מכירה פומבית גוגל אדס: כך גוגל קובעת האם ואיפה המודעה שלכם תופיע

גוגל אדס (Google Ads) או בשמה הקודם, Adwords, היא מערכת הפרסום של גוגל שבאמצעותה אנחנו עוזרים לעסקים להשיג את היעדים שלהם. היום החלטנו לשתף אתכם בנתון חשוב מאוד ולא ברור מאילו, איך גוגל קובעת מי יופיע בתוצאות החיפוש הממומנות (בתשלום) במקום הראשון, במקום השני ואילך.

בהמשך, אנחנו נציג גם דוגמה שתמחיש לכם כיצד זה עובד על מנת שכל אחד מכם יוכל להבין יותר טוב. כמו תמיד, אנחנו כאן לצידכם ולכן אם אתם זקוקים לסיוע, כחברת שיווק ופרסום מקצועית, נוכל לספק לכם את הפיתרון הטוב ביותר עבורכם.

חשוב לציין כי חברת Netolink בעלת הסמכות מטעם גוגל (וגם מטעם גופים נוספים), כך שהמומחים שלנו עברו מאות שעות של התמחות ואנחנו עוזרים לעשרות בעלי עסקים להשיג את היעדים שלהם באמצעות פרסום בגוגל ושירותים נוספים.

מהי מכירה פומבית במערכת גוגל אדס (Google Ads)

באופן כללי, מכירה פומבית (מכרז) היא שיטת מכירה בה מי שהציע את המחיר הגבוה ביותר, זכה במוצר. יש כללים והנחיות ואף מחיר מינימום (סף) שלא ניתן להציע מחיר מתחתיו.

אולם במערכת הפרסום של גוגל, זה לא בדיוק כך.

מודעות או פרסומות בגוגל לא מופיעות סתם כך בצורה אקראית, ובטח לא באופן שמי שהציע את המחיר הגבוה ביותר הוא מופיע ראשון. אולם, נרצה לדייק ולומר כי המחיר הוא פקטור חשוב מאוד, אך הוא לא היחידי כמו במכירה פומבית רגילה.

המכירה הפומבית של גוגל אדס היא תהליך שבו נקבע אילו מודעות יוצגו ובאיזה סדר הן יופיעו. המכירה כוללת בתוכה משתנים רבים, מה שגורם למערכת הזו להיות הוגנת יותר כלפי עסקים שאין באפשרותם להשקיע תקציבים של עשרות אלפי שקלים בחודש.

עם זאת, בדומה למכירה פומבית רגילה, גם בגוגל יש מכירה פומבית שהיא מבוססת לא רק על המחיר שהמפרסם מציע, אלא על סמך דירוג המודעה הכולל את ציון האיכות שלה וכן הצעת המחיר של המפרסם.

המשמעות היא כזו:

על מנת להיות מוצג בתוצאה מספר 1 לא חובה להעלות את הצעת המחיר ולהשקיע הון עתק. השקעה באיכות המודעות עשויה לגרום למפרסם להיות במקום הראשון גם אם לא הושקע תקציב מקסימלי.

איך עובדת מכירה פומבית (מכרז) בגוגל?

  1. משתמש מחפש שירות כלשהו.
  2. המערכת מצמצמת את המודעות כך שיותאמו לפי פרמטרים מסויימים כגון מיקוד לפי מיקום גאוגרפי, טכנולוגיה ומיקודים אחרים וכן המערכת מסננת מודעות שלא אושרו.
  3. המערכת קובעת סף דירוג מודעה וקובעת לאילו מודעות יש דירוג גבוה מספיק על מנת להופיע.
  4. המערכת קובעת את סדר המודעות על סמך דירוג מודעה – הכולל בתוכו את הצעת המחיר של המפרסם וכן ציון האיכות (שגם הוא מורכב ויפורט בהמשך).
  5. המשתמש רואה את כל המודעות הרלוונטיות.

מה זה סף דירוג מודעה?

על מנת שמודעה של מפרסם תוצג למשתמש, היא צריכה לעמוד בסף דירוג מודעה שהיא הצעת מחיר מינימילית. ספי דירוג נקבעים לפי איכות המודעה ועל סמך פרמטרים אחרים כגון מיקום מודעה, נושא, אופי החיפוש, אותות מסויימות ומאפייני משתמש כמו מיקום וסוג מכשיר. גוגל מציעה ספי מודעה שמודעות יופיעו בחלק העליון (מעל התוצאות האורגניות) וכן בחלק התחתון (מתחת לתוצאות אלו).

למעשה, ספי דירוג מודעה קובעים את הרף שמתחתיו לא יוצגו מודעות. זו הסיבה שמשתמשים עשויים לא לראות כלל מודעות או רק מודעה אחת של מפרסם גם אם יש עוד מתחרים.

ומה זה דירוג מודעה?

דירוג מודעה של מפרסם משפיע על הסדר בה יוצגו מודעות בעת חיפוש בגוגל. ככל שדירוג מודעה גבוה יותר, כך המודעה תופיע במיקום גבוהה יותר. דירוג מודעה נקבע על ידי הפרמטרים הבאים:

  1. הצעת מחיר – מחיר / עלות לקליק שהמפרסם מציע.
  2. ציון איכות המודעה בזמן אמת – זוהי הערכה כללית של איכות המודעות. כל מילת מפתח מקבלת דירוג מ-1 עד 10, כאשר 10 הוא הציון הגבוה ביותר. הציון נקבע לפי איכות הביצועים ההיסטוריים שלו. ציון האיכות מורכב מ-3 גורמים:
    • שיעור קליקים צפוי – מה הסבירות שמשתמשים ילחצו על מודעות שמפעילה מילת המפתח.
    • הרלוונטיות של המודעה – עד כמה מילת המפתח קשורה למודעה.
    • חווית דף נחיתה – עד כמה עמוד הנחיתה ברור וקשור למילת המפתח ולמודעה, נוח לניווט ונטען מהר.
  3. סף דירוג מודעה – הצעת מחיר מינימלית שמודעה תופיע.
  4. הקשר שבו המשתמש מבצע חיפוש – מיקום ומכשיר המשתמש, טיב מונחי החיפוש, מודעות ותוצאות חיפוש בדף ומאפיינים של המשתמש.
  5. תוספי מודעות ופורמטים אחרים של המודעות – כמו תוספי התקשרות, Sitelinks ואחרים וכן סוגי מודעות שונים.

עם זאת, חשוב לציין כי גוגל לא משתמשת בציון האיכות לצורך קביעת דירוג מודעה בזמן מכירה פומבית, אלא במרכיבים שלו (שיעור קליקים צפוי, איכות דף נחיתה ורלוונטיות של מודעה). מכיוון שציון האיכות מבוסס על נתונים היסטוריים ודירוג מודעה מבוסס על נתונים בזמן אמת.

דוגמה – מי מנצח במכירה פומבית של גוגל?

נניח ומשתמש מחפש בגוגל "בגדי מעצבים", 5 מפרסמים השתתפו במכירה פומבית בצורה הבאה:

מיקום מודעהמפרסםציון איכותמחיר מקסימלי לקליקדירוג מודעהמחיר לקליק בפועל
1העסק שלך103 ₪302.54 ₪
2מתחרה א55 ₪253.64 ₪
3מתחרה ב36 ₪184.04 ₪
4מתחרה ג62 ₪121.71 ₪
5מתחרה ד110 ₪1010.00 ₪
טבלת מכירה פומבית – פרסום בגוגל אדס

כפי שניתן לראות בדוגמה לעיל העסק שלכם ממוקם במקום הראשון עם ציון איכות של 10 מתוך 10 ומחיר המקסימלי שלכם הוא אחד הנמוכים והוא רחוק מלהיות הגבוה ביותר. בנוסף, המחיר בפועל שתשלמו הוא גם נמוך מהמחיר המקסימלי לקליק. המחיר שתשלמו הוא המחיר המינימלי שיש על מנת לעבור את המתחרה מתחתיכם.

המחיר בפועל מחושב לפי דירוג מודעה של המתחרה שנמצא מתחת חלקי ציון האיכות וזאת בתוספת המינימום לעבור אותו שזה 0.01$ (לפי שער חליפין – בישראל כ-4 אגורות). העסק שלכם ישלם 2.54 ₪ וזאת מהסיבה כי דירוג המודעה של מי שמתחת (מתחרה א – 25) חלקי ציון האיכות שלכם (10) – 2.50 ₪ + 0.04 ₪ = 2.54 ₪.

נניח וגוגל קבעה כי סף דירוג מודעה הוא 20, מי יופיע?

במקרה זה יופיעו בתוצאות החיפוש רק 2 מודעות – העסק שלכם ומתחרה א, כיוון שרק שניהם מעל סף הדירוג.

סיכום

כפי שראינו לעיל:

  • לא חובה להציע את המחיר הגבוה ביותר על מנת לנצח במכירה הפומבית.
  • דירוג מודעה מבוסס על ידי כמה מרכיבים ובין היתר הצעת מחיר, איכות מודעה ופרמטרים נוספים.
  • בדרך כלל לא תשלמו את המחיר המקסימלי שהצעתם – אלא פחות מכך.
  • Netolink בעלת הסכמות, ידע וניסיון רב בניהול קמפיינים (מסעות פרסום) של לקוחות ויודעים לייעל את המודעות תוך כדי שיפור הביצועים של עסקים רבים.

תגיות:

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo