שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » איך לפרסם בגוגל – מדריך מלא ומקצועי על פרסום במנוע החיפוש גוגל למתחילים

איך לפרסם בגוגל – מדריך מלא ומקצועי על פרסום במנוע החיפוש גוגל למתחילים

כעסקים קטנים ובשלב ההתחלתי, אתם יכולים לפרסם בגוגל כדי לקבל את הלקוחות הראשונים ולפרסם את עצמכם, הדבר שאתם צריכים זהו חשבון גוגל. לגוגל יש מערכת פרסום שנקראת גוגל אדס בעזרת המערכת הזאת, אתם יכולים ליצור קמפיינים, מודעות ועוד.

רקע

פרסום בגוגל מבוצע בעזרת שתי מקומות מרכזיים. מקום ראשון זה פרסום ברשת החיפוש והמקום השני זה פרסום ברשת המדיה. רשת החיפוש של גוגל כוללת את כל אתרי החיפוש של גוגל, אתרים אחרים של גוגל ואתרים שאינם של גוגל שמחוברים אל גוגל לצורך הצגת המודעות. רשת המדיה של גוגל כוללת יותר מ 2 מיליון אתרים, סרטונים ואפליקציות בין מודעות אדוורדס יכולות להופיע.

    מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


    ברשת החיפוש אתם יכולים להציג מודעות טקסט מודעות דינמיות לרשת החיפוש ומודעות להתקשרות טלפונית בלבד. כמו כן אתם יכולים להציג מודעות קניות בגוגל וגם מודעות מונה בבית אצל שותפים ברשת החיפוש. ברשת המדיה של גוגל פורמט המודעות רחב יותר. אתם יכולים לפרסם מודעות טקסט, מודעות בעיצוב דינמי, מודעות תמונה, מודעות לקידום אפליקציה, מודעות וידיאו, מודעות קניות ומודעות להתקשרות טלפונית בלבד.

    מבנה החשבון

    לפני שאנחנו מתחילים חשוב מאוד קודם כל לדעת את המבנה של החשבון שלכם בגוגל אדוורדס. בראש נמצא החשבון שלכם שהוא כולל את כתובת האימייל, סיסמא ונתוני חיוב. מתחת לחשבון נמצאים כל הקמפיינים שלכם, לכל קמפיין יש תקציב והגדרות. בכל קמפיין יש קבוצות המודעות. כל קבוצת מודעות מכילה מודעות ומילות מפתח.

    איך יוצרים קמפיין בגוגל?

    אחרי שנרשמתם בגוגל אתם יכולים ליצור את הקמפיין הראשון שלכם. ברגע שאתם לוחצים על הלשונית קמפיינים לאחר מכן יהיה לכם כפתור +קמפיין. ברגע שתלחצו על הכפתור היה לכם אפשרות ליצור מספר קמפיינים. עליכם לבחור בקמפיין המתאים ביותר. אם אתם חדשים בפרסום בגוגל מה שמומלץ זה ליצור קמפיין רשת החיפוש עם הרחבה לרשת המדיה.

    הגדרות הקמפיין

    כעת עליכם להגדיר את הקמפיין שלכם. בהגדרות של הקמפיין עליכם לתת שם לקמפיין שלכם לבחור את הסוג אם לא בחרתם. תהיה לכם האפשרות לבחור את הסוג, רגיל או כל התכונות. בחלק מהמיקומים עליכם למקד את הקמפיין שלכם למיקוד גיאוגרפי של קהל היעד שלכם. בחלק הזה, עליכם למקד לפי מיקוד לרדיוס או מקום ספציפי. כמו כן, לשלול מיקומים ספציפיים בתוך המיקוד. בחלק שפות, גוגל בודק את השפה של המשתמש שבחר עבור גוגל או את השפה של השאילתה או את השפה של הדפים ברשת המדיה.

    בחלק של אסטרטגיה הצעת מחיר, עליכם להגדיר את הצעת המחיר למודעות שלכם. הצעת המחיר יכולה להיות: מיקום יעד בדף החיפוש, מחיר יעד להמרה, יעד להחזר הוצאות פרסום, מיקוד לפי נתח הובלה בדירוג, מקסימום קליקים, אופטימיזציית מחיר לקליק ומחיר ידני לקליק.

    בתחילת דרככם מומלץ מאוד מקסימום קליקים כאשר הצעת מחיר זו מוגדרת במטרה להגיע למספר הקליקים המקסימלי האפשרי במסגרת התקציב שלכם. לאחר מכן הגדירו הצעת מחיר מקסימלית לקליק ואת התקציב היומי שלכם. תוספי מודעות עם תוספים שעוזרים להבין את המודעה שלכם עוד יותר טוב. תוכלו להוסיף את אחד התוספים הבאים: מיקום, Sitelinks, התקשר, יישום, ביקורת, הסברים ותוספי מידע מובנים.

    הגדרות מתקדמות: תזמון – אתם יכולים לתזמן, תאריך התחלה, תאריך סיום ותזמון מודעה. סבב מודעות, אתם יכולים להגדיר שהמודעות שלכם יתחלפו כל פעם. בעזרת מכסת תדירות אתם יכולים להגביל את מספר הפעמים שהמודעה שלכם תופיע לאותו משתמש, ברשת המדיה.

    יצירת קבוצות מודעות

    לאחר שסיימתם עליכם להגדיר את קבוצות המודעות. כזכור, קבוצות מודעות מכילות מודעות ומילות מפתח. בשלב הבא עליכם ליצור את המודעות שלכם מודעה צריכה להיות באחת האפשרויות שציינו לעיל.

    יצירת מודעות

    גוגל מאפשרת לכם ליצור דרך המערכת, מודעות טקסט, מודעות רספונסיביות, ועוד. אך מודעות וידיאו ותמונה תצטרכו לעצב לפני ואז לבחור. כל מודעה צריכה להכיל עד למקסימום המותר. כאשר מודעות ברשת החיפוש כוללות כותרת, תיאור וקישור לדף נחיתה, ברשת המדיה היא יכולה להכיל גם כותרת, תיאור ודף נחיתה, אבל גם מדיה אחרת במידה ובחרתם אותה.

    מומלץ מאוד ליצור 2-3 מודעות בכל קבוצת מודעות כדי לבחון איזו מודעה מציגה תוצאות טובות יותר וליצור כמוה. רוב המודעות בגוגל נבדקות תוך יום עסקים אחד.

    בחירת מילות מפתח

    גוגל מספקת 2 כלים עיקריים והם: מתכנן מילות המפתח ו- מתכנן הפרסום ברשת המדיה. בעזרת מתכנן מילות המפתח אתם יכולים לקבל רעיונות לקבוצות מודעות ולמילות חיפוש ברשת החיפוש. בעזרת מתכן הפרסום ברשת המדיה אתם יכולים לאתר מילות מפתח בתוכן, מיקומים, נושאים ותחומי עניין ועוד עבור רשת המדיה.

    מילות המפתח הם אלו שמפעילות את המודעה שלכם, כלומר ברגע שמילת המפתח נכנסת לפעולה. מילות מפתח אפשר גם להתאים על פי הצרכים שלכם וישנם מספר אפשרויות התאמת מילות מפתח:

    • התאמה רחבה – סוג ברירת המחדל, המודעות שלכם יכולות לופיע כאשר המשתמש מקליד שגיאות כתיב, מילים נרדפות, חיפושים קרובים ועוד. לדוגמה: ממתקים לילדים, יופיע גם סוכריות לילד.
    • שינוי של התאמה רחבה – מופיע עם הסימן + לפני המילה. כוללות את השינוי, גרסאות קרובות, אבל לא מילים נרדפות. לדוגמה: +ממתקים +לילדים, יופיע גם כ- ממתק לילד.
    • התאמה לביטוי – מופיע עם הסימן " לפני ואחרי המילה. כולל את החיפושים שהם ביטויים וגרסאות קרובות. לדוגמה: "ממתקים לילדים" , יופיע גם: קנו ממתקים לילד.
    • התאמה מדוייקת – מופיע עם הסימן [ ] לפני ואחרי המילה. כוללות מונח מדוייק של מילת החיפוש. לדוגמה: [ממתקים לילדים] , יופיע כ- ממתקים לילדים.
    • התאמה שלילית – מופיע עם הסימן – לפני המילה. המודעה לא תופיע תחת מילה זו. לדוגמה: -מבוגרים , יופיע כ- ממתקים לילדים.

    ציון איכות

    ציון איכות הוא האומדן של: שיעור קליקים צפוי, רלוונטיות מודעה וחווית דף נחיתה. ניתן לראות אותו בדירוג סולם מ- 1 עד 10. ככל שהמודעה, דף נחיתה ושיעור קליקים עולה, כך ציון האיכות עולה. ככל שציון איכות גבוהה יותר כך הסיכוי שלכם להופיע גבוהה יותר בתוצאות.

    דירוג מודעה

    דירוג מודעה הוא המכפלה של ציון האיכות ביחד עם הצעת המחיר למילת מפתח. דירוג המודעה הגבוה ביותר בין כל המפרסמים, יופיע במקום הראשון ובדרך כלל במחיר נמוך יותר.

    שיפור ביצועים

    עד כאן יצירת הקמפיין והמודעות, כעת מתחיל חלק לא פחות חשוב והוא שיפור ביצועים. חלק זה כולל הרבה פעולות שאנחנו ב- Netolink עושים עבורכם, לרבות התאמת מילות מפתח, שיפור איכות מודעה, דירוג מודעה, ציון איכות, דף נחיתה ועוד. (החל מתקציב של 2,000 ₪ בחודש כולל ניהול).

      מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *