איך לפתוח בלוג מצליח באינטרנט? מדריך למתחילים מאפס
                           

מעוניינים לשפר את הביצועים של האתר או לקדם קריירה עם בלוג באינטרנט? הנה מדריך מקצועי בעניין איך לפתוח בלוג מצליח. בלוג הוא כלי נפלא שמתאים גם לעסקים גדולים, גם לעסקים קטנים וגם לכל אחד שאוהב ורוצה לכתוב גם אם הוא אדם פרטי.

כדי להקים בלוג, צריך להכיר את כל השלבים שלו, החל מלהבין מה זה בכלל, למה כדאי, איך בוחרים נושא, בחירת פלטפורמה ואחסון, הקמת הבלוג, כתיבה, קידום ושיווק ולבסוף למי שמעוניין גם ליצור ממנו רווחים.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו וקבלו עדכונים נוספים:



יש לנו טלגרם 🙂 בואו להיות חברים שלנו: t.me/NetolinkIL

מקווים שמדריך זה יעזור לכם להבין טוב יותר את הנושא.

מה זה בלוג?

שאלה כל כך פשוטה וברורה, אך לא כולם יודעים את התשובה עליה, והאמת יש גם אנשי מקצוע בתחום שלא מבינים זאת. ובכן.. בלוג (באנגלית: Blog) הוא אזור באתר אינטרנט שנועד לצורך כתיבה ופרסום רשומות (פוסטים) בנושאים שונים הקשורים לנושא הבלוג.

בלוג מאפשר למי שמנהל אותו ("בלוגר") לכתוב תוכן כמו חדשות, מאמרים, מדריכים, טיפים, תוכן מדיה עשיר ומידע נוסף. באמצעות בלוג, הכותב / הבלוגר יכול להוציא לאור את כל הידע והמומחיות שלו, לפרסם תוכן שנועד לשמש את קהל היעד שלו, ובעיקר כדי לממש את המטרה עבורה הבלוג נועד.

בלוג יכול לשמש אדם פרטי שמעוניין לכתוב על כל מיני נושאים, וגם אם מדובר על פוליטיקה. עסקים מנגד זאת, מקימים בלוגים כדי לעדכן את קהל היעד שלהם בחדשות עבור המוצר או השירות שלהם, או תכנים נוספים כמו טיפים ומדריכים.

כיום בלוג יכול להיות מתקדם עוד יותר כמו בלוג וידאו ("וולוג"), בלוג תמונות ("פוטובלוג"), בלוג שמע ("אודיובלוג") ובן הדוד שלו "פודקאסט".

למה לפתוח בלוג?

פתיחת בלוג נובע כתוצאה ממטרה כלשהי שאותה מעוניינים לממש. המטרה אינה חייבת להיות מטרה עסקית או שיווקית, אלא מטרה אישית או פרטית למשל. הנה כמה סיבות:

  • תחביב – לרוב בלוג נעשה באופן כתוב ויש אנשים שאוהבים לכתוב ובוחרים לעשות זאת על ידי בלוג.
  • דעה על נושא – יש אנשים שמעוניינים לכתוב את הדעה שלהם לגבי נושא כלשהו שמפריע להם כמו על פוליטיקה, ביטחון, כלכלה וחברה, עניינים משפטיים ועוד.
  • ענייני שיווק – בלוג הוא אחד פתרונות השיווק של עסקים באמצעותו ניתן לקדם ולשווק מוצרים ושירותים שניתנים על ידי העסק.
  • למידה – כתיבת בלוג יכולה לסייע לאותו בלוגר להבין טוב יותר וללמוד על הנושא עליו הוא כותב.
  • מיתוג עצמי – בלוג יכול לסייע לאותו אדם או עסק למתג את עצמו, באמצעות איך אנשים אחרים רואים מסתכלים עליו ומה הסטטוס שהוא מראה.
  • נטוורקינג – בלוגרים יכולים להכיר זה את זה על ידי קריאת תוכן אחד של השני, כך יכולים להיווצר קשרים חדשים שיכולים לתרום לכל הצדדים.
  • הכנסה נוספת – בלוג יכול לשמש את הבלוגר ליצור הכנסה נוספת, בין אם מדובר על עבודה מהבית או עבודה נוספת. יש שיטות שונות להרוויח מבלוג, פירוט על כך בסוף.
  • סיוע לזולת – יש ארגונים ואתרים שמציגים תוכן שניתן להסתייע איתו כדי לעבור הליכים ולהבין מושגים בנושאים רבים.

איך לבחור נושא לבלוג?

בחירת נושא לבלוג הוא שלב הכרחי וחשוב. יתרה מכך, הוא שלב שבלעדיו בלוג זה לא בלוג, ולבחירה זו השלכות חשובות בעתיד. כדי לבחור נושא נכון, כדאי שהוא יהיה מורכב מכל הרכיבים הבאים:

  1. המטרה שלכם – המטרה לשמה אתם מקימים את הבלוג כמו שכתוב בתת כותרת הקודמת עשויה להשפיע על הנושא עליו תכתבו. למעשה, המטרה עשויה להוביל אתכם לקבל החלטות טובות יותר גם לגבי הנושא.
  2. קהל היעד שלכם – עליכם להגדיר מיהו קהל היעד שלכם כולל הבנה מקיפה מה גודל הקהל, מהם תחומי העניין שלהם, איפה הם מבלים, איך הם פועלים וחושבים, מה הגיל ואזור המגורים שלהם ומידע מקיף יותר. זה יעזור לכם להבין איך לכתוב את התוכן, איך להתבטא, על מה לכתוב ועוד.
  3. הידע שלכם – הבלוג הוא תוכן שאותו אתם תכתבו עם הידיים שלכם (האצבעות ליתר דיוק) ולכן אתם צריכים לדעת עד כמה יש לכם ידע בנושא. אם התפקיד שלכם בעסק או בחברה הוא בתחום כלשהו, תוכלו לכתוב על התחום הזה. למשל יועץ משברים יכול לכתוב על משברים, ניהול משא ומתן וכך הלאה.
  4. היקף הנושא – נושא יכול להיות כללי מדי ויכול להיות פרטני מדי, הוא יכול להיות מורכב מנושא כללי, תתי נושאים ועוד תתי תתי נושאים. ככל שהנושא כללי יותר, יש יותר על מה לכתוב אך קשה יותר לכתוב כי הכמות היא עצומה, ככל שהנושא פרטי יותר, יש מעט מה לכתוב וזה הרבה יותר קל. יש הבדל בין כתיבה על קניות של טלפונים סלולאריים לבין כתיבה על מוצרי מחשוב ולבין כתיבה על מוצרי חשמל ואלטקרוניקה.

מערכת ניהול תוכן וסוג אחסון

אחרי שברור למה כדאי, מהי המטרה ואיך לבחור נושא, צריך לדעת איפה מקימים את הבלוג שלכם. לצורך כך, חשוב לדעת 2 מושגים והם: מערכת לניהול תוכן ואחסון אתרים.

מערכת ניהול תוכן היא מערכת באמצעותה ניתן לכתוב ולנהל את הבלוג שלכם. המערכת משרתת את הבלוגר וגם את הגולש כך שהיא מראה לו את התוכן שהוא ביקש. מאחורי הקלעים, המערכת מאפשרת להוסיף עיצוב, פונקציונאליות וניהול בסיס הנתונים בה מאוחסן התוכן.

יש מגוון של מערכות (פלטפורמות) כאלו, כאשר הגדולה ביותר היא וורדפרס (WordPress) אשר מחזיקה בנתח שוק של מעל 60% מכל מערכות ניהול תוכן אחרות כמו ג'ומלה, דרופל, ויקס, מגנטו וכד'. כמו כן, היא מחזיקה נתח שוק של מעל 35% מכלל האתרים בעולם.

המלצה שלנו היא לעבוד איתה, מעבר לכך שאנחנו משתמשים במערכת הזו עבור האתרים שלנו ושל הלקוחות שלנו, אלא שהיא גם מתאימה לכל השפות, יש מלא תבניות עיצוב חינמיות ובתשלום וכן המון תוספים חינמיים ובתשלום.

אחסון אתרים הוא שירות שמאפשר לשמור את כל התוכן הזה של הבלוג, כולל התמונות, התוכן, הטקסט, סרטונים ועוד. אחסון אתרים מסייע ליצור את הבלוג ולבחור את המערכת בה הבלוג יוקם, כמו כן הוא מאפשר להוסיף כלים נוספים לאתר ובין היתר ניהול כתובות מייל, ניהול דומיינים, ניהול תעודת אבטחה לאתר ועוד.

יש שירות אחסון עצמאי, שנרכש על ידי הבלוגר עצמו (סכום זול יחסית, עניין של עד כ-10 דולר בחודש), המאפשר שליטה מלאה על התוכן, הוספת כלים מתקדמים, וניהול כתובת האתר שלהם (הדומיין). מנגד, יש שירות מוגבל יותר הניתן על ידי הפלטפורמה עצמה, שהוא עשוי להיות חינמי עד לשלב מסויים כמו למשל וורדפרס.קום, אתר ויקס או בלוגר של גוגל.

ההמלצה שלנו לעבור עם אחסון עצמאי, זה יחסוך כאב ראש עצום כאשר הבלוג שלכם יצליח, יאפשר לכם גמישות מיטבית ובסופו של דבר הוא יהיה זול יותר.

איך לרכוש חבילת אחסון אתרים?

כדי לפתוח את הבלוג בסופו של דבר, כאשר הוא על בסיס מערכת ניהול תוכן וורדפרס ואחסון אתרים עצמאי – הכל כמו שאנחנו ממליצים לכם, יש צורך לרכוש חבילת אחסון אתרים. אפשר לעשות זאת אצל כל ספק שמציע שירות כזה, בין אם הוא ישראלי או בינלאומי. הכי חשוב שיהיו שרתים מהירים, תמיכה 24/7 או 24/6, ושירות לקוחות יעיל.

אתר Netolink מאוחסן דרך חברה בינלאומית גדולה, ומכיוון שהשירות שאנחנו מקבלים מתאים לנו, אנחנו נוטים גם להמליץ עליו. מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאתר של FastComet, ללחוץ על "Start Now" ("התחל כעת") ואז לבחור את החבילה המתאימה עבורכם.

אם אתם מתחילים בלוג קטן, אפשר לרכוש את החבילה הבסיסית ביותר שעולה כ-3$ (בהתאם לתקופת הרכישה) וללחוץ על "Get Started". לאחר מכן עליכם לבחור אם לרכוש דומיין חדש (שם מתחם, כתובת אתר בלוג) או לשייך לדומיין קיים.

בהמשך, צריך למלא את הפרטים האישיים שלכם כמו שם מלא, כתובת דואר אלקטרוני, כתובת רגילה, טלפון, ובסופו של דבר לשלם עבור העסקה. אפשר לשלם בכרטיס אשראי בינלאומי, כרטיס נטען או פייפל.

אגב, בעת לחיצה על הקישור, ייתכן ונקבל כמה שקלים על הפניה, זה סכום שאנחנו תורמים אותו בכל מקרה.

איך להקים את הבלוג?

זה הכל, לאחר התשלום, אתם תקבלו אישור לכתובת המייל ושם גם את פרטי הכניסה לחשבון. יש להתחבר אל לוח הבקרה של החשבון שלכם, ושם יש ללחוץ על הלוגו בצד שמאל > ואז Products > ולאחר מכן My Products > ואז View Details.

בחלונית שתיפתח, צריך לגלול עד לסוף העמוד, עד שתראו כפתור שנקרא cPanel ועליו צריך ללחוץ. לאחר כניסה אל המערכת cPanel, יש לחפש או לגשת לאפליקציה שנקראת Softaculous App Installer, ואז צריך ללחוץ על לוגו של וורדפרס ואז על "Install".

שם ייפתח טופס שאותו צריך למלא. הטופס כולל:

  • הגרסה של הבלוג (לא לשנות).
  • פרוטוקול (HTTP או HTTPS), אם אתם רוצים תעודת אבטחה, צריך לחזור ל-cPanel, לחפש Let's Encrypt ואז להתקין אותה ולחזור לשלב זה שוב.
  • הדומיין שלכם ותיקייה – הדומיין זה כתובת האתר, והתיקייה כדאי למחוק אותה.
  • שם ותיאור – בהמשך צריך למלא שם ותיאור קצר על הבלוג.
  • שם משתמש וסיסמא – אלו פרטי הכניסה אל הבלוג. כדאי לשמור זאת!
  • שפה – אם הבלוג בעברית, כדאי לבחור זאת כבר בשלב זה.

זהו.. בסוף צריך ללחוץ על Install, ואז תופיע הודעה של הצלחה. שם גם יופיע קישור למערכת הניהול.

ניהול בלוג וורדפרס

לאחר לחיצה על קישור כניסה למערכת הניהול, אתם תועברו לניהול הבלוג שלכם בוורדפרס. בתפריט הצדדי תוכלו לגשת אל "פוסטים" כדי ליצור את הכתבה הראשונה והלאה בבלוג. תפריט עמודים נועדו ליצירת עמוד יצירת קשר, אודות.

ניתן להוסיף ערכות נושא ותוספים, שחלקם חינמיים וחלקם בתשלום. אנחנו לא נרחיב יותר כאן וממליצים לקרוא את המדריך על וורדפרס.

קידום ושיווק בלוג

קידום ושיווק בלוג ואתרים, הוא נושא מורכב בפני עצמו. יחד עם זאת, ניתן לקדם ולשווק בדרכים אלו:

  • קידום במנועי חיפוש – קידום נראות והצגת הבלוג בעת חיפוש לפי מילות מפתח במנועי חיפוש (גוגל, בינג, יאנדקס).
  • שיווק ברשתות חברתיות – שיווק וקידום הבלוג על ידי נראות ברשתות חברתיות כמו דפים עסקיים, קהילות וקבוצות (פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם, טוויטר, פינטרסט, וואטסאפ ועוד).
  • קידום ממומן בתשלום – קידום בתשלום במנועי חיפוש או ברשתות חברתיות בהתאם למטרה אותה מעוניינים להשיג.
  • שימוש ברשימות תפוצה במייל – איסוף אימיילים בבלוג תוך כדי יצירת רשימה ושליחה של קמפיינים באמצעות האימייל.
  • התראות בדחיפה – הודעות ישירות לדפדפן או האפליקציה של המשתמש / הגולש.
  • ועוד.

הכנסה ורווחים

כמו שכתבנו מקודם, ניתן גם להרוויח ולקבל הכנסה באמצעות הבלוג. למעשה, עסקים יכולים לעשות שימוש בבלוג כדי לקדם את המוצרים שלהם – מה שמביא להם את ההכנסה אותה הם רצו על ידי שיווק מבוסס תוכן.

כאלו שמנהלים בלוג למטרות הכנסה ורווח יכולים בעצם להרוויח על ידי:

  • שיווק שותפים – קידום מוצרים ושירותים של עסקים אחרים תמורת עמלה.
  • פרסומות – קבלת תשלום בעת לחיצה על המודעות על ידי הגולשים.
  • קורסים וסדנאות – ניתן למכור קורסים וסדנאות שונות בתחומי העיסוק של הבלוג.
  • ייעוץ אישי – ניתן להציע שירותים של ייעוץ אישי בתחום ההתמחות.
  • מוצרים ושירותים – ניתן לפתח מוצרים שונים אותם אפשר למכור לקהל היעד ולגולשים.
  • ועוד.

מעוניינים לשווק עסק או מוצר/שירות באינטרנט? השאירו פרטים לשיחה עם יועץ שיווק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *