חנות בפייסבוק: איך ליצור חנות למכירת מוצרים בעמוד פייסבוק?
                           

מוכרים מוצרים? בעלי חנויות? משווקים? אפשר לפתוח / ליצור חנות בפייסבוק ולמכור את המוצרים שלכם שם בקלות וללא תשלום נוסף. החנות קשורה לעמוד העסקי שלכם, שגם הוא ללא תשלום מצד פייסבוק.

אם יש לכם מוצרים פיזיים שאתם מוכרים אצלכם בחנות פיזית או מסחר אלקטרוני באינטרנט, או שאתם משווקים או אפילו מוכרים באמצעות דרופשיפינג – הכתבה הזו עשוייה לעניין אתכם.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו וקבלו עדכונים נוספים:



יש לנו טלגרם 🙂 בואו להיות חברים שלנו: t.me/NetolinkIL

אז.. מה זה חנות בפייסבוק?

אנחנו בטוחים כי אתם נורא רוצים לדעת מה זאת אומרת ומהי חנות בפייסבוק.. ובכן, חנות פייסבוק (Facebook Shop או Store אם אתם ממש אוהבים לשמוע את זה באנגלית) היא למעשה תוסף רשמי של פייסבוק שהופך עמוד עסקי לחנות מסחר אלקטרוני שניתן שם להציע מגוון של מוצרים למכירה. החנות מוצגת כלשונית רשמית בתפריט הצדדי של העמוד שלכם.

חנות שופינג בפייסבוק מתנהלת כמו חנות מסחר אלקטרוני רגילה, כך שהיא מציגה מוצרים עם שמות מוצר, תיאור של המוצר, מחיר / עלות של המוצר וכן קישור לאתר האינטרנט לרכישה כך שהלקוח יוכל לרכוש את המוצר דר אתר האינטרנט שלכם. בנוסף, ניתן לחלק את המוצרים לפי קטגוריות רלוונטיות כך שיהיה קל יותר לנווט ולמצוא מוצרים.

חשוב לציין כי יצירת חנות והוספת מוצרים בעמוד הפייסבוק הוא תנאי הכרחי למכירת מוצרים גם באמצעות חנות באינסטגרם.

בארצות מסויימות בעולם, חנות פייסבוק היא לא רק "תצוגה" להצגת המוצרים – אלא שהיא ממש חנות שאפשר לקנות ישירות דרכה, אפשר לקבל תשלומים ועוד.

למי זה מתאים ותנאים נוספים?

חנות על ידי דף עסקי בפייסבוק מתאימה לכל העסקים שמוכרים מוצרים פיזיים / מוחשיים. אותם עסקים יכולים להיות בעלי חנויות, קמעונאיים, סוחרים, משווקים וגורמים אחרים.

מוצרים פיזיים הם מוצרים שרואים אותם וניתן לדעת בהם כמו: מוצרי ביגוד, פרחים, מוצרים לבית ולמשרד, מוצרים לגן, מוצרים לרכב, אוכל ועוד.

למרות שפייסבוק לא מגבילה באופן של איסור, חנות פייסבוק לא נועדה למכירת שירותים או מוצרים מופשטים או אלקטרוניים. כך למשל, בעלי עסקים שמציעים שירותים בכלל או שירותי ייעוץ משפטי, דיני, שיווקי, עסקי או אחר – חנות פייסבוק שופינג לא מתאימה להם (גם אם "יעטפו" את השירות כמוצר).

מהם היתרונות של חנות בפייסבוק?

יש כמה יתרונות בולטים בהקמת חנות דרך פייסבוק, בין היתר:

  • חינם – חנות בפייסבוק לא עולה כסף כלל ולכן אין צורך לשלם עליה.
  • מוצרים ללא הגבלה – חנות בפייסבוק לא מוגבלת מבחינת כמות המוצרים הניתנים להוספה.
  • ממשק פשוט – מערכת הניהול להוספת מוצרים היא קלילה ולא דורשת ידע רחב.
  • אוסף / קטגוריה – ניתן לקבץ מוצרים יחד לפי אוספים או קטגוריות שונות שמאפשר קיטלוג נוח.
  • דוחות ותובנות – נתוני השימוש של החנות היא חופשית וחינמית כך שאפשר לדעת כמה לקוחות צפו, הקליקו או רכשו.
  • שיווק עם מרקטפלייס – מוצרי החנות האינטרטית שלכם יכולים להופיע גם בשירות ה-Marketplace מאפשר לקבל תפוצה נוספת ללא תשלום.
  • יצירת קשר בפייסבוק – לקוחות יכולים ליצור קשר עם המותג המנהל את החנות לקבלת מידע נוסף ללא הצורך לצאת מפייסבוק.

חנות בפייסבוק לדוגמה

כך נראית חנות בפייסבוק (שאנחנו יצרנו להדגמה של הכתבה הזו):

חנות בפייסבוק דוגמה
חנות בפייסבוק דוגמה

כמובן שטרם העלינו מוצרים רבים, אך כפי שאמרנו, אין הגבלה על כמות המוצרים להוספה.

בשלבים הבאים תקבלו הסבר מפורט כיצד יוצרים חנות כזו.

איך פותחים חנות בפייסבוק?

כדי לפתוח חנות באמצעות דף הפייסבוק שלכם, ראשית עליכם להוסיף את הלשונית "חנות" (עשויה להיקרא גם "קנה") לעמוד הפייסבוק (אם אין לכם דף פייסבוק – היכנסו למדריך פייסבוק לעסקים ואז חיזרו הנה). אם יש לכם לשונית כזו, דלגו לחלק של "יצירת חנות", אם לא, המשיכו רגיל לפסקה הבאה.

הוספת לשונית קניות:

כדי להוסיף את הלשונית "קניות", יש להפוך את התבנית של העמוד שלכם לתבנית "קניות". כך עושים זאת:

  1. בעמוד עסקי לחצו על "הגדרות" בראש הדף.
  2. בתפריט צדדי לחצו על "תבניות ולשוניות".
  3. לחצו על "ערוך" לצד התנית הנוכחית.
  4. ברשימה, לחצו על הצגת תבנית לצד "קניות".
  5. בסוף לחצו על "הפעל תבנית" ואז לחצו על אישור.

יצירת חנות מסחר אלקטרוני בפייסבוק:

כאשר יש לכם תבנית קניות בפייסבוק, פעלו כך:

  1. לחצו על הלשונית "חנות" (עשויה להיקרא גם "קנה") מתחת לתמונת הפרופיל שלכם.
  2. בחלונית החדשה שתיפתח עליכם להסכים לתנאים והגבלות ואז להמשיך הלאה.
  3. בשלב הבא יש לבחור את שיטת התשלום – האם באמצעות הודעת לקנייה או באמצעות קישור לאתר חיצוני. בדרך כלל עדיף קישור חיצוני, אלא אם יש לכם בוט מסנג'ר ואז כדאי לשקול זאת.
  4. לאחר מכן יש להגדיר את המטבע שבו המחירים יהיו נקובים.

סיימתם? מזל טוב, הקמתם את החנות שלכם.

בסוף התהליך, יהיה לכם באנר שיציג לכם "ברוכים הבאים" לחנות מסחר אלקטרוני שלכם (eCommerce). מעליו, תוכלו להוסיף תיאור בן 200 תווים של החנות שלכם.

איך מוסיפים מוצרים לתוך החנות?

כדי להציג את החנות שלכם, עליכם להוסיף כמה מוצרים לחנות ולהמתין שפייסבוק יאשרו לכם אותם לאחר העיבוד. כדי להוסיף מוצרים, בחנות הפייסבוק שלכם, לחצו על "הוסף מוצר" ואז עליכם למלא טופס להוספת מוצר באופן הבא:

  • תמונות או סרטונים – חובה להוסיף תמונה אחת שהיא תהיה התמונה הראשית. לפי גודל תמונות לרשתות חברתיות, מומלץ כי התמונה תהיה בגודל של 1024 פיקסלים על 1024 פיקסלים לפחות. כדאי שתהיה תמונה ריבועית עם רקע לבן שמציגה את המוצר בקירוב. התמונה לא יכולה להיות אילוסטרציה או הצגה גרפית אחרת.
  • שם – בשם המוצר כדאי לכלול מידע רלוונטי כמו המוצר עצמו והמותג. כדאי שיהיו מילות מפתח רלוונטיות.
  • מחיר – יש להוסיף את המחיר של המוצר ואפשר גם להציע מחיר מבצע.
  • תיאור המוצר – אפשר לכתוב תיאור ארוך, אך כדאי שיהיה קצר ותמציתי שכולל את המידע המבליט של המוצרים לרבות תכונות ועוד. כדאי להימנע מהוספת טקסט ארוך, פיסוק מיותר, מספרי טלפון או קוד HTML – הם לא יופיעו והמוצר לא יפורסם.
  • כתובת URL של התשלום – אם אתם מעבירים את הצרכן אל אתר האינטרנט שלכם, כאן יש להוסיף את הקישור הישיר לתשלום עבור המוצר.
  • שיתוף המוצר בדף – ניתן לבחור האם לאחר הוספת המוצר הוא יפורסם כפוסט בעמוד עסקי.
  • נראות – אפשר לבחור האם המוצר יוצג באופן ציבורי או פרטי.

דוגמא עם החנות שלנו:

הוספת מוצר לחנות פייסבוק
הוספת מוצר לחנות פייסבוק

דרך נוספת להוספת המוצר היא באמצעות לחיצה על "כלי פרסום" בראש הדף העסקי שלכם ואז לחיצה על "מוצרים" בלשונית הצדדית.

איך לערוך או למחוק מוצרים?

עריכה או מחיקת מוצרים מבצעת על ידי לחיצה על הכפתור "ערוך" לצד המוצר שעליו רוצים לבצע את הפעולה. במידה ומעוניינים לערוך, משנים את התוכן אז לוחצים על שמור. כדי למחוק את המוצר, לוחצים על הקישור "מחיקת המוצר".

דרך נוספת לעשות זאת, באמצעות "כלי הפרסום" כמו שכתוב מקודם. ששם אפשר גם למחוק כמה מוצרים יחד.

איך להוסיף אוספים / קולקציות?

כמו שכתבו בחלק של היתרונות, אפשר להוסיף קולציות, אוספים או קטגוריות – קראו להם איך שנוח לכם. אוסף או קולקציה, נועדה כדי לאגד / לקבץ כמה מוצרים דומים או קשורים זה לזה באופן כלשהו. כמו למשל לפי סוגי מוצר, הטבות או מבצעים ועוד.

הוספת קולקציה ניתן לעשות באמצעות החנות בפייסבוק, לחיצה על הכפתור "הוסף אוסף" או באמצעות כניסה לאזור "כלי פרסום" ואז על הלשונית "אוספים" בתפריט צדדי ואז על "הוסף אוסף".

לאחר הלחיצה יש להוסיף את המידע הבא:

  • שם האוסף – אשר יאגד את כל המוצרים יחד.
  • נראות – האם הוא ציבורי או פרטי.
  • האם הוא נבחר – אפשר לקבוע האם האוסף יוצג בראש מקטע החנות או במיקום רגיל.
  • הוספת מוצרים – בלחיצה על הכפתור – אפשר לבחור מוצרים לתוך האוסף.
  • לבסוף יש ללחוץ על "שמור".

ניתן לערוך או למחוק קולקציה באותה דרך כמו הוספתה.

איך להוסיף מוצרים לתוך אוסף ולמחוק משם?

כפי שכתוב מקודם, ניתן להוסיף מוצרים לתוך אוסף כבר בעת יצירת האוסף. אולם, לעיתים אתם יכולים להוסיף אוסף לאחר שהוספתם מוצרים לחנות. במקרה כזה, יש לגשת אל כלי פרסום ואז מתחת ללשונית חנות, יש ללחוץ על אוספים ואז על האוסף שאתם רוצים לשייך אליו מוצרים (חדש או קיים).

לאחר מכן, כדי להוסיף מוצרים לאוסף, עליכם ללחוץ על "הוסף מוצרים", לאחר מכן יש לבחור אילו מוצרים להוסיף ולאחר מכן יש לשמור את האוסף החדש / מעודכן.

תיוג מוצרים בתוך פוסטים

אחד היתרונות הגדולים של חנות בפייסבוק הוא היכולת לתייג מוצרים של החנות שלכם, בתוך פוסטים של תמונות או סרטונים שמפורסמים על ידכם בעמוד העסקי. ניתן לתייג עד 30 מוצרים (שכבר נמצאים בחנות) בכל פוסט שהוא תמונה או סרטון וכדאי שיהיה קשר בינהם.

לקוחות יכולים לראות את הפוסטים הללו וללחוץ על המוצרים המתוייגים ובכך לגשת אל עמוד המוצר בחנות הפייסבוק.

כך נראה כפתור "תיוג מוצרים":

תיוג מוצר
תיוג מוצר

בעת לחיצה על הכפתור, אפשר לתייג מיקומים ספציפיים בתמונה עם מוצרים שונים.

אגב.. אפשר לתייג פוסטים עוד בשלב הפרסום ולא חובה לחכות לאחר הפרסום.

אנליטיקס ודוחות

פייסבוק מספקת נתוני שימוש על האופן בו אנשים מקיימים אינטרקציה עם תוכן של קניות שלכם. הדוחות מספקים מידע של מספק לחיצות על המוצר, לחיצות על הכפתור רכישה, תדירות ועוד.

איך לשווק חנות פייסבוק ולהגדיל תנועה?

יש כמה דרכים בהם אתם יכולים לשווק את החנות בפייסבוק שלכם כדי להגדיל את התפוצה והתנועה לתוך אתר מסחר אלקטרוני או חנות מקומית שלכם.

  • שיתוף מוצר חדש בדף – בעת הוספת מוצר חדש, אפשר לשתף אותו לדף שלכם ובכך להציג לעוקבי הדף את המוצר החדש.
  • שיתוף המוצר כקישור – דרך נוספת היא לשתף את המוצר כקישור לתוך דף, עמוד פרטי, קבוצה או כל מקום אחר.
  • הרשמה כמנוי – מעל החנות שלכם, יש כפתור שנקרא "הרשם כמנוי", בכך לקוחות יכולים לקבל התראה כאשר נוספם מוצרים חדשים.
  • שיתוף החנות – ניתן לשתף את החנות שלכם לקבוצה, עמוד עסקי, פרופיל פרטי ועוד.
  • שיתוף האוסף – ניתן לשתף גם קולצקיה מסויימת במקום את כל החנות או מוצר ספציפי.
  • כפתור הנעה לפעולה בפייסבוק – אם טרם השתנה, כדאי לשנות את כפתור הקריאה לפעולה ל- "לקנייה".
  • תיוג מוצרים בפוסטים – כמו שכתוב מקודם, אפשר לתייג את מוצרים שפורסמו בחנות לתוך פוסט מסויים של תמונה או סרטון.
  • פרסום בפייסבוק – דרך נוספת היא לקדם את החנות והמוצרים באופן ממומן בפייסבוק.

מעוניינים לשווק עסק או מוצר/שירות באינטרנט? השאירו פרטים לשיחה עם יועץ שיווק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *