנאים ודרישות של אינסטגרם. אלו הדרישות:

  1. חשבון אינסטגרם לעסקים או חשבון יוצר (חשבון מקצוען) – דף אינסטגרם שלכם חייב להיות עסקי. אם עמוד האינסטגרם הוא פרטי, עליכם להמיר אותו לחשבון עסקי.
  2. קישור אינסטגרם לחשבון פייסבוק – יש לקשר בין דף פייסבוק לעסקים שלכם לבין חשבון אינסטגרם לעסקים או חשבון יוצר.
  3. שיוך אינסטגרם לביזנס מנג'ר – יש להוסיף ולשייך את חשבון האינסטגרם אל פייסבוק ביזנס מנג'ר. אגב, גם את דף הפייסבוק יש לצרף לשם.
  4. חיבור קטלוג פייסבוק – חשבון אינסטגרם עסקי חייב להיות מקושר לקטלוג מוצרים בפייסבוק. מדובר על רשימת המוצרים שלכם שאפשר ליצור ולנהל דרך פייסבוק ביזנס מנג'ר או מנהל הקטלוגים או דרך אתרי מסחר אלקטרוני (כמו שופיפיי, ביגקומרס, ווקומרס וכד').
  5. מכירת מוצרים פיזיים – העסק שלכם חייב למכור בעיקר מוצרים מוחשיים (פיזיים).
  6. ייצוג עסק או דומיין – המוצרים חייבים להופיע בפועל דרך אתר אינטרנט חיצוני (חנות מסחר אלקטרוני) ששם הלקוחות משלמים. ייתכן, שתצטרכו לאמת את הדומיין שלכם בהגדרות פייסבוק מנג'ר. (אם אין לכם אתר מסחר אלקטרוני או שאתם רוצים לשדרג אותו פנו אלינו כעת לקבלת הצעה כדאית).
  7. ציות למדיניות הסוחרים ולמדיניות המסחר של אינסטגרם – העסק חייב לציית לתנאי המסחר, תנאי השימוש של פייסבוק ושל אינסטגרם, כללי הקהילה בפייסבוק. בנוסף גם – מדיניות המסחר, הסכם סוחרים, מדיניות מודעות ואף מדיניות דפים וקבוצות – כל אלו הם כללים והנחיות לעסקים מה מותר ומה אסור לעשות ולמכור, כיצד יש לפעול ואיך פייסבוק / אינסטגרם מגנות על הרוכשים.
  8. מידע אמין – העסק חייב להפגין אמינות על ידי נוכחות מבוססת לרבות מספר מספק של עוקבים. כמו כן, יש לציין את מדיניות ההחזר הכספי, ביטולי עסקה ופרטים אחרים רלוונטיים.
  9. העסק נמצא בשוק נתמך – לבסוף, העסק חייב להיות במדינה המאפשרת אינסטגרם שופינג. ישראל היא כן שוק נתמך החל מתאריך 11.10.2020.

עסק שחדל לעמוד בדרישות אלו, יכול לאבד את הגישה לממשק המסחר האלקטרוני של פייסבוק ואינסטגרם.

יתרונות חנות באינסטגרם

יש כמה יתרונות חשובים בהקמה של חנות דרך אינסטגרם שופינג, כמו למשל:

  • חינם – חנות קניות באינסטגרם לא עולה כסף וגם לא משלמים עליה.
  • מוצרים ללא הגבלה – חנות באינסטגרם לא מוגבלת מבחינת כמות המוצרים שאפשר להוסיף ולנהל אותם.
  • מערכת פשוטה – מערכת הניהול להוספת מוצרים היא קלה מאוד ולא דורשת ידע מעמיק.
  • אוסף / קטגוריה – ניתן לקבץ מוצרים יחד לפי אוספים או קטגוריות שונות שמאפשר קיטלוג נוח.
  • נתוני שימוש – דוחות וסטטיקטיקה של החנות ניתנים ללא עלות נוספת. אפשר לדעת כמה לקוחות צפו, הקליקו או רכשו.
  • יצירת קשר באינסטגרם – לקוחות יכולים ליצור קשר עם המותג המנהל את החנות לקבלת מידע נוסף ללא הצורך לצאת מאינסטגרם.

חנות אינסטגרם שופינג לדוגמה

כך נראית חנות באינסטגרם ומוצר בחנות:

חנות אינסטגרם שופינג
חנות אינסטגרם שופינג
מוצר בחנות אינסטגרם שופינג
מוצר בחנות אינסטגרם שופינג
פוסט מתוייג מוצר באינסטגרם
פוסט מתוייג מוצר באינסטגרם

בשלבים הבאים נסביר איך ליצור חנות כזו.

איך לפתוח חנות באינסטגרם?

לאחר שאתם עומדים בתנאי הזכאות ובדרישות של אינסטגרם / פייסבוק, אפשר להגיש בקשה לבדיקה ולקבלת היכולות ליצור חנות אינסטגרם שופינג לעסק. לצורך כך, אפשר לפעול ב-2 דרכים עיקריות:

  1. דרך אפליקציית אינסטגרם.
  2. דרך פייסבוק ביזנס מנג'ר – מאחת אלה:
    • מנהל קטלוגים.
    • מנהל מסחר.

הנה הסבר עבור השיטות:

1. הגשת בקשה דרך אפליקציית אינסטגרם

השיטה הראשונה היא דרך האפליקציה הרשמית של אינסטגרם המותקנת אצלכם בטלפון הנייד. יש לפעול כך:

  1. גשו לפרופיל העסקי שלכם.
  2. לחצו על ההמבורגר בחלק העליון (סמל: 3 קווים) ואז להגדרות (באנגלית: "Settings") (סמל: גלגל שיניים).
  3. לחצו על עסק (באנגלית: "Business").
  4. לחצו על "הרשמה לקניות" (באנגלית: "Sign up for Shopping").
  5. פעלו אחר ההוראות ושלחו את הקטלוג לבדיקה.

לאחר מכן, עליכם להמתין לתשובה מפייסבוק / אינסטגרם.

2. הגשת בקשה דרך פייסבוק ביזנס מנג'ר

השיטה הנוספת היא דרך חשבון פייסבוק ביזנס מנג'ר דרך הדפדפן שבו מתנהל החשבון העסקי שלכם. יש לפעול כך:

2.1. מנהל קטלוגים

  1. גשו לקטלוג שלכם ב- "מנהל קטלוגים" ("Catalog Manager").
  2. לחצו על ההגדרות (באנגלית: "Settings") (סמל: גלגל שיניים).
  3. גשו לחלק "פרופילי עסק באינסטגרם – מחוברים" (באנגלית: "Connected Instagram Business Profiles").
  4. לחצו על הכפתור "ניהול פרופילים" (באנגלית: "Manage profiles").
  5. לצד חשבון האינסטגרם שלכם לחצו על הגשת הבקשה.

לאחר מכן, עליכם להמתין לתשובה מפייסבוק או אינסטגרם.

ייתכן מאוד השיטה השתנתה מעט, או המסכים נראים מעט אחרת בסעיף זה.

2.2. מנהל מסחר

פייסבוק קומרס מנג'ר או מנהל מסחר (Commerce Manager) הוא כלי שהושק עם דיווח פייסבוק על איחוד חנויות פייסבוק+אינסטגרם וקראה להם ביחד "פייסבוק שופס". כדי להגיש באופן זה, יש לפעול כך:

גשו לחנות שלכם במנהל המסחר דרך הביזנס מנג'ר בפייסבוק. שם בחרו יצירת חנות, לאחר מכן מלאו את שיטת התשלום (באתר, צ'קאאוט בפייסבוק או באינסטגרם, או דרך המסנג'ר). בחרו את העמודים בהם תרצו ליצור חנות, הוסיפו קטלוג מוצרים ובדקו שהכל תקין.

איך להוסיף מוצרים לתוך חנות באינסטגרם?

בשונה מחנות בפייסבוק, לא צריך להוסיף מוצר לחנות אינסטגרם או פוסט מיוחד של מוצר. למעשה, הוספת מוצר לחנות אינסטגרם נעשית על ידי הוספה של פוסט רגיל של תמונה או סרטון, או פוסט שהוא סטורי, ולאחר מכן תיוג של הפוסט בכל המוצרים המופיעים שם.

אבל… כדי שיהיה אפשר לתייג את המוצר, כדי שאינסטגרם תדע שאכן מדובר על מוצר, יש להוסיף את המוצר והפרטים שלו דרך מנהל הקטלוגים בפייסבוק. ראו בחלק של תנאים ודרישות לעיל.

למעשה, לאחר שאינסטגרם אישרה את החשבון שלכם לחשבון קניות, עליכם לחבר את חשבון האינסטגרם שלכם אל הקטלוג שלכם שמופיע ב- "מנהל קטלוגים" או ב- "לשונית קנה בעמוד פייסבוק". לצורך כך, יש לפעול באחת השיטות הבאות:

  1. דרך אפליקציית אינסטגרם – כמו הגשת הבקשה, אך לאחר האישור, לחצו על קניות "Shopping" בהגדרות העסק של החשבון שלכם. שם יש לבחור את הקטלוג הרצוי.
  2. דרך ביזנס מנג'ר – כמו הגשת הבקשה, אך לאחר האישור, יש ללחוץ על המתג "קישור" המופיע ליד החשבון.

לאחר שחיברתם את הקטלוג לחשבון אינסטגרם – עכשיו תוכלו לתייג.

איך להוסיף אוספים / קולקציות?

קולקציה או אוסף, היא קטגוריה של מוצרים שמקובצים לפי מוצרים דומים או קשורים זה לזה. בדומה למוצרים ככתוב למעלה, אין צורך להוסיף קולקציה באינסטגרם, כיוון שהוספה דרך פייסבוק וקישור החשבון היא מספיקה ויוצרת אוטומטית גם באינסטגרם.

תיוג מוצרים בתוך פוסטים

כדי שיהיה ניתן לראות את המוצר עם מחיר וקישור לאתר בתוך פוסט, צריך לתייג את הפוסט. לצורך כך:

  • יש לגשת לפוסט (תמונה או סרטון) בו מעוניינים להוסיף מוצר.
  • לבחור הוספת כיתוב, אפקטים ופילטרים.
  • להקיש על המוצר בתמונה או על מגש מיוחד במקרה של סרטון.
  • להזין את שמות המוצרים שאותם מעוניינים להציג, ואז לבחור אותם כאשר יופיעו.
  • לבסוף יש להקיש סיום ושיתוף.

ניתן לתייג עד 5 מוצרים בכל פוסט שהוא תמונה או סרטון, או עד 20 מוצרים בפוסט שכולל מספר תמונות או סרטונים.

תיוג מוצרים בתוך סטורי

גם בתוך סטורי אפשר להוסיף מוצרים. יש לפעול כך:

  • לבחור תמונה או סרטון שאותו מעלים כ- סטורי (Story).
  • להוסיף מדבקת המוצר ממגש המדבקות.
  • לבחור את המוצר מתוך הקטלוג.
  • להעביר את מדבקת המוצר למקום שבו היא תוצג בסטורי. אגב.. אפשר לשנות צבע טקסט של המדבקה על ידי לחיצה. כדי לערוך את המוצר, צריך לשנות אותו בקטלוג המוצרים לפני ההוספה.
  • לאחר מכן יש לשתף את הסטורי.

ניתן להוסיף מוצר אחד בלבד לסטורי.

אנליטיקס ודוחות

אינסטגרם מספקת נתוני שימוש על האופן בו אנשים מקיימים אינטרקציה עם תוכן של קניות שלכם. הדוחות מספקים מידע של מספק לחיצות על המוצר, לחיצות על הכפתור רכישה, תדירות ועוד.

איך לשווק חנות אינסטגרם שופינג?

יש כמה דרכים בהם אתם יכולים לשווק את החנות באינסטגרם שלכם כדי להגדיל את התפוצה והתנועה לתוך אתר מסחר אלקטרוני או חנות מקומית שלכם.

  • כפתור הנעה לפעולה באינסטגרם – אם טרם השתנה, כדאי לשנות את כפתור הקריאה לפעולה ל- "לקנייה".
  • תיוג מוצרים בפוסטים – כמו שכתוב מקודם, אפשר לתייג את מוצרים שפורסמו בחנות לתוך פוסט מסויים של תמונה או סרטון, או סטורי.
  • פרסום באינסטגרם – דרך נוספת היא לקדם את החנות והמוצרים באופן ממומן באינסטגרם.

איך לתת לנו גישה לצורך אינסטגרם שופינג או פרסום?

כדי לתת לנו גישה לנכסים שלכם בפייסבוק / באינסטגרם, עליכם לפעול כך:

  • להיכנס לחשבון הביזנס מנג'ר שלכם ואז אל חלק הגדרות העסק ואז אל "שותפים" או בקישור מהיר זה. (אם אינכם יודעים, היכנסו למדריך בנושא פייסבוק ביזנס מנג'ר).
  • ללחוץ על הוסף / הוסיפי.
  • לבחור ב- "מתן גישה לשותף לנכסים שלך".
  • להזין את מזההה העסק של השותף (שלנו), והוא "1804461696488997".
  • לבחור את הנכסים שאתם רוצים לשתף איתנו ולספק גישה לגבי כל אחד מהם. (יש לתת רמת גישה של מנהל / ניהול / ADMIN). יש לתת גישה לנכסים אלו:
    • עמוד הפייסבוק המבוקש.
    • עמוד האינסטגרם המקושר (ייתכן ונצטרך גם פרטי כניסה מלאים).
    • חשבון קטלוג רלוונטי של החנות המקושרת.
    • חשבון הפרסום ממנו מפרסמים.
    • פיקסל פייסבוק (לא חובה, אם לא לצרכי פרסום או אנליטיקס).
  • לשמור את השינויים.

לאחר מכן מומלץ ליידע אותנו.

אם אתם רוצים לקדם את המוצרים שלכם באינסטגרם או במערכות אחרות כמו פייסבוק, גוגל וכדומה. פנו אלינו דרך הטופס. מבטיחים לתת לכם קידום ושיווק מקצועי מבוסס תוצאות (הגדלת מכירות ולקוחות חדשים).

כלים מומלצים לאתרי וורדפרס WordPress
  • Cloudways - אחסון אתרים לוורדפרס הטוב ביותר! 25% הנחה קוד קופון CLOUDONE
  • Elementor PRO - תוסף בניית עמודים לוורדפרס
  • JetPlugins - תוסף הרחבה לאלמנטור
  • Astra PRO - תבנית/ערכת נושא לוורדפרס מבין הטובות ביותר

הטבות לעסקים ולחנויות:

  • רוצים לקבל חשיפה לעסק? פרסום כתבה בחינם במגזין חזית.
  • רוצים לקדם את העסק? פרסום עסק בחינם באינדקס עסקים טופלינק.

12 מחשבות על “חנות באינסטגרם: איך לפתוח חנות קניות למכירת מוצרים בחשבון אינסטגרם שופינג?”

  1. שלום לכולם
    האם בפייסבוק יש אפשרויות סליקה? איך בונים את מערכת הסליקה?

  2. קרינה זנג

    היי תודה על המדריך!
    משום מה אני לא מצליחה לפתוח חנות באינסטגרם (הכל כבר מקושר הכל כבר עסקי יש כבר קטלוג ואפילו תייגנו מוצרים בפייסבוק) אבל משום מה אין הרשאה לפתוח חנות אינסטגרם. יש טענה כי אי אפשר עדיין לפתוח חנות אינסטגרם בארץ אבל אני רואה עמודים רבים שיש להם אתזה, אני לא לגמרי מבינה מה הבעיה בדיוק?

  3. עדן יהוד

    אם אני לא מצליחה לחבר את האינסטגרם שלי לתוך ערוצי המכירות ומופיעה לי ההודעה:
    Not Eligible
    Accounts must follow our Commerce Policies and be linked to your Business Manager.
    איך אני יכולה לפתור את זה?

  4. היי אם אין לי אתר אינטרנט לעסק זה אומר שאני לא יכולה לפתוח חנות?? בפייסבוק ראיתי שכן אפשר ללא אתר..

  5. היי,
    יש לי אתר אינטרנט דרך פלטפורמה שופיפיי, האם אני צריכה בכל זאת לחבר לחנות אינטרנטית בפייסבוק?

  6. יש לי חנות אינטרנטית בשופייפי, האם אני יכולה לחבר את המוצרים שיש בחנות לחנות האינטרנטית באינסטגרם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *