שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » ווב סטוריס (Web Stories) – מה זה ואיך ליצור תוכן סטורי בפורמט ויזואלי שמגדיל את מעורבות המשתמשים אצלכם באתר

ווב סטוריס (Web Stories) – מה זה ואיך ליצור תוכן סטורי בפורמט ויזואלי שמגדיל את מעורבות המשתמשים אצלכם באתר

אם אתם מכירים את הסטורי של הרשתות החברתיות, ותרצו ליצור כאלה משלכם, אז אתם חייבים להכיר את הפורמט המיוחד ווב סטורי (Web Stories). ווב סטוריז משפרים את המעורבות של המשתמשים ואת המיתוג שלכם.

כך תלמדו איך עובדים עם זה.

    מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


    מה זה ווב סטורי (Web Stories)?

    ווב סטורי (Web Stories) הם הגרסה המבוססת אינטרנט של הפורמט סטוריז (סיפורים) המשלב בתוכו טקסט, תמונות, וידאו, שמע ואנימציה. פורמט זה מאפשר חוויית צריכה דינמית, כך שמשתמשים יכולים להקיש עליו כדי לעבור את המשך הסיפור (בשלבים) או להחליק כדי לעבור לסיפור הבא.

    סטוריס (סיפורים) שניתנים להקשה ולהחלקה הופכים להיות חלק מרכזי בדרך בו אנשים צורכים תוכן באינטרנט. על פי מחקר של Google וחברת הייעוץ Forrester שנערך בקרב 2,062 צרכנים ב-2019 (קישור למחקר המלא כאן):

    • 64% מעדיפים את פורמט הסטורי שניתן להקשה על פני מאמר עם גלילה.
    • 74% ממשתמשי הסמארטפונים צופים בסטורי ברשתות חברתיות מדי שבוע.
    • 84% מהמשתמשים הרגישו כי סטורי עונים על הציפיות שלהם לגבי קלות הניווט.

    המשמעות היא כי הביקוש לסטורי בקרב צרכנים גדול יותר מההיצע שלהם לחלוק עם הסיפורים שלהם. לכן, יוצרי תוכן ומוצאים לאור יכולים למלא את הפער הזה באמצעות סטורי משלהם המבוססים אינטרנט. צרכנים מעדיפים לעיין בקטגוריות של עשה זאת בעצמך (DIY), מדריכים על איך, ספורט, בישול ביתי, אופנה, עיצוב הבית ועוד.

    סטורי הוא פורמט שונה מטקסטים רגילים והוא מבוסס חווית גלישה במסך מלא עם תמונות, סרטונים ואנימציות. לרוב התכנים הללו הם אינטרקטיביים ומאפשרים ביצוע פעולה מאת המשתמש כמו החלקה, הקשה, מענה לסקרים ועוד.

    בשונה מסטורי הנמצא הרשתות חברתיות, ווב סטורי מאוחסן ומנוהל על ידי בעל אתר האינטרנט או יוצר התוכן והוא יכול גם להופיע במנועי חיפוש, כדוגמת גוגל.

    כך זה נראה:

    דוגמת ווב סטורי בגוגל

    יתרונות ווב סטורי

    לפורמט ווב סטוריז (Web Stories) יש יתרונות רבים שכדאי לכם לדעת:

    • שליטה מלאה – אתם יכולים להחליט כמה זמן הם יישארו באוויר (ולא רק 24 שעות). הסטוריז הם לייב, כך שתמיד אפשר לערוך אותם ולהוסיף עוד תוכן או סטורי בלי הצורך לרענן את העמוד.
    • בעלות – אתם הבעלים של הסטוריז וכל זכויות היוצרים הם שלכם.
    • החלטה על רווחים – אתם יכולים לקבוע את דרכי יצירת הרווח וסכום ההכנסות מהסטוריז.
    • עיצוב ללא מגבלות – אתם יכולים לעצב את הסטורי בצורה מותאמת אישית.
    • מגוון סוגי מדיה – אפשר להציג תמונות, סרטונים ושמע במצב מלא.
    • קל לשתף ולהטמיע – אפשר לשתף את הסטורי באתר האינטרנט או באתרים אחרים.
    • אפשרות לקישור וחיבור – ניתן בקלות לקשר בין תכנים שונים או סוגי תוכן אחרים.
    • נגיש למנועי חיפוש – מנועי חיפוש יכולים לסרוק ולהציג את הסטוריז בעת חיפוש.
    • מתאים לכל המכשירים – ניתן לצפות בהם גם ממכשירים ניידים וגם ממחשבים רגילים.

    שיטות מומלצות וטיפים

    הנה כמה המלצות כאשר אתם יוצרים ווב סטוריז:

    • התמקדו ראשית בוידאו – מומלץ להשתמש בסרטונים במסך מלא בפורט 9:16.
    • היו תמציתיים – מומלץ להימנע מקטעי טקסט גדולים. התמקדו בטקסטים קצרים ופשוטים ונהלו את הסגנון שלהם בהתאמה.
    • הפקידו על קריאות – מומלץ להשתמש בניגודיות ועל הפרדה בין הטקסט לתמונות.
    • היו מעניינים – השתמשו בטכניקות שונות כדי לגרום לאנשים לאהוב את התכנים שלכם, להיות סקרנים להמשך צפייה, לגרום ליותר מעורבות.
    • צרו אנימציות – הנפישו אובייקטים וצרו ויזואליזציה מעניינת יותר כדי להבליט דברים.
    • הוסיפו הטמעות – הטמיעו תכנים מאתרים אחרים כמו פוסטים או סרטונים כחלק מהעיצוב.
    • התאימו לגוגל – וודאו שהסיפורים מותאמים לתצוגה מתקדמת כמו דפי מובייל מואצים (AMP).
    • הוסיפו כתוביות לסרטונים – במקרה שהסרטונים במצב שקט ללא קול, מומלץ להשתמש בכתוביות.
    • צרו כריכה מעולה – תמונת כיסוי (כריכה) היא התצוגה המקדימה וצריכה להכיל כותרת, תאריך פרסום ושם המותג.

    איך יוצרים ווב סטורי?

    ניתן ליצור ווב סטוריס עם כלים מסויימים כמו: תוסף ייעודי לוורדפרס, MakeStories, Newsroom AI, Unfold, Ampstor ועוד.

    כדי ליצור ווב סטורי, נרשמים לאחד השירותים או מורידים תוסף "Web Stories for WordPress" עבור אתרי וורדפרס כאן. לאחר כניסה אל השירות או התקנת התוסף, יוצרים עמוד סטורי חדש, שם מוסיפים תכנים, תמונות, סרטונים, טקסטים ועיצובים.

    כך זה נראה:

    יצירת ווב סטוריס

    אפשר ליצור כמה עמודים בסטורי אחד (למשל מדריך עם שלבים 1, 2, 3 וכד') או כמה סטורי. לאחר סיום העריכה מפרסמים אותו והוא מופיע באתר. אם ההגדרות תואמות לסטנדרטים של Google, הסטוריז יכולים להיות מוצגים בגוגל חיפוש, גוגל דיסקאבר וגם גוגל תמונות.

    מדידת תנועות גולשים

    מדידת תנועות גולשים מאפשרת לכם לדעת איך משתמשים מתנהלים עם הסטורי שלכם, איך הם עוברים מאחד לשני, זמני שהייה, מעקב אירועים ועוד.

    ווב סטורי מבוסס טכנולוגיית AMP של גוגל ולכן אפשר להטמיע כלים ושירותים אשר יכולים למדוד את הנתונים הללו. הכלי הפופולארי והידוע ביותר הוא גוגל אנליטיקס כמובן.

    שיווק וקידום ווב סטוריז

    ווב סטורי למעשה דומים מאוד לעמודים ופוסטים רגילים באתר האינטרנט שלכם. לפיכך, בהחלט אפשר לקדם את העמודים הללו על ידי קידום אורגני, פרסום ממומן במנועי חיפוש או ברשתות חברתיות, שיווק דרך מיילים ועוד.

    מבחינת קידום בגוגל, הסטוריז יכולים להיות מוצגים ב-Google ב-3 מקומות עיקריים:

    • גוגל דיסקבר – על ידי קרוסלה דרך גלישה ממכשירים ניידים.
    • גוגל חיפוש – על ידי תצוגת רשת כאשר החיפוש תואם למהות הסטורי.
    • גוגל תמונות – על ידי כרטיס תמונה בעת חיפוש למילת מפתח.

    כי לגבי החיפוש ודיסקבר, סטורי לא מוצגים בכל המדינות, אלא הרשימה מתרחבת עם הזמן לפי החלטת החברה.

    הכנסות ויצירת רווחים

    מבין היתרונות הגדולים של ווב סטורי, שאפשר להרוויח מהם כסף ולקבל הכנסות על קידומם. כך למשל, אם יש לכם אתר חדשות או תוכן, אפשר ליצור סטוריז עם תוכן או המדריך בצורה של סטורי ולקדם עם קישור או תמורת תשלום על סטורי.

    בנוסף, אפשר גם לקדם על ידי הכנסות מפרסומות, פרסומות כמו של גוגל אדנסנס או גוגל אד מנג'ר או פרסומות עצמאיות שעוצבו על ידכם או מעצב.

    שיטה נוספת להרוויח מהסיפורים שלכם, זה באמצעות שיווק שותפים. כלומר, תוכלו להוסיף כפתור "קנה עכשיו" בסטורי שמדבר על מוצר מסויים, כאשר הקישור הזה מאפשר לכם להרוויח עמלה על רכישות שהגיעו דרככם.

      מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *