Netolink שיווק דיגיטלי » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » חנות בפייסבוק: איך לפתוח חנות למכירת מוצרים בעמוד פייסבוק?

חנות בפייסבוק: איך לפתוח חנות למכירת מוצרים בעמוד פייסבוק?

מוכרים מוצרים? בעלי חנויות? משווקים? אפשר לפתוח / ליצור חנות בפייסבוק ולמכור את המוצרים שלכם שם בקלות וללא תשלום נוסף. החנות קשורה לעמוד העסקי שלכם, שגם הוא ללא תשלום מצד פייסבוק.

אם יש לכם מוצרים פיזיים שאתם מוכרים אצלכם בחנות פיזית או מסחר אלקטרוני באינטרנט, או שאתם משווקים או אפילו מוכרים באמצעות דרופשיפינג – הכתבה הזו עשוייה לעניין אתכם.

מה זה חנות בפייסבוק?

אנחנו בטוחים כי אתם רוצים לדעת מה זאת אומרת ומהי חנות בפייסבוק.. ובכן, חנות פייסבוק (Facebook Shop או Store אם אתם ממש אוהבים לשמוע את זה באנגלית) היא למעשה תוסף רשמי של פייסבוק שהופך עמוד עסקי לחנות מסחר אלקטרוני שניתן שם להציע מגוון של מוצרים למכירה. החנות מוצגת כלשונית רשמית בתפריט הצדדי של העמוד שלכם.

חנות שופינג בפייסבוק מתנהלת כמו חנות מסחר אלקטרוני רגילה, כך שהיא מציגה מוצרים עם שמות מוצר, תיאור של המוצר, מחיר / עלות של המוצר וכן קישור לאתר האינטרנט לרכישה כך שהלקוח יוכל לרכוש את המוצר דר אתר האינטרנט שלכם. בנוסף, ניתן לחלק את המוצרים לפי קטגוריות רלוונטיות כך שיהיה קל יותר לנווט ולמצוא מוצרים.

חשוב לציין כי יצירת חנות והוספת מוצרים בעמוד הפייסבוק מאפשר גם לסייע ביצירת חנות באינסטגרם.

בארצות מסויימות בעולם, חנות פייסבוק היא לא רק "תצוגה" להצגת המוצרים – אלא שהיא ממש חנות שאפשר לקנות ישירות דרכה, אפשר לקבל תשלומים ועוד.

למי זה מתאים ותנאים נוספים?

חנות על ידי דף עסקי בפייסבוק מתאימה לכל העסקים שמוכרים מוצרים פיזיים / מוחשיים. אותם עסקים יכולים להיות בעלי חנויות, קמעונאיים, סוחרים, משווקים וגורמים אחרים.

מוצרים פיזיים הם מוצרים שרואים אותם וניתן לדעת בהם כמו: מוצרי ביגוד, פרחים, מוצרים לבית ולמשרד, מוצרים לגן, מוצרים לרכב, אוכל ועוד.

למרות שפייסבוק לא מגבילה באופן של איסור, חנות פייסבוק לא נועדה למכירת שירותים או מוצרים מופשטים או אלקטרוניים. כך למשל, בעלי עסקים שמציעים שירותים בכלל או שירותי ייעוץ משפטי, דיני, שיווקי, עסקי או אחר – חנות פייסבוק שופינג לא מתאימה להם (גם אם "יעטפו" את השירות כמוצר).

מהם היתרונות של חנות בפייסבוק?

יש כמה יתרונות בולטים בהקמת חנות דרך פייסבוק, בין היתר:

  • חינם – חנות בפייסבוק לא עולה כסף כלל ולכן אין צורך לשלם עליה.
  • מוצרים ללא הגבלה – חנות בפייסבוק לא מוגבלת מבחינת כמות המוצרים הניתנים להוספה.
  • ממשק פשוט – מערכת הניהול להוספת מוצרים היא קלילה ולא דורשת ידע רחב.
  • אוסף או קטגוריה – ניתן לקבץ מוצרים יחד לפי אוספים או קטגוריות שונות שמאפשר קיטלוג נוח.
  • דוחות ותובנות – נתוני השימוש של החנות היא חופשית וחינמית כך שאפשר לדעת כמה לקוחות צפו, הקליקו או רכשו.
  • שיווק עם מרקטפלייס – מוצרי החנות האינטרטית שלכם יכולים להופיע גם בשירות ה-Marketplace מאפשר לקבל תפוצה נוספת ללא תשלום.
  • יצירת קשר בפייסבוק – לקוחות יכולים ליצור קשר עם המותג המנהל את החנות לקבלת מידע נוסף ללא הצורך לצאת מפייסבוק.

חנות בפייסבוק לדוגמה

כך נראית חנות בפייסבוק (שאנחנו יצרנו להדגמה של הכתבה הזו):

חנות פייסבוק לדוגמה
חנות פייסבוק לדוגמה

כמובן שטרם העלינו מוצרים רבים, אך כפי שאמרנו, אין הגבלה על כמות המוצרים להוספה.

בשלבים הבאים תקבלו הסבר מפורט כיצד יוצרים חנות כזו.

איך פותחים חנות בפייסבוק?

כדי לפתוח חנות בפייסבוק שיוצג בעמוד הפייסבוק, עליכם ליצור חשבון "מנהל מסחר" בפייסבוק (Commerce Manager). (אם אין לכן עמוד פייסבוק, היכנסו למדריך פייסבוק לעסקים ואז חזרו לכתבה זו).

ניתן לגשת ישירות לחשבון מנהל מסחר ואז לבחור את העמוד שלגביו תרצו ליצור את החנות. אבל כאן נעבוד בשיטה הפוכה לצורך הנוחות, ראשית דרך עמוד הפייסבוק.

ובכן, כדי ליצור חנות פעלו כך:

גשו אל עמוד הפייסבוק שלכם, ועברו אל לשונית חנות או קניות. כך זה נראה, לפי החץ:

לשונית קניות פייסבוק
לשונית קניות פייסבוק

אם אין כזו לשונית, אז עברו להגדרות הדף > תבניות ולשוניות > הוסיפו לשונית קנה ושמרו את התבנית > חזרו חזרה וגשו ללשונית קניות.

לאחר הלחיצה על הלשונית, תיפתח לכם חלונית פופ-אפ עם הפרטים ליצור חשבון דרך מנהל המסחר. לחצו על כפתור זה. כך זה נראה:

מעבר ליצירת חנות פייסבוק
מעבר ליצירת חנות פייסבוק

בעמוד הבא, אתם צריכים לפעול לפי ההוראות הבאות:

  1. התחילו על התהליך על ידי לחיצה על "הבא".
  2. בחרו את שיטת התשלום (איפה הלקוח משלם) ואז לחצו על "הבא" – אחת מ-3 שיטות:
    • באתר שלכם – אנחנו ממליצים לכם שיטה זו (אם אין חנות דיגיטלית באינטרנט, אז חשוב לבנות אחת).
    • בפייסבוק או באינסטגרם עם תשלום פנימי (רק עסקים בארה"ב).
    • במסנג'ר או בוואטסאפ (רק נועד לתחילת שיחה, לא תשלום פנימי).
  3. לאחר מכן בחרו את עמוד הפייסבוק ועמוד האינסטגרם (אם הם מחוברים), או אחד מהם, ולחצו על "הבא".
  4. הזינו את כתובת המייל שלכם בחלונית שתבקש מכם זאת.
  5. צרו קטלוג חדש של מוצרים או בחרו קטלוג קיים (אם הוספתם מוצרים בעבר).
  6. הזינו את כתובת אתר האינטרנט שלכם בחלונת שתבקש מכם זאת.
  7. בתצוגה המקדימה בדקו שהכל תקין ורוצו על זה 🙂

כך זה נראה:

יצירת חנות פייסבוק
יצירת חנות פייסבוק

סיימתם? מזל טוב, הקמתם את החנות שלכם.

איך מוסיפים מוצרים לתוך החנות?

בעת יצירת החנות, התבקשתם להוסיף קטלוג חדש או לבחור קטלוג קיים. אם זו הפעם הראשונה, ככל הנראה אתם יוצרים קטלוג חדש ולפיכך אתם צריכים להוסיף אותם ישירות דרך מנהל הקטלוגים בפייסבוק.

כדי להוסיף מוצרים לחנות הפייסבוק, פעלו כך:

  1. חזרו אל דף הפייסבוק שלכם וגשו ללשונית קניות.
  2. לחצו על הכפתור "ניהול הקטלוג שלך".
  3. גשו ללשונית "פריטים", לחצו על הכפתור "הוספת מוצרים/פריטים".
  4. יש כמה שיטות של הוספת מוצרים: הוספה ידנית, הוספה עם כלי חיצוני או עם פיקסל פייסבוק.
  5. אם ברצוכם לבחור העלאה ידנית, אז בחרו ולחצו על "הבא".
  6. הוסיפו תמונה ראשית וגם תמונות נוספות. חובה להוסיף תמונה אחת גדול מינימלי 500X500 פיקסלים, מומלץ 1024X1024 לפחות (למידע על גודל תמונות לרשתות חברתיות), התמונה הראשית צריכה להיות ריבועית עם רקע לבן עם המוצר בקירוב, ללא אילוסטרציה או גרפיקה.
  7. יש להוסיף כותרת שם המוצר – כדאי לכלול מידע רלוונטי כמו המוצר עצמו והמותג. כדאי שיהיו מילות מפתח רלוונטיות.
  8. יש להוסיף קישור לרכישה בעמוד המוצר באתר שלכם.
  9. הוסיפו מחיר של המוצר, מטבע וכן מחיר מבצע אם קיים.
  10. בחרו את מצב המוצר – חדש, משומש או מחודש.
  11. הוסיפו פרטים נוספים כמו מספר מזהה או מותג.
  12. לחצו על הבא ואז בחרו האם המוצר יוצג ללקוחות והאם הוא במלאי, ולחצו שוב על הבא.
  13. בחרו את הקטגוריה המתאימה ביותר ולחצו על הבא.
  14. בחרו וריאציות, אם ישנם – ואז לחצו על סיום.

כך זה נראה:

הוספת מוצר (פריט) לחנות פייסבוק
הוספת מוצר (פריט) לחנות פייסבוק

איך לערוך או למחוק מוצרים?

עריכה או מחיקת מוצרים מבצעת בדומה להוספה. יש לגשת אל מנהל הקטלוגים, לבחור את המוצר ולבצע את תהליך העריכה או המחיקה שברצונכם לבצע.

איך להוסיף אוספים או קולקציות?

כמו שכתבו בחלק של היתרונות, אפשר להוסיף קולציות, אוספים או קטגוריות – קראו להם איך שנוח לכם. אוסף או קולקציה, נועדה כדי לאגד או לקבץ כמה מוצרים דומים או קשורים זה לזה באופן כלשהו. כמו למשל לפי סוגי מוצר, הטבות או מבצעים ועוד.

כדי לעשות זאת, עליכם לגשת אל מנהל הקטלוגים או מנהל המסחר האלקטרוני, לבחור בסטים או קולקציות ושם תוכלו לקבוע איך ליצור אותם:

  • לפי בחירה ידנית.
  • לפי מסננים.

איך להוסיף מוצרים לתוך אוסף ולמחוק משם?

כפי שכתוב מקודם, ניתן להוסיף מוצרים לתוך אוסף כבר בעת יצירת האוסף. אולם, לעיתים אתם יכולים להוסיף אוסף לאחר שהוספתם מוצרים לחנות.

במקרה כזה, יש לגשת אל האוסף שברצונכם להוסיף אליו מוצרים, וללחוץ על עריכת סט. שם תוכלו לבחור או למחוק מוצרים.

תיוג מוצרים בתוך פוסטים

אחד היתרונות הגדולים של חנות בפייסבוק הוא היכולת לתייג מוצרים של החנות שלכם, בתוך פוסטים של תמונות או סרטונים שמפורסמים על ידכם בעמוד העסקי. ניתן לתייג עד 30 מוצרים (שכבר נמצאים בחנות) בכל פוסט שהוא תמונה או סרטון וכדאי שיהיה קשר בינהם.

לקוחות יכולים לראות את הפוסטים הללו וללחוץ על המוצרים המתוייגים ובכך לגשת אל עמוד המוצר בחנות הפייסבוק.

כך נראה כפתור "תיוג מוצרים":

תיוג מוצרים
תיוג מוצרים

בעת לחיצה על הכפתור, אפשר לתייג מיקומים ספציפיים בתמונה עם מוצרים שונים.

אנליטיקס ודוחות

פייסבוק מספקת נתוני שימוש על האופן בו אנשים מקיימים אינטרקציה עם תוכן של קניות שלכם. הדוחות מספקים מידע של מספק לחיצות על המוצר, לחיצות על הכפתור רכישה, תדירות ועוד.

איך לשווק חנות פייסבוק ולהגדיל תנועה?

יש כמה דרכים בהם אתם יכולים לשווק את החנות בפייסבוק שלכם כדי להגדיל את התפוצה והתנועה לתוך אתר מסחר אלקטרוני או חנות מקומית שלכם.

  • שיתוף מוצר חדש בדף – בעת הוספת מוצר חדש, אפשר לשתף אותו לדף שלכם ובכך להציג לעוקבי הדף את המוצר החדש.
  • שיתוף המוצר כקישור – דרך נוספת היא לשתף את המוצר כקישור לתוך דף, עמוד פרטי, קבוצה או כל מקום אחר.
  • הרשמה כמנוי – מעל החנות שלכם, יש כפתור שנקרא "הרשם כמנוי", בכך לקוחות יכולים לקבל התראה כאשר נוספם מוצרים חדשים.
  • שיתוף החנות – ניתן לשתף את החנות שלכם לקבוצה, עמוד עסקי, פרופיל פרטי ועוד.
  • שיתוף האוסף – ניתן לשתף גם קולצקיה מסויימת במקום את כל החנות או מוצר ספציפי.
  • כפתור הנעה לפעולה בפייסבוק – אם טרם השתנה, כדאי לשנות את כפתור הקריאה לפעולה ל- "לקנייה".
  • תיוג מוצרים בפוסטים – כמו שכתוב מקודם, אפשר לתייג את מוצרים שפורסמו בחנות לתוך פוסט מסויים של תמונה או סרטון.
  • פרסום בפייסבוק – דרך נוספת היא לקדם את החנות והמוצרים באופן ממומן בפייסבוק.

    לקדם את העסק שלך רק עם מומחים!
    קבל/י שיחת ייעוץ ראשוני ממומחה שיווק ללא עלות.


    הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

    רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

    2 מחשבות על “חנות בפייסבוק: איך לפתוח חנות למכירת מוצרים בעמוד פייסבוק?”

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *