אם אתם מחפשים לקדם את העסק שלכם, אחד הדברים שתרצו לדעת זה איך להיות מקום ראשון בגוגל, בתוצאה הראשונה, הכתבה הזו מסבירה לכם בכמה שלבים. זה לא קל, אך לפעמים זה לא כל כך קשה, כך שגם בעל עסק יוכל לעשות את זה.
הכתבה הזו מכוונת לתוצאות החיפוש האורגניות, תוצאות שלא משלמים עליהם כסף.
להיות ראשון בגוגל.. מה הכוונה?
גוגל (Google) היא (חברה) מנוע החיפוש המוביל ביותר בעולם עם נתח השוק הכי גדול לעומת מנועי חיפוש אחרים, וזאת לפי מדדי חברות דאטה שבוחנות נתחי שוק. בישראל, היא מחזיקה נתח שוק של 98%+ נכון למועד כתיבת הכתבה הזו (לפי נתוני חברת StatCounter).
עסק שמכבד את עצמו, ומעוניין לקבל לקוחות חדשים, רוצה להיות נוכח בגוגל, כדי לקבל תנועה אל האתר שלו, וכדי שהלקוחות ימשיכו בתהליך כבר באתר או בבית העסק – על ידי איתור מידע, המשך רכישה וכד'.
אבל.. להיות בגוגל (קרי, להופיע בתוצאות החיפוש) זה לא מספיק, כי להיות בעמוד 100, בעמוד 10 או בעמוד 1 – זה הבדל עצום! אלא שגם להיות תוצאה מספר 9 או תוצאה מספר 1 בגוגל (כששניהם בעמוד הראשון) – זה הבדל עוד יותר עצום במרבית המקרים.
ובכן, כל הרקע הזה מקודם היה נועד כדי להסביר כי עסקים רבים שכבר הבינו את הכוח שיש לגוגל ורוצים לגרום לו להיות ערוץ שיווק הכרחי – צריכים להיות מקום ראשון בגוגל (או לפחות התוצאות הגבוהות), וזה לגיטימי לחלוטין.
מקום ראשון משמעו כי האתר שלכם מופיע בדירוג הראשון בגוגל כאשר משתמש מזין מילת מפתח / מילת חיפוש מסויימת.
נציין כי כשמדברים על גוגל בענייני כספים, אפשר לחלק זאת ל-2 חלקים:
- גוגל טבעי (אורגני) – זה החלק שאחראי במנוע החיפוש על התוצאות החינמיות, כולל נכסים אחרים של גוגל כמו מפות, בתי עסק, תמונות, סרטונים וכד'.
- גוגל ממומן – זה החלק שאחראי במנוע החיפוש על התוצאות בתשלום, כולל מודעות ופרסומות, תוכן שופינג ממומן ועוד.
כתבה זו כוללת מידע רק לגבי גוגל אורגני, משום שאין כל קשר בין שניהם מבחינת הפעולות שיש לבצע כדי להיות מדורג בתוצאות גבוהות יותר. ההשפעה של אחד על השני היא זניחה עד אפסית.
למה כדאי להיות מקום ראשון בגוגל?
ובכן… יש המון סיבות למה כן כדאי, ודווקא מקום ראשון (#1 איך שאומרים):
- לפי נתוני חברות דאטה למינהם ובין היתר advancedwebranking, ממוצע שיעור הקלקות על תוצאה מספר 1 אורגנית מסך החיפושים היא כ-33% לפחות (במקרים מסויימים – הרבה הרבה יותר).
- לפני נתוני חברות מחקר, צרכנים נוטים להאמין יותר לתוצאות החיפוש הראשונות האורגניות.
- מקומות עליונים ובפרט מקום ראשון מציבים את העסק במיקום הרבה יותר טוב מהמתחרים.
- מקום ראשון במילת מפתח מסויימת מסייע בקידום במילות מפתח נוספות לאותו עמוד ולעיתים גם לעמודים נוספים (מנתונים שלנו).
- מיקום ראשון בגוגל מאפשר יצירה של מיתוג שלאחריו משתמשים יכולים לחפש מונחים בשילוב של שם המותג.
אז איך להיות מקום ראשון בגוגל?
כדי להיות מקום ראשון בגוגל, צריך לבצע מספר שלבים הכרחיים שהם השלבים הבסיסיים ביותר, בלעדיהם, לא ניתן לקדם את העסק במקום הראשון.
1. בניית אתר אינטרנט
לפני הכל, אנחנו צריכים לציין כאן הסתייגות מסויימת. כן זה אפשרי להיות במקום ראשון גם ללא אתר, עם דף נחיתה שבנוי אי שם, עם דף ברשת חברתית, עם עמוד עסק באתרי אינדקסים למינהם, ואף אתרים שאין לכם עליהם שליטה מלאה וכד'. אבל, זה לא תמיד אפשרי ולרוב לא בהכרח טוב.
בניית אתר אינטרנט עבור העסק שלכם מהווה אחד הנכסים החשובים ביותר שיש לכם – זו לא הוצאה או התחייבות, אלא שזה נכס. האתר הוא בבעלותכם המלאה ואתם מחליטים לגביו הכל, שנית הוא גם משתמש את המטרה העסקית שלכם או המטרה השיווקית שלכם, בהתאם לסוג השימוש בו.
אפשר לבנות אתר לבד, לעיתים בחינם, ולעיתים עם חברה לפיתוח ולעיצוב אתרים.
2. מחקר מילות מפתח
מקום ראשון בגוגל, זה מקום ראשון במילת מפתח, מילת חיפוש, מסויימת. לפיכך, אתם צריכים לבחור את מילת המפתח המתאימה לכם. כמובן שיכולות להיות הרבה מילות מפתח כאלו או אחרות, אבל החשוב זה לזהות את כולם ולפלח אותם, ואז לבחור את אלו שמתאימות לכם.
כאשר משתמש מחפש ביטוח רכב, ככל הנראה הוא מעוניין ברכישת ביטוח רכב. לכן, בחירה של מילת מפתח "ביטוח" היא שגוייה לחלוטין. כנ"ל לגבי חברת ניקיון בתים, המילה "ניקיון" לכשעצמה היא שגוייה לחלוטין וכך הלאה.
אפשר לבדוק ולחקור מילות מפתח עם כלי של גוגל אדס, או במנוע החיפוש בגוגל בסוף עמוד התוצאות או בעת השלמה אוטומטית.
3. מחקר מתחרים וחיפושים
לאחר שיש לכם מילת מפתח שאיתה אתם רוצים להתקדם, ערכו מחקר מתחרים בגוגל ומחקר חיפושים. בדקו מי מופיע בגוגל בתוצאות הגבוהות, למה המתחרה מופיע שם, מה התוכן שהוא מציג שם, האם יש הטייה מסויימת של המילה.
בדקו כמה תוצאות יש למילה זו, עד כמה המתחרים בעמוד התוצאות הם מתחרים שלכם ולא חברות או גופים כמו אתרי חדשות ותוכן. אם יש בתוצאות המון מתחרים שלכם אחד אחרי השני – אולי כדאי לשקול מילת מפתח אחרת בשלב זה.
4. יצירת תוכן
לאחר שיש את מילת המפתח, נעשה מחקר בנוגע למילה ולמתחרים – אנחנו צריכים ליצור תוכן. תוכן יכול להיות טקסט, תמונה, סרטון, שמע או מדיה מתקדמת אחרת.
התוכן שנוצר צריך להיות תואם לחיפוש שנעשה, עלינו להבין מה המשתמש רצה כשהוא חיפש את המילה. כי גוגל – תעדיף מישהו שנותן מענה לאותה כוונת משתמש. ניתן לזהות את הכוונה גם בעת החיפוש של המילה עצמה בגוגל.
כך לדוגמה, אם משתמש מחפש זר פרחים, אולי הוא מעוניין לקנות זר ואז צריכים להציג מיקום פיזי של בית עסק? אולי הוא מחפש רעיון לזר ואז להציג תמונות? אולי הוא רוצה לרכוש אונליין ואז צריך ליצור עמוד מכירה.
5. בניית קישורים
אין שום ספק שזה שלב הכרחי. קישורים הם השיטה המסורתית ביותר איתה עובדים מנועי חיפוש וגם כיום מהווה חלק חשוב בדירוג התוצאות. לתוכן חדש שיצרתם זה עתה אין קישורים, זה זמן טוב לבנות אותם, הן כדי לאפשר הצגה מהירה של העמוד בתוצאות החיפוש והן כדי לדרג אותו במיקומים טובים יותר.
אפשר לבנות במהירות על ידי הפנייה מעמודים אחרים אצלכם באתר ואפשר ליצור אותם גם על ידי יצירתם במערכות חיצוניות שהם לא האתר שלכם. כמו אתרים אחרים, רשתות חברתיות ועוד.
6. שיפור וניהול התהליך
כדי להמשיך להיות מדורג גבוה וכדי לסייע בדירוג, צריך לשפר את כל התהליך, את מילות המפתח, את התוכן, את האתר כולל שיפור ביצועים, את המחקרים השונים ועוד.
זה ממש דומה לרכישת רכב. זה שקניתם אותו, לא אומר שכן המטלות הסתיימו. אתם צריכים לרכוש ביטוח, לעשות ניקיון מדי פעם, לבצע טיפולים תקופתיים, לבצע טסט, לתדלק את הרכב ועוד.