גוגל אדסנס (Google AdSense) – כך תוכלו להרוויח כסף ממודעות ופרסומות בבלוג או באתר שלכם

אם יש לכם אתר אינטרנט או בלוג, ואתם מעוניינים להרוויח כסף על ידי הצגת מודעות או פרסומות למשתמשים, אז ללא ספק גוגל אדסנס (Google AdSense) הוא אחד הכלים המומלצים. המודעות מוצגות לפי פרמטרים שונים ויש תנאי זכאות.

הנה כל מה שאתם חייבים לדעת.

מה זה גוגל אדסנס (Google AdSense)?

גוגל אדסנס (Google AdSense) הוא רשת פרסום ומערכת המאפשרת לבעלי אתרי אינטרנט או בלוגים, להרוויח כסף על ידי הצגה של מודעות ופרסומות של מפרסמים המתאימים למשתמשי האתר. למעשה, זוהי עוד שיטה לעשות הכנסה נוספת באינטרנט במקביל לדרכים אחרות להרוויח כסף אונליין.

מערכת גוגל אדסנס מתאימה את המודעות על סמך התוכן שנמצא אצלכם באתר או על סמך נתונים של המשתמש (מבקר האתר). כך שכאשר משתמש גולש אצלכם באתר, סביר להניח שתוצג לו מודעה רלוונטית עבורו.

המערכת מאפשרת לבעלי אתרי אינטרנט לנהל את המודעות המוצגות באתר, לקבוע כיצד הן ייראו, אילו גדלים יוצגו, אילו סוגים ופורמטים של מודעות, קבלת נתונים ודו"חות, ניהול קטגוריות מותרות ואסורות, ואפילו ניהול המודעות ברמת הפרט, כדי לחסום מפרסמים לא רלוונטיים.

המודעות במערכת Google AdSense מבוססות על מפרסמים שמפרסמים את העסק, המוצר או השירות שלכם במערכת גוגל אדס (Google Ads). המשמעות היא שמערכת גוגל אדסנס מציעה שפע של ביקושים מצד מפרסמים ובתי עסק שמקדמים את עצמם באמצעות פרסום בגוגל בקמפיינים של רשת המדיה (רשת אתרים).

השתתפות בתוכנית גוגל אדסנס לא עולה כסף, ומעבר לכך Google משלמת עבור חשיפות, הקלקות ואינטרקציות עם המודעות (כמו צפייה למשך זמן, עמידה עם העכבר וכד').

גוגל אדסנס (Google AdSense) – איך זה עובד?

לאחר עמידה בתנאי סף של השתתפות בתכנית, תוכלו ליצור שטחי פרסום כדי להציג מודעות במיקומים שונים ברחבי האתר. עם קבלת קוד הפרסום, צריך להטמיע אותו בחלק המיועד אצלכם באתר או בבלוג. למי שלא רוצה לעשות זאת ידנית, ניתן גם ליצור מודעות אוטומטיות אשר מוצגות בכמות ובמיקומים אוטומטיים אצלכם באתר, וזאת על ידי הטמעת קוד ייחודי.

כאשר משתמשים נכנסים לאתר שלכם כדי לקרוא את התוכן המעניין אותם, מערכת מציגה מודעות לפי ההקשר של התוכן או המשתמש, כדי שהמודעות יהיו רלוונטית עבור המשתמשים. ברגע שהמשתמש ילחץ על המודעה או יבצע איתה פעולת אינטרקציה מסויימת, גוגל תזכה אתכם בתשלום על כך.

בסיום כל חודש, המערכת מבצעת את הבדיקות שלה, האם הקליקים חוקיים, ומחשבת את הרווח שמגיע לבעל האתר בצורה סופית. הרווח מוצג בכל יום וניתן לראות את הרווח העדכני מתחילת החודש ועד אותו יום. לרוב, אם הכל תקין, אז הרווח המוצג במערכת הוא יהיה גם הרווח הסופי לבעל האתר.

לאחר עמידה בסף תשלום, גוגל משלמת את הרווח לבעל האתר ישירות לחשבון הבנק שהוא הזין במערכת ואימת אותה עם תשלום מזערי.

יתרונות גוגל אדסנס – למה זה כדאי?

עבודה עם רשת הפרסום גוגל אדסנס (Google AdSense) וקבלת רווחים ממנה כדאית מאוד בגלל הסיבות הבאות:

  • אין צורך לנהל מפרסמים – אתם לא צריכים לפנות למפרסמים שיציגו או יסכימו לפרסם אצלכם, לא צריכים לקבוע איתם תנאים והסכמים אחרים.
  • רווח מירבי – גוגל אדסנס משתמשת בשיטת המכירה הפומבית כדי להציג לכם את המודעות האיכותיות עם הרווח הגבוה.
  • התחברות למאגר מפרסמים – המערכת מפגישה בין המפרסמים לבין בעלי האתרים, כך שתוכלו להיחשף למפרסמים רבים, אשר מתחרים על שטח הפרסום.
  • מודעות מותאמות – המודעות מוצגות על בסיס התוכן שנמצא אצלכם באתר או על בסיס תחומי העניין של המשתמש.
  • ביצוע אוטומציה וחיסכון בזמן – ניתן לקבוע באופן אוטומטי אילו מודעות יוצגו, מתי, אילו מפרסמים, כמות המודעות ופרטים נוספים.
  • גישה לכלי ניהול ושליטה – אתם יכולים לנהל ולקבוע קטגוריות שלא תרצו להציג אותם (למשל הימורים) או להסיר מודעות שאתם לא אוהבים (מודעות מסויימות או אפילו מפרסמים מסויימים).
  • קבלת דיווחים ונתונים – תוכלו לקבל בזמן אמת את הנתונים החשובים, סכום ההכנסה, מספר קליקים או חשיפות, פילוח לפי אתרים או שטחי פרסום ועוד.

כשירות ותנאים – מי יכול להשתתף בתכנית?

המערכת של גוגל לא מאשרת כל אחד. על מנת להצטרף לתכנית ולהרוויח כסף אתם צריכים לעמוד בתנאי סף ובתנאים נוספים שגוגל קבעה אותם. תנאים אלו מבטיחים שמדובר על אתר אינטרנט טוב, עם חווית משתמש טובה והוא יספק ערך למשתמשים שלו.

דרישות גוגל אדסנס:

  • תוכן ייחודי, מקורי ורלוונטי למשתמשים.
  • ניווט קל וברור ברחבי האתר ובתפריטים.
  • המבקש בן 18 ומעלה (עבור צעירים, ניתן לבקש כי החשבון ייפתח על שם מבוגר כמו הורה).
  • גוגל מחייבת כי תהיה לכם בעלות על האתר שלכם. בעיקר כי מדובר על הטמעת קוד HTML.
  • לא ניתן לפתוח יותר מחשבון אדסנס אחד. אם יש כמה אתרים, ניתן להכיל את כולם בחשבון אחד. אם צריך חשבון עסקי או לעסק אחר, ניתן ליצור חשבון חדש בתנאי שמדובר על פרטי חשבון ומקבל תשלום אחר.
  • עמידה בכל התקנון של התוכנית הכוללת: איסור תנועה לא חוקית, איסור קליקים לא חוקיים, איסור עידוד קליקים, איסור הצגת מודעות בתכנים אסורים או לא חוקיים, איסור הצגת מודעות שמשפיעות על חווית משתמש, התנהגות מודעות, מיקום מודעה, התנהגות אתרים ועוד.

ניתן לקבל מידע נוסף על התנאים והמדיניות כאן, כאן וגם כאן.

כמה אפשר להרוויח עם גוגל אדסנס?

סכום ההכנסה או הרווח שלכם מתכנית Google AdSense תלויה בגורמים רבים ובין היתר: מספר צפיות או חשיפות, סוג התוכן שנמצא באתר (קטגוריה), מיקום גאוגרפי של המשתמשים, דרך הגדרה של המודעות, המכירה הפומבית של גוגל אדס ועוד.

בנוסף, צריך לקחת בחשבון שהמודעות שמוצגות באתר הן מבוססות מערכת הפרסום גוגל אדס, אשר שם המפרסמים קובעים את המחיר המירבי שהם מוכנים לשלם, ומנגד יש גם הרבה מפרסמים שמתחרים על שטחי פרסום. לכן, קשה בדיוק לומר את הסכום שאפשר להרוויח.

למשל, אם יש לכם אתר אינטרנט בתחום תחרותי ונפח תנועות גולשים גדול מספיק, אז הרווחים שם מגיעים לאלפי דולרים בחודש ומעלה. הסכומים יכולים להיות גם עשרות אלפים ומאות אלפים בחודש.

כאשר אתם תתחילו לפרסם, לאחר כמות סבירה של נתונים, תוכלו לבצע תחזית לגבי סך הרווח שלכם ואפילו סוגי התכנים שמפיקים לכם רווחים כדי שתוכלו לדעת במה כדאי להשקיע. עד אז, אתם יכולים להשתמש במחשבון אומדן רווח של גוגל בקישור זה (חשוב: הנתונים שם משוערים מאוד ולא מבטיחים לכם רווח כזה או אחר).

אגב, זה הזמן לציין כי חלוקת ההכנסות בגוגל אדסנס היא 68% לבעל התוכן הדיגיטלי והשאר לגוגל. עבור מודעות חיפוש החלוקה היא 51% לבעל התוכן הדיגיטלי והשאר לגוגל. למשל: אם ההכנסה מהמודעות באתר היא 100$ (זה התשלום שמשלמים המפרסמים לצורך הדוגמה), אתם תרוויחו 68$.

מתי ואיך מקבלים כסף?

מחזור התשלומים הוא חודשי. עם סיום החודש, גוגל תעביר לכם את הכסף בתוך 21 עד 26 ימים (או בשפה מקצועית: שוטף פלוס 21 עד 26), וזאת אם השלמתם את כל הפרטים האחרים.

הפרטים האחרים שצריך להשלים הם מילוי פרטי מס, אישור פרטים אישיים, אימות כתובת, בחירת אמצעי תשלום והגעה לסף תשלום. סף התשלום הוא הסכום המינימלי לקבלת כסף שעומד על 100$ או 400 ₪ (לפי המטבע).

ניתן לבחור קבלת כסף בצ'ק, העברה בנקאית או שיטות תשלומים להעברת כסף באופן בינלאומי. עם מילוי הפרטים גוגל תעביר את הכסף בדרך שביקשתם.

אז איך מתחילים עם Google AdSense?

כדי להתחיל, יש לוודא שאתם עומדים בתנאים ובמדיניות ולאחר מכן יש לבצע הרשמה בקישור הבא.

לאחר מכן עליכם להפעיל את החשבון שלכם, והוא כולל בדיקה ידנית מאת גוגל. כדי להפעיל, ממשיכים בשלב ההרשמה, מזינים את כתובת האתר, מוסיפים פרטים אישיים ופרטי תשלום, מזינים את הקוד באתר ומבקשים בדיקה.

עם הגשת הבקשה לבדיקה, לוקח מספר ימים לגוגל לאשר או לדחות את הבקשה, ולרוב עד שבועיים. אם הבקשה אושרה, החשבון שלכם יופעל, תוכלו לעדיין בהגדרות ובנתונים וגם לבצע פעולות נוספות.

מה ההבדל בין גוגל אדס לבין גוגל אדסנס?

גוגל אדס (Google Ads) היא מערכת בה מפרסמים יכולים להשקיע תקציבי פרסום וליצור מסעות פרסום על מנת לקדם ולשווק את העסק שלכם ברחבי כלי גוגל. למשל, לקדם את אתר האינטרנט או חנות המסחר האלקטרוני בחיפוש גוגל, שופינג גוגל, יוטיוב, ג'ימייל וגם ברשת המדיה הכוללת אתרי אינטרנט שמציגים את המודעות.

גוגל אדסנס (Google AdSense) היא מערכת בה בעלי תוכן דיגיטלי כמו אתר אינטרנט, בלוג או ערוץ יוטיוב, יכולים להרוויח כסף על ידי הצגת המודעות של מפרסמים בגוגל אדס שמעוניינים להגיע לאנשים ברשת המדיה או ביוטיוב.

בהחלט ניתן להשתמש ב-2 הכלים הללו במקביל. למשל אם יש לכם אתר, שמצד אחד אתם רוצים להגדיל את כמות המשתמשים שלכם ומצד שני להרוויח כסף מהצגת פרסומות. ככלל, גוגל אינה מסכימה לאתרים להשתתף בתכניות פרסום לקידום אתר או דף מסויים, כאשר יש להם מודעות באותם דפים. האיסור נועד למנוע מצב של ניצול ארביזטראז' (מצב בו ההוצאה על קבלת משתמשים קטנה מההכנסה מאותם משתמשים).

מה ההבדל בין גוגל אדסנס, גוגל אדמוב ו- גוגל אד מנג'ר?

גוגל אדסנס היא רשת מודעות המבוססת גוגל אדס, ונועדה לקהל יעד שהם בעלי אתר אינטרנט, בלוג או ערוץ יוטיוב, על מנת להרוויח כסף מהצגת פרסומות.

גוגל אדמוב (Google AdMob) היא רשת מודעות נוספת של גוגל והיא מתאימה בעיקר עבור מי שיש להם אפליקציה לנייד, כדי להציג מודעות בתוך האפליקציה.

גוגל אד מנג'ר (Google Ad Manager) היא מערכת לניהול מודעות ולניהול רשתות פרסום ומיועדת לבעלי אתרי אינטרנט עם נפחי כניסה גדולים. אתרים אלו יכולים ליצור שטחי פרסום שמתחרים על מפרסמים שנמצאים בכמה רשתות פרסום כמו אדסנס, גוגל אד אקסצ'יינג, רשתות צד שלישי ועוד.

מיטוב ושיפור רווחים

ככלל, כל שיפור של חווית המשתמש של האתר או התוכן, משפרים את ההכנסות שלכם.

כדי לשפר את ההכנסות, ניתן להוסיף כמה שטחי פרסום, לבצע ניסויים כדי למדוד מה עובד טוב יותר, להשתמש במודעות רספונסיביות המותאמות לסוג המכשיר, לא לחסום הרבה מפרסמים או קטגוריות.

ניתן לשפר דברים גם ברמת האתר כמו שיפור מהירות אתר, שיפור חווית משתמש, שיפור התכנים הקיימים, כתיבת תכנים טובים שמספקים רווחים גדולים יותר, שימוש בגרסאות מהירות כמו דפי מובייל מואצים, שיפור כללי באתר על ידי שירותי קידום אתרים ועוד.

אם אתם מעוניינים בבניית אתר אינטרנט, בלוג, נכס דיגיטלי, או לשפר את הרווחים שלכם עם הכלים, תוכלו לפנות אלינו ונוכל לסייע לכם ולהעניק לכם שירותים איכותיים.

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo