בחירת חברת קידום אתרים – איך בוחרים מומחים למיטוב האתר או החנות הדיגיטלית למנועי חיפוש?

קידום אתרים, או במילים אחרות, מיטוב למנוע חיפוש, היא פעולה אשר עוזרת לאתר של העסק או הארגון שלכם להופיע בתוצאות הגבוהות ביותר עבור חיפוש משתמשים וגם בכדי לספק חווית משתמש טובה עבור הלקוחות שלכם. כמו שהלקוחות שלכם מחפשים, גם אתם מחפשים שירותים ומוצרים עבורכם. בחלק זה אנחנו נספק לכם מדריך לבחירת חברת קידום אתרים בכדי שתוכלו להבין ולקבל החלטה נבונה.

הסיבה לכך שאנו רושמים מדריך זה, כי בחירת חברת קידום אתרים אורגני היא די פשוטה. מקלידים במנוע החיפוש "קידום אתרים", לוחצים על התוצאות, בתשלום או אורגני, משווים הצעות ובוחרים. חלק מהעסקים גם חושבים בצורה הבאה: אם חברה נמצאת בתוצאה הראשונה במילת המפתח קידום אתרים, סימן שהם מקצוענים, כי הם עקפו את כל המתחרים בתחום שהם בעצמם מציעים את השירות.

צר לנו לאכזב אתכם, אבל החשיבה איננה נכונה. הידעתם שחברות קידום אתרים יכולים גם להזיק לעסק שלכם? תופתעו לגלות שכן. נסביר זאת לאחר מכן, בואו נתקדם.

לפני בחירת חברת קידום אתרים

לפני שאנחנו מתחילים לדבר, חשוב שתקבלו רקע ותבינו קודם כל מספר דברים לפני שאתם מתחילים לבדוק, להשוות ולבחור. עליכם להבין האם אתם צריכים באמת, ופרטים נוספים.

האם אתם צריכים קידום אתרים?

אם אתם מצפים להיות בתוצאות גבוהות מאוד בהרבה מילות חיפוש בזמן קצר, אתם יכולים לשכוח מזה, במיוחד כאשר מדובר על תחומים תחרותיים.

קידום אתרים זוהי הפעולה השיווקית שאותה מבצעים חברות קידום אתרים מובילות כדי להתאים את האתר שלכם והתוכן עבור מנועי חיפוש, לטפל בכל הנושא של אתר האינטרנט שלכם, לפתור תקלות, ולגרום לחווית משתמש וחווית גלישה מהנה.

חברות קידום אתרים מקצועית תדאג לכם לכל הנושא, תבין מי אתם, מה העסק שלכם מציע, מהם הדרכים שאתם משתמשים להפיץ את המוצרים / השירותים ותסביר לכם בצורה יסודית כיצד קידום אתרים יתרום להצלחת העסק והמכירות שלכם.

קידום אתרים לבד או בחירת חברת קידום אתרים?

הכל תלוי במטרה שלכם ובאפשרויות הקיימות אצלכם היום. אמנם הכנו עבורכם מדריך קידום אתרים למתחילים – עשה זאת בעצמך, זה לא אומר שאתם לא תצטרכו מיקור חוץ. קידום אתרים לבד יכול להתאים לעסקים קטנים, כאשר התחרות קטנה וכאשר התקציב שלכם אינו מאפשר לבחור חברת קידום אתרים.

מצד שני, בחירת חברת קידום אתרים (או כמו שאמרנו, אופטימיזציה למנועי חיפוש) מלווה בעלות כספית לא קטנה ובדרך כלל על בסיס חודשי. לפעמים גם אתם יכולים לעשות בחירה לא נכונה, וחברת הקידום תעשה לכם יותר נזק מאשר תועלת.

כמה זמן אורך תהליך קידום אתרים ומתי אפשר לראות תוצאות?

התהליך עצמו הינו תהליך מתמשך על פני חודשים, כלומר, זה לא נכון לחשוב שזה שירות חד פעמי. ממש בדומה ללקיחת רואה חשבון או עורך דין לעסק שלכם, אמנם אתם יכולים להזמין אותם רק עבור עבודה אחת, כמו: אימות חתימה, או פתיחת תיק ברשויות. אבל גם תצטרכו ליווי שוטף כמו חתימת הסכמים, ישיבות ופרוטוקולים, אישור מסמכים, דוחות כספיים ועוד. לכן תזדקקו לכם להם בצורת ריטיינר, כלומר באופן שוטף.

כך גם בתחום שלנו, תוכלו להזמין שירותים של חברת קידום אתרים לביצוע משימה אחת, אבל אם אתם צריכים טיפול ותחזוקה, הגעה לתוצאות גבוהות וכל זאת כדי שיתורגם לעלייה בהכנסות שלכם, תצטרכו לבחור חברת קידום אתרים לטווח ארוך.

בנושא מתי תוכלו לראות תוצאות, זה נושא בפני עצמו. תלוי מאוד מה התוצאה שאתם רוצים להשיג? נשמע מעניין. כלומר האם אתם רוצים להופיע בעמוד הראשון? בתוצאה הראשונה? במילת חיפוש אחת? ב-10 מילות מפתח? האם הלקוחות צריכים להשאיר פרטים אצלכם באתר? להתקשר אליכם? להגיע לעסק המקומי שלכם?

אנו חושבים שאתם הבנתם ולכן נעצור כאן. מנוע החיפוש Google טוען כי ברוב המקרים צריך בין 4 חודשים ולבין שנה אחת על מנת לראות את יישום השינויים ורק אז לראות תועלת פוטנציאלית לעסק שלכם.

מה חברות קידום אתרים מציעות?

ממש לפני ההחלטה לחפש, עליכם לדעת כיצד חברת קידום אתרים מובילה יכולה לעזור לכם ומה בעצם היא מציעה לכם, להלן מספר נקודות של מתן שירותים, כמובן לא כל חברה מציעה את כל המגוון של השירותים, וזה תלוי בהסכם:

  • מחקר מילות מפתח.
  • בניית קישורים.
  • טיפול במהירות האתר.
  • חווית משתמש.
  • ניווט.
  • מבנה קישורים.
  • כתיבת תוכן (לא כולם מציעים).
  • ועוד.

 

במהלך בחירת חברת קידום אתרים

בבואכם לבחור חברת קידום עליכם לדעת מספר דברים, כגון: איך מחפשים, מה לשאול ומה החברה עשויה לשאול אתכם. המידע הזה יעזור לכם להבין ולהשוואת מאוחר יותר.

איך לחפש חברת קידום אתרים טובה?

כן, השאלה הזאת נשמעת קצת מוזרה. חלקכם מיד יענו "מנוע חיפוש בוודאי". אבל בואו רגע נבין, האם כאשר אתם מחפשים עורך דין או רואה חשבון, אתם פונים אל מנועי חיפוש והראשונים שתמצאו הם אלו שתפנו אליהם? האם תבחרו בעורך דין מתחום אחד לטפל בתיק שלכם כאשר התחום שלכם הוא אחר?

טוב מספיק עם השאלות, בואו נבין איך לחפש נכון.

  • אנשי הקשר שלכם – החברים שלכם, המשפחה, האנשים שאתם איתם בקשר, הם אלו שיכולים להמליץ לכם על חברות שהם מכירים אישית בעזרת שירות שסופק להם או לאחרים.
  • רשתות חברתיות – כמו הצרכנים, גם העסקים משתמשים ברשתות אלו, זה הזמן להיכנס לעמודים העסקיים שלהם ולראות האם הם פעילים ומפרסמים שם. חברה מקצועית תדאג לפעול ברשת חברתית, גם לצורך גיוס לקוחות וגם לצורך הצגת המקצועיות שלהם.
  • מנועי חיפוש – שימוש במנוע חיפוש מתאפשר כאשר אתם יודעים מה אתם צריכים, לא כל חברות הקידום יודעות לספק שירות לכל סוגי העסקים. קידום חנות מסחר אלקטרוני שונה מקידום בלוג פשוט, יש חברות חלשות יותר בתחומים מסויימים. לכן צריך להיות ספציפי.
  • מדריך אתרים/עסקים – אתרי מדריכים מספקים חיפוש עסקים בכל מיני תחומים, זה מקום לאתר חברות קידום.
  • חיפוש מקומי / מפות – חיפוש מקומי טוב עבור עסקים קרובים או עסקים באזור גיאורפי מסויים.
  • אתרי אינטרנט אחרים – במהלך גלישה באתרים, בדוק בחלק התחתון של האתר, האם יש קרדיט לחברת בניית אתרים או קידום אתרים.

שאלות שאתם צריכים לשאול

כדי להבין האם חברה לקידום אתרים בגוגל מתאימה לכם והאם היא מקצועית, עליכם לשאול אותם מספר שאלות חשובות.

  1. האם ניתן לקבל דוגמאות של עבודות וסיפורי הצלחה?
  2. האם אתם עובדים על פי הנחיות של Google?
  3. איזה ניסיון יש לכם במדינה/עיר שלי?
  4. אילו תוצאות אתם בודקים? מהם הזמנים והיעדים?
  5. איך אתם מודדים הצלחה? וכיצד כשלון?
  6. כמה זמן אתם עובדים בתחום?
  7. מי איש הקשר שלי? ומה הזמינות שלו אליי?
  8. מה עם הדו"חות והתקשרות עמי? האם אקבל מידע מפורט לגבי השירות?
  9. מה חשוב לכם בתחום SEO?
  10. מה אתם צריכים ממני כדי לתת את המיטב?
  11. מה ידוע לכם על התעשייה של העסק שלי?
  12. אילו שירותים נוספים אתם מציעים מעבר לקידום אתרים?
  13. מהו אופן התמחור השלכם? כיצד אוודא כי התועלת גבוהה מהעלות?
  14. האם אתם יכולים לעבוד עם הקוד שהאתר שלי בנוי?

שאלות שהחברות צריכות לשאול אתכם

חברות מקצועיות ישאלו אתכם את השאלות האלו.

  1. איך השירות, התוכן או העסק שלכם ייחודי ושונה מהמתחרים שלכם?
  2. מיהם קהל היעד והלקוחות שלכם?
  3. כיצד הלקוחות מוצאים אתכם או את אתר האינטרנט שלכם?
  4. איך אתם מוכרים את המוצרים/השירותים שלכם?
  5. כיצד חיפוש באינטרנט יכול לעזור לכם?
  6. באילו ערוצים נוספים אתם משתמשים? פרסום ממומן? רשתות חברתיות? באופן לא מקוון?
  7. מיהם המתחרים שלכם? מה הם עושים טוב באינטרנט ובאופן לא מקוון?

מי ומה יכול להשפיע על קבלת ההחלטה?

  • לקוחות קיימים – שאלו לקוחות קיימים שאלות חשובות ובין היתר כיצד החברה עזרה להם, מה בוצע ומה לא בוצע, האם יש החזר על השקעה ועוד.
  • אנשי קשר – את אנשי הקשר תוכלו לשאול לא רק בתור קבלת המלצה, אלא גם בתור עזרה מניסיון עבר או היכרות עם העסק.
  • זמינות – עד כמה החברה תהיה זמינה לכם בשעה שתצטרכו אותם.
  • דו"חות – איך תוכלו לבדוק מה החברה עושה? איזה תוצאות אתם נמצאים ועוד.
  • תמחור – על פי מה מתמחרים את השירות.
  • ייעוץ – האם תוכלו לקבל ייעוץ נוסף, בנק שעות ועוד.
  • שירותים נוספים / משלימים – האם החברה מספקת גם שירותי שיווק ברשת חברתית, פרסום ממומן ועוד.

ממה יש להימנע בבחירת חברת קידום אתרים?

  • מחיר זול מדי – זכרו, לא ניתן לקבל שירות מקצועי, איכותי, עם זמינות גבוהה ומחיר זול. אמנם אתם מעוניינים לשלם פחות, אבל כאשר אתם שומעים על מחיר זול, הדליקו נורה אדומה.
  • חוסר בשקיפות – כאשר אתם מרגישים שחברת קידום אתרים לא מספרת לכם פרטים חשובים שעשויים להשפיע על הבחירה.
  • טכניקות קידום רעות – חברות שאומרות לכם כי יקנו קישורים, או כי דבר אחר שעשוי להישמע לכם לא טבעי, היזהרו מכך. הדבר יכול לגרום להענשת האתר שלכם על ידי מנוע החיפוש.
  • הבטחה כי אתם תהיו בתוצאה הראשונה – לא ניתן להבטיח דבר כזה.
  • אי הבחנה בין תוצאות חיפוש אורגניות וממומנות – חברה שתציג לכם תוצאה גבוהה בצד הממומן.

כיצד יתנהל אופן ההתקשרות?

בדקו כיצד תתנהל מערכת היחסים בינכם לבין חברת קידום אתרים באינטרנט. וודאו כי ההסכם יכלול את כל ההתחייבויות שלהם מולכם וכי שוחחתם על כל הנושאים כדי שלא יהיו אי הבנות בשלב מתקדם יותר.

אחרי בחירת חברת קידום אתרים

לאחר שבחרתם חברת קידום אתרים, זה הזמן להבין מה עושים וכיצד מתנהלים לאחר מכן. אולי תקבלו מידע מה עושים לפני, אבל היה לנו חשוב שתדעו מה עושים גם לאחר תחילת ההתקשרות.

ספקו את כל המידע שהם צריכים

חברת קידום אתרים מקצועית תצטרך גישה לאתר האינטרנט שלכם כדי לספק לכם שירותים. עליכם לספק להם גישה:

  • מערכת ניהול האתר – לצורך הוספת תוכן וטיפול בקוד.
  • אחסון האתר שלכם – לצורך עריכת הקוד ופרטים אחרים.
  • ניהול הדומיין – לפעמים יש צורך גם בלוח הבקרה והניהול של הדומיין שלכם.

בקשת דו"חות מיידים ותקופתיים

חשוב לבקש מחברת קידום האתרים דוחות מיידים ותקופתיים כדי שתוכלו להבין מה קורה עם האתר שלכם. דו"חות מיידים עשויים להיות דו"חות כאשר חל שינוי קיצוני באתר שלכם לטובה או לרעה. דו"חות תקופיים הם דו"חות חודשיים או על פי תקופת זמן אחרת שתוכלו לראות מיקומים של מילות מפתח, קישורים, כניסות ועוד.

הדו"חות האלו יעזור לכן להבין האם חברת הקידום עושה את עבודתה כפי שהייתה צריכה או לא, האם יש השפעה מהותית מרגע התקשרות עם החברה ועוד.

מדידת ROI

ROI הוא מדד החזר על השקעה, הוא מציג עד כמה ההשקעה הייתה משתלמת עבורכם. אחד הנושאים החשובים עבור מנהלים בכירים היא למדוד את המדד הזה כדי שיהיו בטוחים כי הבחירה הייתה נכונה. ROI חיובי, כלומר גדול מ-0 אומר כי ההשקעה הייתה משתלמת. ROI שלילי, פחות מ-0 אומר כי ההשקעה לא הייתה כדאית.

ROI נמדד כך: הרווח הנקי מההשקעה לחלק להשקעה. או במילים אחרות, הכנסות כתוצאה מההשקעה מינוס ההוצאות כתוצאה מההשקעה, אז זה יש לחלק בהוצאות כתוצאה מההשקעה.

לדוגמה: אם העלות קידום האתרים הינו 3,000 $ בחודש, וההכנסות כתוצאה מההשקעה הם 2,500 $ בחודש הראשון ו- 5,000 $ בחודש השני. אז:

  • ה- ROI בחודש הראשון הוא: (2500-3000)/3000 = -17%
  • ובחודש השני: (5000-3000)/3000 = 67%
  • ובתום חודשיים ה- ROI הוא = 25%
הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo