שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » וואטסאפ סטטוס (WhatsApp Status) – מה זה, האם כדאי ואיך ליצור תוכן כמו סטורי עבור עסקים?

וואטסאפ סטטוס (WhatsApp Status) – מה זה, האם כדאי ואיך ליצור תוכן כמו סטורי עבור עסקים?

אם אתם משתמשים באפליקציית וואטסאפ, במיוחד עבור עסקים, ככל הנראה תרצו ליצור פוסטים כמו סטורי ברשתות החברתיות האחרות, הידוע בתור וואטסאפ סטטוס. הפוסטים הללו נמחקים וניתנים לצפייה רק במשך זמן מסויים.

הנה כל מה שרציתם לדעת.

    מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


    מה זה וואטסאפ סטטוס?

    וואטסאפ סטטוס (WhatsApp Status) הוא כלי ליצירה ולשיתוף פוסטים ותכנים דרך חשבון הוואטסאפ שלכם, אשר נעלמים (נמחקים) כעבור 24 שעות. סטטוס מוצג לאנשי הקשר של בעל החשבון ולהיפך ניתן לראות אותו מאנשים אחרים שחשבון הוואטסאפ שלכם רשום אצלם.

    אם אתם מכירים הפוסטים מסוג סטורי באינסטגרם, סטורי בפייסבוק וכדומה – אז וואטסאפ סטטוס זה הכלי הדומה להם במהותו, אשר מופעל באפליקציית העברת המסרים המידיים.

    באמצעות סטטוסטים, ניתן לשתף טקסטים, תמונות, סרטונים, קבצי GIF ואפילו קישורים לאתר האינטרנט שלכם.

    ניתן להציג תכנים מעניינים על העסק שלכם, לרבות עדכונים, חדשות או אפילו קבלת קופונים. כמו כן, אפשר לשתף ולהעביר את הסטטוסים גם לרשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק וגם אינסטגרם.

    יתרונות וואטסאפ סטטוס

    • חינם – אפשר לפרסם פוסטים ותכנים בחינם.
    • אין הגבלה – ניתן לשלוח כמה עדכונים שאתם תרצו, כמובן מבלי לנצל לרעה ומבלי להעמיס יותר מדי על אנשי הקשר.
    • גם בחשבון עסקי – אפשר להציג סטטוטים גם בחשבון וואטסאפ ביזנס עסקי.

    אסטרטגיות ומטרות

    אז איך ניתן להשתמש בסטטוסים כדי לקדם את המטרות העסקיות שלכם? ובכן, יש כמה שיטות שכדאי לשקול אותם:

    • עדכונים וחדשות – אפשר לעדכן את קהל היעד שלכם על נושאים חשובים וחדשים לגבי העסק שלכם.
    • בלוג ומדריכים – ניתן ללמד את קהל היעד שלכם נושאים חדשים, דברים שהם ירצו ללמוד.
    • הגברת תנועה לאתר – ניתן להכניס יותר אנשים לאתר על ידי הסטטוסטים כדי שיוכלו לבצע את הפעולה הרצויה באתר על ידי הנעה לפעולה.
    • קידום מכירות – ניתן לקדם את המכירות של העסק שלכם על ידי הצגה של מבצעים, קופונים והטבות שוות, במיוחד גם לקראת חגי הקניות.

    כמובן שישנן עוד מטרות שבהם ניתן להשתמש בהתאם לסוגי העסקים.

    איך ליצור סטטוס בוואטסאפ?

    כדי ליצור וואטסאפ סטטוס, עליכם לפעול כך:

    1. באפליקציה לחצו על הלשונית סטטוס.
    2. הקישו על טקסט או תמונה, באופן הבא –
      • טקסט – אם אתם רוצים לכתוב תוכן מסויים ללא תמונה או להוסיף קישור לאתר. אז בחרו טקסט, הזינו אותו, בחרו צבע רקע, גופן, אימוג' ועוד.
      • תמונה או סרטון – ניתן לצלם תמונה או סרטון, או להעלות מהגלריה תמונה, סרטון או ציור GIF. אפשר להוסיף כיתוב ולערוך את התוכן (הוספת מדבקות, עיצוב, הגדלה או הקטנה, טקסט, ציורף פילטרים, השתקת וידאו ועוד).
    3. לחצו על שלח.

    אפשר לעשות זאת דרך דרך לשונית צ'אטים ואז הקשה על מצלמה.

    כך נראה סטטוס של קישור:

    וואטסאפ סטטוס קישור
    וואטסאפ סטטוס קישור

    צפייה או תגובה לסטטוס

    ניתן לצפות בסטטוס קיים של אנשי הקשר שלכם באמצעות הלשונית סטטוס. לאחר מכן תופיע רשימה של אנשי קשר והסטטוס שהם פרסמו. תוכלו לצפות בכל עדכוני הסטטוס של איש קשר מסויים ואפילו תוכלו להשיב לכך.

    כך למשל, תוכלו לאפשר לקהל היעד שלכם לכתוב בסטטוס שאתם מציעים להם קופון ייעודי לקניית המוצר, אם הם ישיבו לסטטוס ויבקשו זאת באופן מפורש. כך גם תהיה לכם בקרה ותוכלו להשיב לאותו איש קשר באופן פרטני.

    מחיקת עדכון סטטוס

    ככלל, הסטטוסים קיימים למשך 24 שעות ואז הם נעלים. עם זאת, לעיתים אתם תרצו למחוק אותם, בשל טעות או הפסקת המבצע או סיבה אחרת.

    כדי למחוק סטטוס יש לגשת ללשונית הססטוסים, לחיצה על הסטטוס שלי, לוחצים על "עוד" ואז הקשה על מחיקה. ניתן גם למחוק כמה סטטוסים שונים על לחיצה ארוכה ובחירה שלהם.

    העברת סטטוס לצ'אט רגיל או קבוצה

    וואטסאפ מאפשרת לכם להעביר סטטוס מסויים לצ'אט רגיל עם איש קשר או לקבוצה מסויימת.

    כדי לעשות זאת, ניגשים ללשונית סטטוסים, מקישים על הסטטוס שלי, לוחצים על "עוד" ואז העברה. ניתן להעביר כמה עדכונים במקביל על ידי לחיצה ארוכה ובחירה שלהם. לאחר מכן יש לבחור את הצ'אטים או הקבוצות אליהם תרצו לשתף את הסטטוס ואז להקיש על העברה.

    שיתוף לרשתות חברתיות אחרות

    ניתן לשתף וואטסאפ סטטוס לרשתות חברתיות אחרות ובפרט פייסבוק סטורי או פוסט רגיל, אינסטגרם סטורי או פוסט רגיל, רשתות חברתיות אחרות או אפליקציות אחרות.

    כדי לעשות את זה, ניגשים ללשונית סטטוסים, ואז עוברים לסטטוס שלי, לוחצים על "עוד" ואז על שיתוף. שם ניתן לבחור את האפליקציה כולל סוג הפוסט שתרצו לשתף אותו.

    אם יש כמה עדכוני סטטוס, ניתן לבחור אילו לשתף ואילו לא.

    פרטיות סטטוס – מי יכול לצפות ואיך להראות ללקוחות?

    עדכוני סטטוס גלויים רק למי שמור בספר הטלפונים שלכם בתור איש קשר, ולמי ששמרו את מספר הטלפון שלכם אצלם כאיש קשר בספר הטלפונים. כמו כן ניתן לקבוע למי הסטטוסים יהיו גלויים (כל אנשי הקשר שלכם או חלק מהם).

    ניתן לשנות את הגדרות הפרטיות למי הם יהיו גלויים דרך הלשונית סטטוס ואז על אפשרויות נוספות. עם שינוי הפרטיות, היא חלה על עדכונים חדשים אך לא על עדכוני סטטוס שפורסמו בעבר.

    אם ביטלתם את אישורי הקריאה, לא תוכלו לראות מי מאנשי הקשר צפה בעדכוני הסטטוס שלכם. אם איש קשר אחר ביטל את אישורי הקריאה, לא ניתן לראות אם הוא צפה בעדכון הסטטוס שלכם.

    כמו שכתוב בפסקה הראשונה כאן, במידה ואתם רוצים שאנשי הקשר יוכלו לצפות בעדכוני הסטטוס שלכם, עליכם להוסיף אותם לאנשי הקשר ושהם יוסיפו את הטלפון שלכם באנשי הקשר שלהם. לכן, אם אתם רוצים לקדם את זה, מומלץ לספק את המידע הזה לאותם אנשים על מנת שיוסיפו אתכם כאיש קשר ולבקש מכם שגם אתם תוסיפו אותם כאיש קשר.

      מומחה שיווק דיגיטלי זמין לשיחה כדי לקדם את העסק שלך


      הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

      רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *