כמה עולה לפרסם בגוגל? (מחיר / עלות פרסום בגוגל)
מחיר פרסום בגוגל

כמה עולה לפרסם בגוגל? (מחיר / עלות פרסום בגוגל)

כאשר פונים אלינו לקוחות, אחד הדברים העיקריים שהם שואלים אותנו: אז כמה עולה לפרסם בגוגל? כלומר מה מחיר פרסום בגוגל / עלות הפרסום. האמת? תקציב הפרסום שלכם חייב להיות בהתאם לתוכנית השיווקית / העסקית שלכם, וכן בהתאם ליעדים שאתם מנסים להשיג.

לפני שנסביר לכם באמת כמה עולה הפרסום ונרד לפרטים, בואו נעבור על כמה פרטים שחשוב להכיר אותם לפני כן.

יש לך הרבה זמן לקרוא תוכן וכתבות? אולי אין לך מספיק לקוחות ...

  • ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום.
  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    פנו אלינו כבר היום >>

פרסום בגוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם מזה שנים רבות. החברה שולטת במגוון של שירותים שחלקם מחוברים זה לזה מה שגורם לנו עוד יותר להיות תלוי בחברה. שירותים כגון ג'ימייל, מנוע החיפוש עצמו, יוטיוב, מפות, וויז ניווט, מכשיר האנדרואיד, חנות אפליקציות גוגל פליי ועוד.

שירותים אלו אל גוגל ממומנים כולם על ידי מערכת גוגל אדס (לשעבר גוגל אדוורדס). באמצעות המערכת, ניתן לפרסם במגוון מוצרים ובדרכים שונות.

לא נרחיב יותר כאן על הנושא, אך אם זה מעניין אתכם, הנה מדריך פרסום בגוגל אדס – מומלץ מאוד.

מחיר קידום ממומן בגוגל

מנוע החיפוש של גוגל מציג ללקוחות שלכם מודעות בעת החיפוש בגוגל. מדובר על שיטת שיווק יעילה מאוד שכן היא מאפשרת להציג פרסומות אם וכאשר לקוחות מחפשים שירותים כמו שלכם. מדובר על לקוחות רלווטניים יותר.

יוטיוב ואתרים אחרים מציגים מודעות ללקוחות שלכם בעת הגלישה בהם, בין מעברי עמוד ועוד. מדובר על שיטת שיווק אחרת, המאפשרת להציג פרסומות ללקוחות גם אם הם לא מעוניינים בכם או בשירותים שאתם מציעים.

לכן, כמעט תמיד, מחיר פרסום בגוגל במנוע החיפוש יקר יותר מאשר מיקומים אחרים כגון יוטיוב, גוגל מפות, ורשת המדיה של גוגל. הסיבה לכך, כמו שאמרנו – מפני שהלקוחות הפוטנציאליים הרואים מודעות בעת החיפוש רלוונטיים יותר מאשר לקוחות הרואים מודעות בעת גלישה, לדוגמה באתרי חדשות.

פרסום בגוגל – ממה מורכב המחיר / העלות?

כאשר מעוניינים לפרסם בגוגל, חשוב לקחת בחשבון את כל העלויות הכרוכות בכך, הן עלויות ישירות והן עלויות נלוות. על פי כלל אצבע, מחיר / עלות פרסום בגוגל, מתחלק ל-4 חלקים שונים.

  1. תקציב פרסום במערכת של גוגל.
  2. מחיר ניהול והקמה של מערך הפרסום.
  3. עלות הקמה / ניהול של דף נחיתה או אתר אינטרנט.
  4. עיצוב באנר או עריכת סרטון.

כעת נפרט על כל אחד מאלו בנפרד:

1. תקציב פרסום במערכת של גוגל

מערכת הפרסום של גוגל מציעה כמה סוגי חיוב / תשלום: לפי קליק, לפי חשיפה, לפי המרה, לפי צפייה ועוד. המערכת יודעת לציין מהו המחיר שיש לשלם לפי מילת מפתח לכל קליק או 1000 חשיפות. בעת חיוב לפי קליק, משלמים על כל פעם כאשר לקוח פוטנציאלי לוחץ על המודעה. כלומר, כל עוד לא לחצו על המודעה – לא משלמים כסף. כך גם לפי סוגי חיוב אחרים.

כבעלי עסק או כמנהלי שיווק בחברות, אתם בוודאי יודעים כמה עולה לכם לקוח ומהו יחס המרה ויחס סגירה. נתונים אלו מאפשרים לחשב כמה כסף צריך להשקיע במערכת הפרסום עצמה.

אגב.. אם אין לכם נתונים עבר – אל דאגה, אנחנו נדאג לעזור לכם עם זה.

2. מחיר ניהול והקמה של מערך פרסום

על מנת ליצור את מערך הפרסום בגוגל בצורה נכונה, יש לפנות לחברת פרסום מקצועית. ניתן לעשות זאת גם ללא חברת פרסום, אך אם אין לכם זמן או ידע – עדיף לתת לאיש מקצוע שידאג לכם. לדוגמה: כאשר אתם מעוניינים לרכוש ביטוח, יועץ ביטוח יודע לתת לכם את הליווי הראשוני וגם השוטף כך שתוכלו לרכוש את מוצר הביטוח הטוב ביותר והמתאים ביותר עבורכם.

כך גם בעולם הפרסום – חברת פרסום, היא אחת בעלת ניסיון וידע רב. חברת פרסום יודעת מה הכי נכון לעשות, איך לפרסם ואיפה, ליצור מודעות ועוד.

חברת הפרסום גובה תשלום עבור הקמה של מסעות פרסום ועבור הניהול שלהן. הקמה כוללת בתוכה מרכיבים רבים כמו יצירת המודעות, התאמת מילות מפתח, מיקוד לפי תחומים מסויימים, הגדרות ראשוניות, עיצוב ועוד.

בזמן שניהול הקמפיין כולל מרכיבים שונים כגון ניהול התקציב, הוספה והסרה של מילות מפתח ומודעות, ניהול שיטת החיוב, יצירת דו"חות וביצוע אופטימיזציה כך שהתוצאות יהיו טובות יותר על פני זמן בשילוב של חיסכון בעלות הפרסום למערכת של גוגל.

עוד יתרון בחברת פרסום – היא הכתובת שלכם אם וכאשר יש בעיות או תקלות עם גוגל. חיוב לא נכון, מודעות שלא אושרו, תחומים הדורשים אישור לפני פרסום ועוד.

3. עלות בנייה / עיצוב של דף נחיתה או אתר אינטרנט

שכרתם חברת פרסום וגם הקצאתם תקציב פרסום למערכת של גוגל, אבל חסר משהו. לאן מפנים את הלקוחות לאחר שהם לוחצים על המודעה? התשובה היא דף נחיתה או אתר אינטרנט. אתם חייבים אחד כזה – וכאן נכנסת לתמונה חברת פיתוח ועיצוב אתרים / דפי נחיתה.

דף נחיתה נועד על מנת שתוכלו לגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לבצע המרה בו. לקנות מוצר, להירשם לרשימת התפוצה, להשאיר פרטים ועוד דרכים. דף נחיתה חייב להיות תואם למודעה ולמטרה שלכם, הוא צריך להיות בעל עיצוב מעולה ועם אפשרות לביצוע רכישה או המרה כלשהי בו.

בדרך כלל, חברות פרסום יודעות לעבוד ביחד עם חברות פיתוח ועיצוב, וגם להיפך.

4. עיצוב בנאר או עריכת סרטון

עלות נוספת שיש להתייחס אליה היא עלות של יצירת באנר מסוג HTML5, מונפש או אחר – שכאן נכנסת לתמונה חברת מיתוג ועיצוב גרפיקה. עבור אלו שמעוניינים לקדם סרטון, אז יש גם עלות של יצירה או עריכת סרטון, וכאן נכנסת לתמונה חברת מיתוג / עיצוב לעריכת וידאו.

תקציב כולל או תקציב נפרד לכל שירות?

לעיתים לקוחות שפונים אלינו בבקשה לפרסום, אומרים לנו "יש לי תקציב של X ₪ בחודש ואני רוצה לפרסם". הבעיה עם אמירה זו שהיא שאותם לקוחות, בעלי עסקים / עצמאים, אינם מודעים לחלוקה הנכונה של המחירים כמו שכתבנו לכם מקודם.

החלוקה הנכונה לוקחת בחשבון לא רק תשלום למערכת הפרסום של גוגל, אלא גם תשלום לבעלי מקצוע – לחברת הפרסום שמנהלת עבורכם את כל מערך הפרסום וכן לחברת עיצוב ופיתוח שיוצרת דפי נחיתה ודואגת שהם יותאמו למערך הפרסום.

לכן, כאשר פונים לחברת פרסום, חשוב לקחת בחשבון כי תקציב X שלכם – חייב לכלול גם עלויות אלו. כפי שנודע לנו מאותם לקוחות, בחלק מן המקומות ההחלוקה אינה ידועה או ברורה ולכן לא ניתן לדעת כמה כסף באמת מושקע בפרסום בגוגל.

לכן, לאותם לקוחות, אנחנו מציינים בפניהם כי התקציב שלהם יחולקו הן למערכת הפרסום של גוגל והן למומחים שלנו. כמו גם, מודיעים על העלויות שלנו (שאגב הן מפורסמות באופן ציבורי ושקוף באתר שלנו).

אז איך נקבעים מחירי פרסום בגוגל?

כאמור לעיל, מערכת הפרסום של גוגל יודעת לגבות סכום לפי קליק (או חשיפות) ולכן, רק כאשר ילחצו על המודעה, גוגל גובה סכום כסף עבור הקליק. מחיר לקליק נקבע בגוגל לפי המיקום הרצוי ולפי התחרות בתחום החל מכמה אגורות ועד לכמה שקלים, כך לדוגמה: תחומי עריכת דין ונושאי ביטוח – בין היקרים ביותר. פרסום במנוע חיפוש עצמו יקר יותר מאשר פרסום ברשת המדיה. כמובן, אפשר לקבוע תקציב יומי ותקציב חודשי, כך שניתן יהיה לשלוט על המחיר.

חברת פרסום פועלת על פי ריטיינר חודשי קבוע או לפי אחוז מגובה תקציב הפרסום החודשי לגוגל. אנחנו עובדים לפי השיטה המקובלת בענף – לפי אחוז מגובה התקציב בשילוב של סכום מינימום קבוע. אגב, אין אצלנו התייחבות.

עיצוב דף נחיתה, המהווה חלק בלתי נפרד מהפרסום (אלא אם קיים כבר), נקבע לפי סכום קבוע חד פעמי גבוה. אנחנו עובדים לפי שיטה של תשלום חודשי נמוך משמעותית וללא התחייבות – אשר חוסך את הצורך להשקיע סכום גדול לעיצוב הדף.

עוד חשוב לציין כי אם תרצו ליצור סרטון או עיצוב ייחודי של באנר – יש לכך עלויות נוספות.

לסיכום

אגב, בחברת Netolink קיימות מחלקות רבות שכל אחת מהן עצמאית. כאשר לקוח פונה אלינו, המחלקות פועלות יחד על מנת ליצור את הטוב ביותר ללקוח.

לכם אגב, הדבר מעולה שכן אין צורך להתנהל עם כמה גורמים יחד. השאירו פניה ואנחנו נדאג לבצע הכל עבורכם – גם התנהלות עם גוגל, אם ניהול הקמפיינים וגם עיצוב עמודי נחיתה. (החל מתקציב של 2,000 ₪ בחודש כולל ניהול).

קדם את העסק שלך עם מומחים. צור קשר עם יועץ שיווק כעת


בעת שליחת הטופס, הינך מסכים/ה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות שלנו

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו:

הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו: t.me/NetolinkIL
ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ שלנו: wa.me/972547423627

הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

נטולינק (Netolink)

Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

כתיבת תגובה