איך לעקוב ולנהל קמפיינים בגוגל אנליטיקס בעזרת תיוג של פרמטרים UTM
איך לעקוב ולנהל קמפיינים בגוגל אנליטיקס בעזרת תיוג של פרמטרים UTM

איך לעקוב ולנהל קמפיינים בגוגל אנליטיקס בעזרת תיוג של פרמטרים UTM

משתמשי גוגל אנליטיקס, האם אתם עוקבים אחר הקמפיינים שלכם באינטרנט בעזרת תיוג של תגי UTM? אם לא, דעו לכם שאתם מפסידים הרבה מידע אודות מקור התנועה ואמצעי הגעה לאתר שלכם, הקמפיין שממנו התנועה הגיעה ועוד מידע חשוב (אבל.. אל תדאגו, אנחנו נסביר לכם בכתבה זו בצורה ידידותית ומובנת). אם אתם כבר משתמשים בתיוג, הכתבה הזו תעזור לכם לחדד את הידע שלכם בנושא.

לפני שבכלל נדבר על הנושא, עליכם להבין שגוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא כלי חשוב מאוד להצלחת המותג שלכם באינטרנט, אך על מנת להשתמש בכלי בצורה נכונה, יש דברים שחובה לעשות. אם לא תעשו כך, אתם מפספסים הרבה מידע חיוני וסביר להניח שהמידע שיופיע לכם בכלי, לא יאפשר לכם לקבל החלטות נבונות.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

דרך המדריך המלא הזה, אנו נסביר על אופן תיוג כתובות אתר (קישורים), למה, איך ומתי משתמשים בזה, וכמובן תקבלו כלי ליצירת כתובות אתר, כך שתוכלו לעשות זאת בעצמכם.

מה זה UTM?

תיוג כתובות אתר מאפשר לכלי גוגל אנליטיקס להבין מהו מקור התנועה של המשתמשים, מהו אמצעי הגעה לאתר, מהו שם הקמפיין שממנו המשתמשים הגיעו לאתר שלכם, מהו התוכן ומילת מפתח של הקמפיין. לכל הפרמטרים הללו (5) קוראים בשם תגי utm.

ובכן, תגי utm אלו צריכים להיות בסוף הקישור של האתר שלכם או של עמוד הנחיתה שלכם. לדוגמה, אם אתם מפנים תנועה לכתבה כלשהי באתר כאשר המשתמש לחץ על ניוזלטר ששלחתכם להם, אולי קישור כלשהו באימייל ועוד. [תיוג זה נקרא תיוג ידני, ישנו תיוג אוטומטי אם אתם משתמשים בגוגל אדוורדס, נדבר על זה בהמשך].

כדי להמחיש ולהסביר לכם כיצד זה נראה, להלן דוגמה פשוטה:

https://netolink.co.il/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=cta-facebook&utm_content=image

מה שיש לנו בקישור הזה: עמוד הבית של האתר שלנו ולאחר מכן 4 תגי utm אשר מסבירים לנו ולגוגל אנליטיקס מהיכן המשתמש הגיע לאתר שלנו.

בדוגמה זו, כאשר המשתמש לוחץ על קישור כזה, הפרמטרים הם:

  • מקור ההגעה: ניוזלטר (שליחת חדשות – שיווק באימייל).
  • אמצעי הגעה לאתר: אימייל.
  • שם קמפיין (מסע פרסום): cta-facebook
  • תוכן: תמונה.

אל תדאגו, בהמשך תקבלו מידע מפורט יותר מה נחשב מקור הגעה, מהם אמצעי הגעה קיימים, מה חובה להזין ועוד.

למה צריך לתייג כתובות אתר בעזרת תגי UTM?

מה דעתכם היה קורה אם לא היינו מתייגים את המשתמשים, והם היו נכנסים לאתר שלנו לאחר לחיצה על ניוזלטר של דואר אלקטרוני?

אם אתם לא יודעים, מכיוון שמרבית ספקי דואר אלקטרוני חוסמים מידע מטעמי בטיחות אודות הספק. אפילו אם המנויים שלכם ב- Gmail (ספק דואר אלקטרוני של גוגל), ג'מייל לא היה מעביר את המידע.

כתוצאה מכן, גוגל אנליטיקס לא היה מבין מהיכן המשתמש הגיע לאתר שלכם ואז כך זה היה צריך להיות:

  • מקור הגעה: ישיר או direct.
  • אמצעי הגעה לאתר: none.

אנחנו בטוחים שהמידע הזה לא היה מועיל לכם בהחלט.

כפי שאתם בוודאי שמתם לב לפי הדוגמה הראשונה (עם תגי utm), כאשר משתמש לוחץ על קישור כזה, גוגל אנליטיקס יודע לזהות מהיכן המשתמש הגיע לאתר, מקור אמצעי ההגעה לאתר (כלומר כיצד הוא הגיע), מהו הקמפיין, במידה ויש ואם אתם רוצים ובכך מאפשר לכם לקבל מידע נוסף.

סתם לדוגמה: תוכלו לראות האם המשתמשים שלכם במייל ממירים יותר מאשר משתמשים שהגיעו ממנוע החיפוש. כלומר, תוכלו לדעת ולפלח נתונים נוספים של משתמשים אלו.

איך צריך לתייג כתובות אתר בעזרת תגי UTM?

לפני שנדבר על איך לתייג, אנחנו צריכים לדעת אילו פרמטרים יש ומה המשמעות שלהם. כפי שהסברנו לעיל, ישנם 5 פרמטרים עיקריים של תיוג utm (דרך אגב הוא נקרא תיוג ידני, משום שהוא צריך להיות מבוצע ידני על ידכם), והם:

  • utm_source – מקור התנועה.
  • utm_medium – אמצעי הגעה לאתר.
  • utm_campaign – שם קמפיין / מסע פרסום.
  • utm_term – מילת מפתח בתשלום.
  • utm_content – תוכן.

מה זה utm_source?

פרמטר utm_source מזהה את המפרסם, האתר או המקור ששולח את התנועה לאתר שלכם. כלומר מי שולח את התנועה לאתר שלכם.

אתם שואלים איך גוגל אנליטיקס יודע לזהות? מרבית האתרים מעבירים מידע של המפנה (Referral), למעט אתרים שחוסמים אפשרות זו. לכן משתמש מגיע אליכם דרך אתרים שונים, גוגל אנליטיקס יציג את שם הדומיין של האתר. אם מדובר על אתרים גדולים כגון: Google, Facebook וכדומה, גוגל אנליטיקס לא יוסיף את הסיומת של הדומיין, כגון com וכד'.

כאשר גוגל אנליטיקס לא יודע מיהו המקור של התנועה, לדוגמה ניוזלטר ששלחתם ללקוחות שלכם, התכתבות במייל עם לקוח, פרסום ברשתות המדיה, אפליקציה (אגב.. אפליקציה אינה מעבירה מידע) או כל מקור אחר.

איך לתייג את מקור התנועה? יש צורך לבצע תיוג ידני כגון: utm_source=newsletter או utm_source=twitter.com.

האם חובה לתייג פרמטר זה? כן.

מה זה utm_medium?

משמעות פרמטר utm_medium הוא ערוץ / אמצעי השיווק לאתר שלכם, אמצעי הפרסום או אמצעי ההגעה. כלומר מה שלח את התנועה לאתר שלכם.

כפי שגוגל אנליטיקס יודע לזהות את מקור התנועה, במקרים בהם הוא יודע לזהות, הוא מתייג בצורה אוטומטית את המקור כ- Referral. כאשר מדובר על מפנה שהוא מנוע חיפוש או רשת חברתית, הוא יודע להגדיר את הערוץ המתאים ביותר (לא תמיד).

איך לתייג את אמצעי ההגעה לאתר? יש צורך בתיוג ידני כגון: utm_medium=email או utm_medium=social.

רק רגע… איך אני יודע את כל ערוצי השיווק? שאלה טובה! כאן תראו את ברירת מחדל של קיבוץ הערוצים:

  • חיפוש אורגני: אמצעי ההגעה הוא organic (אורגני).
  • רשת חברתית: אמצעי ההגעה הוא אחד מאלה בדיוק: social או social-network או social-media או sm או social network או social media.
  • דואר אלקטרוני: אמצעי ההגעה הוא email.
  • הפניה: אמצעי ההגעה הוא referral.
  • חיפוש ממומן: אמצעי ההגעה הוא אחד מאלה בדיוק: cpc או ppc או paidsearch. וגם רשת להפצת מודעות (Ad Distribution Network) אינו תואם בדיוק ל- utm_content.
  • פרסום ברשות המדיה: אמצעי ההגעה הוא אחד מאלה בדיוק: cpm או banner או display. או רשת להפצת מודעות (Ad Distribution Network) תואם בדיוק ל- utm_content.
  • פרסום אחר: אמצעי ההגעה הוא אחד מאלה בדיוק: cpa או cpv או cpp או content-text.
  • שיווק שותפים: אמצעי ההגעה הוא affiliate.
  • ישיר / none: מקור ההגעה לאתר הוא ישיר וגם אחד מאלה: אמצעי הגעה לאתר הוא none או not set.

האם חובה לתייג פרמטר זה? על פי כלי יצירת קישורים של גוגל, לא. אבל, אנו ממליצים לכם בחום – כן חובה.

בהמשך, יהיו מספר דוגמאות, כך שתוכלו להבין איך לתייג נכון.

יש לשים לב: חובה לרשום בדיוק את המילים כפי שמוצגות כאן. אין להשתמש באותיות רישיות או באות ראשונה גדולה. זה יכול לפגוע בהצגת הנתונים.

מה זה utm_campaign?

פרמטר utm_campaign מייצג את שם הקמפיין (מסע פרסום) שלכם, שובר פרסום או כל דבר אחד שתוכלו לזהות את הקמפיין הספציפי הזה.

מכיוון שסעיף זה אינו חובה, אתם יכולים להשתמש בו רק אם חשוב לכם קמפיין כלשהו. או כאשר אתם מפרסמים בצורה מממונת ברשתות חברתיות או במנועי חיפוש. כך תוכלו להבדיל בין מספר קמפיינים ולנתח כל אחד לחוד ללא ערבוב נתונים.

איך לתייג שם קמפיין? יש צורך בתיוג ידני כגון: utm_campaign=cta-facebook או utm_campaign=my_new_campaign.

לא משנה אם אתם משתמשים במקף או בקו תחתון, אפשר לרשום קמפיין בכל שפה, ולא רק באנגלית.

האם חובה לתייג פרמטר זה? לא.

מה זה utm_term?

פרמטר utm_term מייצג את מילת המפתח ששימשה בעת חיפוש בתשלום. כלומר תוכלו לראות נתונים אודות המילה שחיפשו באינטרנט ולחצו על הפרסומת שלכם. לדוגמה אם משתמש חיפש: סוף עונה נעלי גברים. מילת חיפוש זו תופיע אם וכאשר תייגתם את המודעה ואת הקישור.

במידה והינכם משתמשים בגוגל אדוורדס, מומלץ לבצע תיוג אוטמטי (בהמשך).

איך לתייג מילת מפתח? יש צורך בתיוג ידני כגון: utm_term=שעוני_יוקרה_לגברים.

האם חובה לתייג פרמטר זה? לא.

מה זה utm_content?

פרמטר utm_content מייצג את התוכן המסויים במסע הפרסום שעליו המשתמשים הקישו על מנת להגיע אליכם. במילים אחרות, ניתן להשתמש באפשרות זו כדי לייצר מבחן A/B כלשהו על מנת להבחין איזה תוכן מועיל יותר.

לדוגמה, אם אתם שולחים קמפיין במייל ללקוחות, ושם יש 2 כפתורי קריאה לפעולה כגון: נסה עכשיו או קנה כעת. תוכלו לראות איזו כפתור עזר להשיג יותר קישורים.

איך לתייג שם קמפיין? יש צורך בתיוג ידני כגון: utm_content=buy_now או utm_content=click_here.

האם חובה לתייג פרמטר זה? לא.

האם יש כלים על מנת לתייג בעזרת תגי UTM?

כן. ישנם מספר כלים שיכולים לעזור לכם לבנות כתובות אתר עבור הקמפיינים שלכם.

אתרי אינטרנט

אם ברצונכם ליצור קישור עבור אתר האינטרנט שלכם, תוכלו להשתמש בכלי שנקרא Campaign URL Builder של גוגל בקישור זה.

כאשר תיכנסו לקישור הזה, תצטרכו להזין את כל תגי UTM שדיברנו עליהם מקודם. כמובן, לא לשכוח לרשום את אתר האינטרנט שלכם, כלומר את כתובת האתר שאתם רוצים לתייג (זה לא חייב להיות דף הבית).

Campaign URL Builder
Campaign URL Builder

אפליקציות Android

אם ברצונכם ליצור קישור עבור אפליקציית אנדרואיד שלכם, תוכלו להשתמש בכלי Google Play URL Builder בקישור זה.

אפליקציות iOS

אם ברצונכם ליצור קישור עבור אפליקציית iOS שלכם, תוכלו להשתמש בכלי iOS Campaign Tracking URL Builder בקישור זה.

איך לתייג חשבון גוגל אדוורדס (Google Adwords) בצורה אוטומטית

אנחנו לא נרחיב את הנושא אודות תיוג של גוגל אדוורס בצורה מורחבת וגם לא הבדלים של תיוג ידני/אוטומטי בגוגל אדוורדס. אך נסביר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

אם אתם משמשים בגוגל אדוורדס, יש לכם דרך לתייג את הקמפיינים בצורה אוטומטית. בכדי לעשות זאת יש לקשר את 2 החשבונות שלכם: גוגל אנליטיקס + גוגל אדוורדס.

חשוב לציין: כדי לקשר בין AdWords ל-Google Analytics, צריך הרשאת גישה מנהלתית לחשבון AdWords ו"הרשאות עריכה" בחשבון Google Analytics.

קישור בין חשבונות Google Analytics ו- Google AdWords

  1. היכנסו לחשבון גוגל אדוורדס.
  2. לחצו על גלגל שיניים ולחצו על "חשבונות מקושרים".
  3. בחלק של גוגל אנליטיקס, לחצו על "הצג פרטים". תקבלו רשימה של נכסים עם הגישה אליהם.
  4. לחצו על "הגדר קישור" ליד הנכס שאתם רוצים לקשר.
    • אם לנכס יש תצוגה אחת, תוכלו לבחור אם לייבא נתונים לגוגל אדוורדס או לא, ואז לחצו שמור.
    • אם לנכס כמה תצוגות: תוכלו לבחור את כל התצוגות שמעניינות אתכם (אחת או יותר). ואז תוכלו לבחור אם לייבא נתונים לגוגל אדוורדס או לא, ואז לחצו שמור.

תיוג אוטומטי Google Analytics ו- Google AdWords

  1. אם לעולם לא קישרתם בין החשבונות (או חשבון מנהל):
    • ממש מיד לאחר שמירת קישור חשבונות, יופיע לכם קישור של תיוג אוטומטי.
    • לחצו על "אפשר עבור חשבון זה".
  2. אם כבר קישרתם חשבונות בעבר:
    • לחצו על גלגל השיניים באדוורדס.
    • לחצו על "הגדרות חשבון".
    • לחצו על "ערוך" בקטע של מעקב.
    • בחרו הפעל או השבת תיוג אוטומטי.
    • לחצו על "שמור".

איך נראה תיוג אוטומטי של גוגל אדוורדס?

בשונה מתגי utm זה תיוג ידני. תיוג אוטומטי מתבצע בעזרת תג ‎gclid. כך זה נראה כאשר משתמש לוחץ על מודעה שלכם בגוגל אדוורדס. לדוגמה:

https://netolink.co.il/?‎gclid=abc123

כאשר ה- abc123 משתנה בכל לחיצה והוא כולל את כל הפרמטרים של תגי utm.

איפה רואים את הנתונים בגוגל אנליטיקס?

טוב, תיאוריה זה דבר טוב. אז נכון, דיברנו לא מעט על תגי utm. כעת הגיע הזמן של פרקטיקה.

על מנת לראות את הנתונים בגוגל אנליטיקס עליכם ראשית כל להיכנס לאתר של גוגל אנליטיקס ולהיכנס לחשבון שלכם. כך תמצאו את המידע:

לשונית: צירוף משתמשים >> ואז: קמפיינים >> ואז: כל הקמפיינים.

בכותרת הטבלה תוכלו לראות את המאפיינים העיקריים, כלומר אלו הם המאפיינים של תגי utm שדיברנו עליהם מקודם.

בטבלה עצמה תוכלו לקבל מידע אודות המאפיין שבחרתם, לדוגמה אם בחרתם "קמפיין", אזי תוכלו לראות את כל הקמפיינים של המשתמשים שהגיע לאתר בתקופת זמן כפי שמופיעה בחלק העליון בדו"ח.

כאשר תלחצו על קמפיין כלשהו, תוכלו לקבל מידע אודות הקמפיין הספציפי כגון מקור / אמצעי הגעה לאתר ועוד.

מעקב אחר קמפיינים בגוגל אנליטיקס
מעקב אחר קמפיינים בגוגל אנליטיקס

טיפ: בלשונית "כל הקמפיינים" בסרגל הצד בגוגל אנליטיקס תוכלו גם לראות את מילות המפתח בתשלום ומילות מפתח רגילות (לא בתשלום, אורגני). כאשר מילות המפתח בתשלום אלו מילות מפתח בזמן שהמשתמש לחץ עליהם כאשר הגיע לאתר שלכם.

טיפ: עבור נתוני גוגל אדוורס תוכלו לראות נתונים בגוגל אנליטיקס, בלשונית צירוף משתמשים >> ואז: Adwords >> >> ואז: קמפיינים.

דוגמאות של שימוש באמצעות פמטרים UTM בקמפיינים שונים

טוב, הכתבה הזו סיפקה לכם מידע רב אודות תגי utm, אופן השימוש בהם וכלים ליצירת כתובות אתר. אבל זה לא מספיק, על מנת לספק לכם ערך נוסף, החלטנו לתת לכם מספר דוגמאות, כך שתוכלו לעשות זאת בצורה מקצועית.

שליחת כתבה בדואר אלקטרוני

שולחים אימיילים וניוזלטר ללקוחות שלכם? מצויין. הנה דרך ליצור תגי utm.

דוגמה: אתם מעוניינים לשלוח חדשות וכתבה חדשה שפורסמה באתר למנויים שלכם באימייל. הכתבה תדבר על בחירת ספק סליקת כרטיסי אשראי. בכתבה יהיה לינק ותמונה.

  • מקור: מכיוון שזה ניוזלטר, המקור הוא newsletter.
  • אמצעי הגעה לאתר: ניזלטר נשלח באמצעות אימייל ולכן האמצעי הוא email.
  • קמפיין: סליקת אשראי.
  • תוכן: קישור ו- תמונה.

כך ייראה הקישור עבור תמונה:

http://example.com/article/1244?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Credit_Clearing&utm_content=image

ועבור הקישור:

http://example.com/article/1244?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Credit_Clearing&utm_content=link

** לא חובה שם קמפיין באנגלית.

פרסום ממומן בפייסבוק

מפרסמים בפייסבוק ממומן? (אגב.. למרות שמיותר לציין, אנחנו מתמחים גם בפרסום ממומן). הנה דרך להשתמש בפרמטרים utm.

דוגמה: אתם מפרסמים הנחה של 30% על בגדים לנשים, לצורך כך ניסיתם 2 מודעות עם 2 תכנים שונים.

  • תמונה אחת: בחורה מחייכת עם סל קניות ביד מטיילת בקניון.
  • תמונה שניה: בחורה מחייכת כאשר קונה ומשלמת בעמדת הקופה עם הרבה בגדים.

הנה דוגמה לקמפיין:

  • מקור: מכיוון שזה פייסבוק, המקור הוא facebook.
  • אמצעי הגעה לאתר: מכיוון שפייסבוק הוא לא מנוע חיפוש אלא רשת מדיה, נשתמש ב- display.
  • קמפיין: 30off.
  • תוכן: תמונה אחת (lady-mall) ו- תמונה שניה (lady-buys).

http://example.com/category/women/clothes?utm_source=facebook&utm_medium=display&utm_campaign=30off&utm_content=lady-mall

וגם

http://example.com/category/women/clothes?utm_source=facebook&utm_medium=display&utm_campaign=30off&utm_content=lady-mall

פרסום בעיתון

במידה ואתם משתמשים גם במדיה המסורתית, אתם צריכים להשתמש גם בתיוג בפרמטרים utm על מנת לקבל תועלת וגם בעתיד להשתמש בנתונים אלו.

דוגמה: נניח אתם מפרסמים מכרז של רכישת מחשבים עבור הארגון שלכם בעיתון ניו יורק טיימס.

  • מקור: מכיוון שזה ניו יורק טיימס, המקור הוא New York Times.
  • אמצעי הגעה לאתר: אמנם ניו יורק טיימס הוא אופליין, אך כדי לא לפתוח ערוץ חדש, נשתמש ב- banner.
  • קמפיין: Computer_Tender.

http://example.com/tenders/2547852?utm_source=New_York_Times&utm_medium=banner&utm_campaign=30off&utm_content=Computer_Tender

עכשיו, בגלל שהקישור הזה לא יכול להיות בצורה כזו בעיתון, ואין סיכון שיזכרו אותו, אפשר לקצר את הקישור. לעשות אותו בצורה כזו, לדוגמה: http://example.com/com1

לאחר מכן, יש לעשות הפנייה 302 מהקישור המקוצר אל הקישור המלא.

חתימה במייל

חתימה במייל זה אחד המקומות החשובים לתיוג קישורים. זה עוזר לכם להבין האם המשתמשים לוחצים על קישורים כאלה ואחרים אצלכם במייל (אולי בעתיד להוסיף משהו מעניין לחתימה שלכם כדי לגרום למכירות).

קל מאוד להתבלבל ולקרוא למקור בשם Email, אבל, אמצעי ההגעה הוא email. ולכן מומלץ להשתמש במקור אחר.

דוגמה: דני הוא מנהל שיווק, הוא מתכתב הרבה עם לקוחות, לדני יש חתימה באימייל עם קישור לאתר.

  • מקור: מכיוון שמדובר על אזור חתימה, המקור הוא Email Signature. (אין תשובה מדוייקת מה הכי מתאים כאן).
  • אמצעי הגעה לאתר: מכיוון שזה אימייל, נשתמש ב- email.
  • קמפיין: חתימה של מנהל השיווק, דני.

http://example.com/?utm_source=Email_Signature&utm_medium=email&utm_campaign=Danny

סיכום

המדריך הזה מספק לכם מידע רב אודות פרמטרים UTM וכיצד יש להשתמש בהם. כעת הגיע תורכם כדי ליצור לתייג את הקישורים שלכם, התחילו לתייג הכל ובצורה נכונה וזאת על מנת שתוכלו לקבל מידע רב. מידע זה תוכלו להפוך לתובנות ולעזור למותג שלכם לגדול.

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:

הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ שלנו: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

כתיבת תגובה