אתר אינטרנט מהיר הוא לא רק נועד לצורך גוגל, כדי שהאתר יקודם גבוה יותר יחסית למתחרים, אלא גם למטרות נוספות והן חשובות עוד יותר. אתר אינטרנט מהיר הוא חשוב יותר עבורכם ועבור הלקוחות שלכם, ורק אחר כך מנועי חיפוש ואתרי רשתות חברתיות.
כבעלי עסק, עליכם לזכור כי אתר האינטרנט שלכם נועד לממש את המטרה לשמה הוא הוקם: לצורך קידום המוצרים שלכם בחנות מסחר אלקטרוני, לצורך הפצת תכנים והכנסת גולשים נוספים לאתר, לצורך הצגת השירותים שאתם מציעים ומתן אפשרות ללקוח לבקש הצעת מחיר, או לכל מטרה אחרת.
למה אתר אינטרנט מהיר חשוב?
על פי מחקרים שונים ובינהם של גוגל, הנה מה שאתם צריכים לדעת:
- 47% מהצרכנים מצפים שהאתר יועלה תוך 2 שניות בלבד.
- האטה של חצי שניה במהירות גורמת לצניחה של 20% במספר הכניסות לאתר.
- 53% מהצרכנים נוטשים אתר שנטען מעל 3 שניות.
- 79% מהצרכנים אמרו כי לא יקנו שנית מאתר שסובל מבעיות ביצועים ומהירות איטית.
- כמובן שיש עוד מחקרים ונתונים אשר מוכיחים כי מהירות אתר משפיעה מהותית על אחוז הנטישות.
למרות שהמספרים הללו מדברים על מחקרים ונתונים שנאספו, חשוב לציין עוד כמה דברים. בראש ובראשונה, אתר האינטרנט הוא הפנים שלכם ומהירות אתר הוא הרושם הראשוני הניתן ללקוח שלכם.
לכן, אם האתר נטען באופן חלקי או איטי, הלקוחות לא יוכלו לגשת למידע שהם ביקשו לקבל וכתוצאה מכך הם יעזבו את האתר. רושם ראשוני זה ילווה אותם גם בעתיד ולכך יש השלכות עסקיות קריטיות.
בנוסף, נניח שהלקוחות שהגיעו לאתר, התעניינו ואז עזבו, אלא שגם כעת לא ייכנסו לקוחות חדשים באמצעות תנועה אורגנית על ידי קידום אתרים. הסיבה לכך היא כי מנועי החיפוש השונים כדוגמת גוגל, בינג ואחרים, מדרגים אתרי האינטרנט, כאשר אחד האינדקטורים הוא מהירות אתר – כך שהופעת האתר בתוצאות החיפוש תיפגע באופן משמעותי.
אם זה לא מספיק, אז אם אתם מפרסמים במנועי חיפוש או ברשתות חברתיות, דעו כי אצלם מהירות אתר הפך להיות גורם לפיו הם בודקים את מהימנות האתר. מה שאומר כי למהירות אתר יש השפעה איפה ואיך המודעה שלכם תוצג וכמובן, לזה יש השפעה על המחיר לקליק.
בדיקת מהירות אתר – מה משפיע על המהירות
טוב, אז לפני שאנחנו מציגים לכם את הכלים לבדיקת מהירות אתר. יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת בעת הבדיקה שלהם, או יותר נכון, מה בדיוק משפיע על מהירות אתר.
- שרת – לשרת שבו אתר האינטרנט שלכם נמצא יש השפעה משמעותית על מהירות האתר שלכם. כך למשל, מיקום הגאוגרפי של השרת, איכות החומרה של השרת וכן איכות התוכנה שמותקנת בשרת – משפיעים באופן משמעותי.
- אחסון אתרים – בנוסף לשרת, גם שיטת האחסון משפיעה, האם מדובר על אחסון שיתופי, VPS וכדומה. ככל שאיכות האחסון טובה יותר, כך האתרים רצים מהר יותר.
- מבנה הקוד ואיכותו – שפת התכנות בה כתוב האתר משפיעה על מהירות האתר. ככל שהקוד נקי יותר ושוקל פחות, יהיה קל יותר לאתר שלכם להיטען.
- מספר הבקשות / אלמנטים – ככל שיש יותר תוספים, פונקציות, התחברויות לממשקים חיצוניים, ובקשות נוספות כך לאתר קשה יותר לעלות שכן על מנת להציג את עצמו, הוא נדרש להמתין לתשובה משירותים אלו.
- כמות המדיה – כמות התמונות והסרטונים הנמצאים באתר וכן משקלם, משפיעים על אופן טעינת האתר כך שככל שהתמונה שוקלת יותר, הדפדפן צריך יותר זמן על מנת להעלות אותה. לכך יש פיתרונות והם: הקטנת כמות המדיה, הקטנת רזולוציית התמונות והקטנת משקל התמונות עם כלים שמקטינים את המשקל.
- זכרון מטמון (Cache) – כאשר אתם נכנסים לאתר מסויים ואחרי כן נכנסים שוב לאותו עמוד, הוא נטען מהר יותר – זהו מנגנון הזכרון המטמון. למעשה מדובר על שמירת הקבצים דרך הדפדפן אצלכם במחשב, מה שגורם לכך שהדפדפן לא צריך לבקש אותם שוב מהשרת, אלא משתמש במה שנשמר בזיכרון. חשוב לאפשר זיכרון כזה באתר, כך שיאפשר גלישה מהירה יותר.
- ועוד שורה של גורמים אחרים.
- כמובן, מהירות האינטרנט של המשתמש עצמו משפיע, כך שללקוח עם מהירות אינטרנט נמוכה או שנפח האינטרנט שלו עבר את המכסה, עשוי להיתקל בקשיי התחברות לאתר.
כלים לבדיקת מהירות אתר
כך תוכלו לבדוק מהי מהירות האתר שלכם.
1. PageSpeed Insights
זהו אחד הכלים הפופולאריים ביותר, והוא של חברת גוגל עצמה. הכלי מספק מידע לגבי מהירות האתר שלכם (למחשב שולחני ולמכשיר נייד), אילו בעיות יש באתר, אילו בדיקות עברו באופן תקין ועוד. כניסה לאתר. באמצעות הכלי של גוגל, אפשר לראות כמה מדדי מהירות עיקריים:
- הצגת התוכן הראשוני (FCP) – הזמן שבו הטקסט או התמונות הראשונים מוצגים.
- מדד מהירות (Speed Index) – מראה באיזו מהירות מתמלא התוכן המוצג בדף.
- זמן עד לאינטראקטיביות (TTI) – הזמן שבו העמוד הופך להיות לגמרי אינטראקטיבי, כזה שאפשר לפעול איתו.
- הצגת התוכן העיקרי (FMP) – הזמן שבו התוכן העיקרי של הדף מוצג.
2. Test My Mobile Site
כלי נוסף מבית היוצר גוגל, המאפשר לבדוק את מהירות טעינת האתר במכשירים ניידים. הכלי מציג בצורה אחרת את הבעיות הקיימת באתר כאשר גולשים באמעות טלפון נייד עם אינטרנט סלולרי. כניסה לאתר.
3. Pingdom
כלי מעולה המאפשר לראות את מהירות האתר שלכם. הכלי מציג בשיטה אחרת מאשר גוגל את מהירות האתר שלכם, משקל העמוד בקילובייט / מגהבייט, מספר בקשות שרת, זמן העלאת האתר ועוד. האתר מציג פילוח של המידע לפי סוג התוכן שנמצא באתר, לפי משקל התוכן, לפי דומיין, וכן תיאור לפי אופן הבקשות לפי סדר כרונולוגי. כניסה לאתר.
4. WebPageTest
כלי נוסף שבודק מהירות אתר אינטרנט ומציג "מפל מים" המאפשר לקבל את אופן הבקשות לפי סדר כרונולוגי, מידע לפי סוג תוכן, לפי משקל של התוכן, מספר הבקשות, דומיינים, צילומי מסך ועוד. כניסה לאתר.
5. GTmetrix
כלי נוסף נחמד האפשר לראות את מהירות האתר שלכם. הכלי משתמש בנתונים של הכלי של גוגל וכלי נוסף YSlow ומציג את ההערות על פי הכלים הללו יחד. ניתן גם לראות צילומי מסך, וידיאו ועוד כמה דברים מעניינים. כניסה לאתר.
6. Cloudinary
Cloudinary Website Speed Test הוא כלי של חברה המציעה שירותי דחיסת ואחסון תמונות כדי לחסוך בתעבורה באתר. הכלי מאפשר להציג בצורה ויזואלית את כל המידע כדי לשפר את מהירות האתר שלכם. כניסה לאתר.
איך מטפלים בבעיות ובתקלות באתר?
הכלים הללו מציגים את הבעיות הקיימות באתר ואף מציעים לכם פתרונות. אולם, הפתרונות הללו מיועדים לאנשי מקצוע – מתכנתים / מפתחי אתרים. ככלל, כדאי לפנות לגורם מקצועי בעניין על מנת שיידע לסייע לכם בנושא ולדאוג ליעול האתר שלכם.
רוב הבעיות הללו נוגעות לא רק לפן הפיתוח של האתר, אלא גם פוגעות בקידום האתר במנועי חיפוש, פרסום ממומן ועוד. לצורך כך, יש לנו כמה מחלקות שדואגות כל אחת לעניינים שלה ובכך אנחנו יודעים לתת לכם פיתרון 360 מעלות.
אגב, במידה ואין לכם אתר, תרצו לשדרג אותו, או לעבור על בסיס שירות חדש שלנו, או לפתור את הבעיות באתר, תוכלו להשאיר פרטים בטופס מטה.