האתר שלי לא מופיע בגוגל (Google) – למה זה קורה? כל הסיבות לכך ופתרונות

אם אתם שואלים את עצמכם, למה האתר שלי לא מופיע בגוגל (מנוע חיפוש Google), אז אנחנו בטוחים שהכתבה הזו תעשה לכם סדר ותספק לכם מידע דרוש. קודם כל, חשוב לא להיכנס לפאניקה מיותרת.

כאן נספק לכם את כל המידע, כולל הסברים ודוגמאות.

הופעה בגוגל – מה ולמה

גוגל (Google) הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם, וגם בישראל. כיום כבר גוגל היא לא רק מנוע חיפוש, אלא חברת טכנולוגיה ענקית מבין 10 החברות הגדולות בכל העולם לפי שווי שוק חברה.

גוגל מהווה אחד ממקורות התנועה הגדולים ביותר לאתרי אינטרנט, לבלוגים ולחנויות מסחר אלקטרוני. כן, אנחנו מדברים על גוגל אורגני, תוצאות חיפוש חינמיות שניתן להשיג באמצעות שירותי קידום אתרים. למרות שיש גם מקור תנועה ממומן באמצעות שירותי פרסום בגוגל, אבל בואו נחזור לעניין האורגני.

המשתמשים שנכנסים לאתר שלכם, הם אלו מחפשים תוכן שהם מעוניינים בו, והאתר שלכם יכול להיות חשוב עבורם. לכן אם אתם רוצים שגוגל יכניס תנועה של גולשים לאתר, עליכם לוודא שאפשר למצוא אותו ושהאתר שלכם קיים.

חשוב לציין כי גוגל היא לא אינטרנט, והמידע המצוי אצלה הוא מידע השמור באינדקס שלה. לפיכך, אם האתר לא מופיע בגוגל, אין זה אומר שהאתר לא קיים, פשוט המידע לא נמצא אצלה ולכן האתר לא מוצג בחיפוש.

איך לדעת האם האתר מופיע בגוגל או לא?

אז לפני שאתם נכנסים לפאניקה ותוהים למה אין לכם כניסה, או שאתם מנסים לחפש את האתר והוא לא מופיע בתוצאות החיפוש – קודם כל אתם צריכים לדעת האם האתר מופיע בגוגל.

זה שהאתר לא מופיע בתוצאות חיפוש, לא אומר שהאתר לא נמצא בגוגל, יכול להיות שהאתר שלכם נמצא בתוצאה מספר 125 (לדוגמה…).

ובכן, כדי לדעת זאת אפשר לעשות שימוש באמצעות הפקודה site + נקודותיים + שם הדומיין שלכם.

לדוגמה, כדי לבדוק האם האתר שלנו, נטולינק ישראל, מופיע בגוגל, אנחנו נזין את הפקודה הבאה במנוע החיפוש: site:netolink.co.il. כך זה נראה:

נטולינק בגוגל
נטולינק בגוגל

אפשר לראות בצילום מסך זה שיש מאות עמודים בגוגל – לכן האתר כן מופיע בגוגל.

אז למה האתר לא מופיע בגוגל?

הנה כל הסיבות האפשריות למה האתר שלכם לא מופיע בעת חיפוש בגוגל.

1. אתר חדש

אחת הסיבות האפשריות היא שמדובר על אתר אינטרנט חדש או בלוג חדש או חנות אינטרנטית חדשה (מסחר אלקטרוני). זה קורה כי כמו שכתבנו, גוגל היא לא אינטרנט, היא מנוע שאוסף מידע ושומר אותו במאגר.

במילים אחרות, ייתכן כי גוגל עדיין לא הספיקה לגלות כי אתר האינטרנט שלכם קיים ולכן עדיין לא סרקה אותו, ולפיכך לא שמרה אותו באינדקס.

הפיתרון היעיל ביותר למקרה זה הוא לשלוח מפת אתר לגוגל סרץ' קונסול (כלי מנהלי אתרים), בדרך כלל על ידי הקובץ sitemap.xml.

2. robots.txt חוסם סריקה

אתרים מסויימים, בעיקר אלו שהם תחת בנייה, לעיתים חסומים לסריקה על ידי מנועי החיפוש. robots.txt הוא קובץ טקסט שנמצא (או לפחות אמור להימצא שם) בתיקייה הראשית של האתר והוא מורה לזחלנים של מנועי חיפוש האם מותר לגשת לאתר או לא.

אם הקובץ הזה חוסם את מנועי החיפוש, או את גוגל במיוחד, אז הזחלן מנוע מלסרוק את האתר ולכן לא יכול לבצע פעולות עיבוד והוספה לאינדקס.

הפיתרון הוא לפתוח את הקובץ הזה במנהל הקבצים של האתר, ולראות האם יש חסימה או לא. אם קיימת חסימה, צריך לבטל את ההוראה. כך נראה קובץ החוסם סריקה של כל הזחלנים:

User-agent: *
Disallow: /

3. .htaccess חוסם גישה

לצרכי הגנה, אבטחה וייעול אתר אינטרנט, אפשר לקבוע הוראות מסויימות לדפדפנים או לזחלנים. .htaccess הוא קובץ בתיקייה ראשית על ידיו אפשר לקבוע הנחיות למניעת גישה בלתי מורשית או הוראות אחרות.

אם הוספת קוד מסויים כמו למשל חסימה לפי מדינה, חסימת IP, חסימה של סוכן משתמש, אשר חוסם את מנועי החיפוש או גוגל בפרט – אז מנוע החיפוש לא יכול לגשת לאתר ואין אפשרות כלל לסרוק.

הפיתרון במקרה זה הוא לבדוק את ההוראות שנקבעו, ולנסות להבין האם נקבעו הנחיות החוסמות גישה עבור גוגל.

4. noindex חוסם אינדוקס

לעיתים, אנחנו מעדיפים כי עמוד מסויים לא יופיע באינדקס של גוגל ולכן הוא גם לא יוצג בעת החיפוש, אך במקביל אנחנו כן מאפשרים לסרוק את העמוד. noindex היא תגית המופיע ב-HEAD של האתר והיא מורה למנועי החיפוש שלא לאנדקס את העמוד בתוצאות החיפוש.

אם למשל אתם מעוניינים כי עמוד "החשבון שלי" לא יופיע בתוצאות, כי אין לו ערך ממשי, אז ייתכן שהקוד הזה נוסף. אבל יכול להיות שהקוד נוסף גם לעמוד הראשי או עמודים אחרים חשובים.

הפיתרון במקרה זה הוא לבדוק האם יש את ההוראה הבאה בעמוד מסויים בקוד ה-HTML (אם כן, להסיר אותה או לשנות ל-index):

<meta name="robots" content="noindex, nofollow" />

5. headers שולחים סטטוס לא תקין

סיבה נוספת יכולה להיות כאשר הכותרות של השרת (headers), שולחים לדפדפן סטטוס או תגובה שהעמוד לא תקין (קוד 200 הוא תקין). headers הן כותרות אשר מקבלות ושולחות מידע למי שמבקש גישה.

לעיתים יכול להיות שעמוד מופנה לעמוד אחר (סטטוס 301 או 302 לדוגמה), אז בפועל גוגל לא תציג עמוד שהוא מפנה לעמוד אחר.

כדי לפתור את זה, צריך לבדוק בדפדפן או בכלי שבודק סטטוס הדרס, אם הוא לא קוד 200, צריך לבדוק מה הקוד ומה הסיבה לכך.

6. דף לא קיים או פרטי או מוגן בסיסמא

הדבר גם חופף למה שכתוב מקודם: לפעמים אנחנו טרם פרסמנו את העמוד לציבור, כך שהוא מופיע בתור עמוד פרטי הזמין רק למנהל האתר, או הוא מוגן בסיסמא או שהקישור שונה או העמוד נמחק. במקרים אלו, לא ניתן לגשת לעמוד המקורי.

זה קורה כאשר כתבתם כתבה וטרם פרסמתם אותה, או פרסמתם והחלטתם לתקן והחזרתם לטיוטה, או שיניתם את הקישור של העמוד או מחקתם את הכתבה או העמוד.

כדי לפתור זאת, צריך להבין מה בוצע באותו עמוד, ומשם להחליט.

7. canonical לטובת עמוד אחר מועדף

לעיתים יש תכנים שהם משוכפלים או מוצגים בגרסאות שונות, אך הכוונה היא לאותו תוכן. canonical היא תגית שנמצאת ב-HEAD של העמוד וקובעת איזה עמוד מועדף להצגה במנוע החיפוש, סוג של גרסה טובה יותר.

למשל, אם אתם מאפשרים למשתמשים להדפיס את העמוד, ויש גרסה מיוחדת של עמוד המיועד להדפסה. אז בפועל, מנוע החיפוש מכיר 2 עמודים זהים. דוגמה אחרת היא כאשר הוראתם בתגית קנוניקל שעמוד אחר הוא מועדף על פני העמוד העיקרי.

כדי לפתור זאת, צריך לבדוק האם יש את ההוראה הבאה בעמוד מסויים בקוד ה-HTML (אם הקנוניקל לעמוד אחר, שפחות טוב, יש לשנות זאת):

<link rel="canonical" href="https://example.com/עמוד-אחר/" />

8. האתר או הדומיין ברשימה שחורה

אם הפרתם את ההוראות וההנחיות של מנועי החיפוש, ובפרט גוגל, ייתכן מאוד כי האתר או הדומיין ברשימה שחורה. כאשר האתר שם – הוא פשוט לא יוצג לעולם בתוצאות החיפוש.

הדבר יכול לקרות כאשר עושים קידום אתרים תוך כדי הפרת ההנחיות (ויש הרבה..) של גוגל, "קידום אתרים שחור".

כדי לפתור זאת, קודם כל צריך להפסיק את הקידום הזה, לפעול לתיקון הליקויים, ואז להגיש בקשה לבחינה מחדש על ידי גוגל.

9. הפרה משפטית או תלונה

אם האתר שלכם מפר הוראה חוקית מסויימת או זכויות יוצרים, זכויות סימן מסחר, זכויות קניין או זכויות אחרות, ייתכן כי הוא הוסר. ההסרה נעשית לרוב ביוזמת בעל הזכויות האמורות והיא יכולה להיות גם במקביל להליך משפטי כנגד המפר.

אם למשל העתקתם תוכן של אחר, פוגעים בסימן מסחרי של אחר, או פוגעים בצורה אחרת. ייתכן כי הדבר השפיע על ההחלטה של גוגל.

כדי לפתור את זה, יש להסיר את התכנים המפרים את ההוראות, ואז להגיש בקשה לבדיקה מחדש על ידי גוגל.

10. מקרים אחרים

לרוב, הסיבות האמורות לעיל הן אותן סיבות מדוע האתר לא מופיע בתוצאות החיפוש ב-Google. אולם ייתכנו מקרים נוספים שהם חופפים או משולבים עם האמורים מקודם או שלא.

דוגמה לכך הם תוכן כפול או משוכפל, תוכן משוכתב, הפניות אינסופיות, שגיאות בשרת או באחסון, וכדומה.

כדי לפתור את הבעיות הללו, צריך לוודא מהי הסיבה קודם כל, אפילו על ידי שלילה של סיבה סיבה. עד לאיתור הסיבה האמיתית.

תגיות:

הוספת תגובה

הוספת תגובה

נטולינק Netolink
Logo