אם התחלתם לפתוח בלוג, אז אחת הסיבות ההגיוניות לכך הוא שרציתם לדעת גם איך להיות בלוגר מצליח ומקצועי, וכמובן כזה שיכול להתפרנס ולהרוויח. אמנם זה לא קורה בלחיצת כפתור, אך אפשר בהחלט להגיע לזה.
הנה כל מה שאתם חייבים לדעת.
מי זה בלוגר?
בלוגר הוא האדם שעומד מאחורי הבלוג, למעשה זה אותו אחד שכותב את הבלוג, הוא הבעלים של הבלוג, מנהל אותו ואחראי עליו. לעיתים הבלוגר יכול לתת לאדם חיצוני לבצע פעולות כאלה או אחרות – אך עדיין הבלוג נשאר שלו.
בלוגר הופך להיות כזה אחרי יצר בלוג, פתח אותו, כותב בו ומנהל אותו. למעשה אם קראתם את הכתבה על איך לפתוח בלוג וכבר התחלתם לכתוב שם, אז אנחנו יכולים להיות לכם מזל טוב! אתה בלוגר או את בלוגרית.
להיות בלוגר זה לא רק לפתוח אותו או לכתוב בו. אלא גם לדעת לנהל אותו בצורה נכונה. ניהול בלוג מצליח מאפשר לכם גם לקדם ולשווק אותו וגם להתפרנס ממנו בכבוד.
איך להיות בלוגר מצליח?
כדי להיות בלוגר מצליח, אתם למעשה צריכים להיות בעל בלוג מצליח – אלא אם יש לכם כזה ואז כמובן שזה חל לגביהם גם.
הבשורה הטובה ביותר – להיות בלוגר מצליח היא תכונה נרכשת ולא תכונה מולדת. אפשר ללמוד את זה, לבצע את זה ולגרום לכך שזו תהיה המציאות.
אז כדי להיות בלוגר מצליח יש כמה דברים שחייבים לקרות:
1. יש לכם בלוג מעולה
זה אולי הדבר החשוב ביותר, בלוג מעולה ומצליח שמציג תוכן חשוב ומעניין, על נושאים שלקהל היעד שלכם באמת אכפת והם מגיעים לבלוג במיוחד כדי לקרוא אותו.
אם אין לכם בלוג – אתם לא בלוגרים. אבל אם יש לכם בלוג אבל הוא לא בלוג מעולה, אולי אתם בלוגרים – אבל לא כל כך מצליחים..
כדי לבנות בלוג מצליח, כדאי מאוד לקרוא את הכתבות שלנו כאן. אבל מילת המפתח העיקרית היא לתת ערך רב, ערך שמסייע לאנשים להבין טוב יותר, לקבל מידע שלא נמצא במקום אחר ועוד.
2. יש לכם קהל
חשוב מאוד שיהיה לכם קהל, קהל שתומך אתכם, קהל שאוהב אתכם, קהל שקורא את התוכן שאתם כותבים, עוקב אחריכם וכד'.
אם אין לכם קהל כזה, אתם בבעיה מאוד רצינית. יכולות להיות לכך סיבות רבות כמו תוכן לא מעניין, אתם לא מעניינים אותם, הנושא לא רלוונטי עבורם, אתם לא יודעים להגיע אליהם ועוד.
כדי לבנות קהל, כדאי מאוד לאפשר למשתמשים להירשם או להצטרף אליכם לקהילה או לרשימת ניזולטר מסויימת, או באמצעות יצירת עמוד פייסבוק או עמוד אינסטגרם עבור הבלוג.
3. אנשים או גופים מדברים עליכם
אז זה נפלא שאנשים נכנסים אליכם לאתר, בין אם הם ארעים או הקהל שלכם שצברתם. אבל, צריך גם שאנשים או גופים ידברו עליכם.
אם אנשים לא מדברים עליכם, סימן שאתם לא קיימים אצלם במודע בצורה כזו או אחרת, או שאתם לא מספיק מספקים עבורם ערך שהם ידברו עליכם.
כדי שאנשים יתחילו לדבר עליכם, אתם צריכים לקדם את העצמכם, לשווק אתכם, לפרסם, לשתף ולאפשר לאנשים אחרים לשתף את התוכן והמידע.
4. אתם נמצאים בחזית
אתם יכולים להיות בעילום שם ואולי ליצור בלוג מצליח, אבל אם אתם באמת רוצים להיות בלוגרים מצליחים, אתם חייבים להיות בחזית, בפרונט.
אם אתם לא בפרונט, אז נדמה שלבלוג שלכם אין אבא ואמא, אין אישיות מיוחדת שעומדת מאחוריה, וזה מקשה עליכם מקצועית.
כדי להיות בפרונט, אתם צריכים להוביל שיחות, להציג את עצמכם בעמוד הבלוג או בעמודים ברשתות חברתיות, בקבוצות, בקהילות, בפורומים ועוד.
5. הבלוג מביא תוצאות
אולי זה לא נשמע שיש לו השפעה ישירה על להיות בלוגר מצליח ומקצועי, אבל קשה מאוד להיחשב מצליח אם הבלוג שלכם לא מביא גם תועלת או תוצאות. הכוונה היא גם לעצמכם וגם לקבל היעד שלכם.
אם הבלוג לא מביא תוצאות או תועלת – למשל רווחים מהבלוג או מודעות או השגת מטרות – אז קשה לו לקדם אתכם מקצועית בתור בלוגר.
כדי שהבלוג יביא תוצאות, חשוב לקבוע את המטרות והיעדים שלו. אם המטרות של הבלוג הוא לגרום לאנשים לבצע פעולה מסויימת, או לשפר את הידע שלהם, או לגרום לכם להרוויח, אז אתם חייבים לגרום לזה לקרות. מומלץ לקבוע מנגנון המאפשר למדוד את המידע הזה.
—
עד כאן. אם יש לכם מה עוד להוסיף, או שאתם רוצים להביא את הדעה שלכם בנוגע לתוכן בפוסט זה.