אם אתם כותבים ומנהלים תכנים באתר האינטרנט, בבלוג או בחנות הדיגיטלית שלכם, אז כדאי גם לדעת איך לשפר אותו ואפשר לעשות זאת עם הכלי סרץ' קונסול אינסייטס (Search Console Insights). יצירת תוכן, ובפרט תוכן מעולה, מאפשר לכם לצבור קהל יעד נאמן וגדל לאורך זמן, במקביל להשגת היעדים שלכם כמו הגברת מודעות, שיפור מכירות ועוד.
הכלי החינמי עוזר לכם לקבל את המידע הזה בקלות.
מהו סרץ' קונסול אינסייטס?
סרץ' קונסול אינסייטס (באנגלית: Search Console Insights) הוא כלי של חברת גוגל המאפשר לכם לקבל סקירה כללית ותובנות על האופן שבו המשתמשים מוצאים את התוכן שלכם ועד כמה הם מעורבים עם אותם תכנים.
למעשה, הכלי הזה הוא שילוב של הכלים גוגל אנליטיקס וגם גוגל סרץ' קונסול, ומציג לכם תמונת מצב כללית אודות תנועה אורגנית וחינמית לאתר שלכם דרך מנוע החיפוש Google ומקורות תנועה אחרים ומציג לכם תובנות חשובות לגבי התכנים באתר.
כך למשל, אם אתם מפרסמים כתבה או מדריך חדש, תרצו לדעת האם יש אליו תנועה בכלל. תוכלו גם לדעת אילו מילות מפתח מזינים משתמשים לפני שנוחתים אצלכם באתר. כמובן שגם תוכלו לקבל תובנות על תוכן שהפך להיות פופולארי בזמן האחרון ועוד.
אם אתם עובדים עם חברת קידום אתרים או שלא, ככל הנראה אתם רוצים לקבל תובנות כלליות לגבי האתר שלכם, מבלי הצורך להתעמק בנתונים, לכן סרץ' קונסול אינסייטס הוא בשבילכם. אם כמובן תרצו מידע מעמיק, אז תוכלו לגשת לגוגל אנליטיקס או לגוגל סרץ' קונסול, כדי לקבל את המידע המקיף יותר.
אם אתם משתמשים נכון עם הכלי הזה, הוא יכול לסייע לכם להבין איך לשפר את התכנים אצלכם באתר ואיך לגרום למשתמשים לאהוב אתכם יותר.
כך זה נראה:
איך סרץ' קונסול אינסייטס עוזר?
הכלי הזה מספק לכם מידע ותשובות על השאלות הבאות:
- מהם הביצועים של התכנים החדשים באתר שלכם (מספר צפיות, פופולאריות וכדומה).
- איך משתמשים מגלים את התוכן שלכם באינטנרט (מקורות תנועה).
- מה משתמשים מחפשים בגוגל לפני שנכנסים לאתר שלכם (מילות מפתח).
- איך משתמשים מוצאים אתכם ברשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם וכד').
- אילו מאמרים ומקורות מפנים אל האתר או התוכן שלכם (קישורים לאתר שלכם).
יתרונות סרץ' קונסול אינסייטס – למה זה כדאי?
ככל הנראה אתם שואלים את עצמכם, למה בכלל הכלי הזה כדאי, במיוחד אם יש גוגל אנליטיקס ויש גם גוגל סרץ' קונסול, אשר מספקים מידע מעמיק יותר. ובכן, הנה היתרונות עבורכם:
- הסבר פשוט וקל – הכלי הזה מציג לכם מידע בצורה פשוטה וברורה, כך שאתם לא צריכים לחקור ולפרש מושגים כדי להבין זאת.
- חינם – הכלי הזה חינמי ולא מחייב אתכם בתשלום כלשהו.
- כלי ניהולי – הכלי הזה הוא לדרגה ניהולית יותר בעסק שלכם. כך שאם אתם עובדים עם חברה לקידום אתרים או מומחה אחר, תוכלו לקבל ביקורת על העבודה שלו/ה.
- מתמצת וממקד – הכלי הזה מציג לכם מיקוד ותצמות של הנתונים החשובים ביותר. התכנים הנצפים, מקורות התנועה המובילים ועוד. מה שגם חוסך לכם בזמן חיפוש ובירור.
- עוזר אישי דיגיטלי – הכלי הזה גם מציג לכם הסברים ותובנות שאפשר להשתמש בהם כדי לשפר את התכנים.
תכונות וכלים של סרץ' קונסול אינסייטס
הכלי הזה מציג לכם את המידע הבא:
- סקירה כללית – תרשים המציג את מספר תצוגת הדפים באתר שלכם ב-28 הימים האחרונים (תוך פילוח יומי), וגם משך זמן הצפייה הממוצע בדפי האתר.
- תוכן חדש – כאן אפשר לקבל נתונים אודות הביצועים של תכנים חדשים שפורסמו באתר. לגבי כל תוכן ניתן לקבל את מספר הצפיות של משתמשים בו ואת משך הזמן הממוצע בו. ניתן ללחוץ על שורה כלשהי כדי לקבל תובנות נוספות.
- תוכן פופולארי – כאן אפשר לקבל מידע על התוכן שמביא את כמות הצפיות הגבוהה ביותר. לכל תוכן יש מספר צפיות ומשך זמן ממוצע של קריאה או צפייה בו. ניתן ללחוץ לקבלת תובנות נוספות.
- ערוצי הגעה לאתר – כאן אפשר לדעת איך משתמשים מגיעים אליכם לאתר לפי אמצעי הגעה. חיפוש אורגני, רשתות חברתיות, הפניות וקישורים מאתרים, פרסום ממומן, ישיר ועוד. ניתן לדעת את מספר הצפיות ואת משך הזמן הממוצע.
- חיפוש Google – כאן ניתן לקבל את שאילות החיפוש (מילות מפתח) הנפוצות והפופולאריות בתקופה האחרונה. המידע כולל את המיקום הממוצע של האתר שלכם ואת מספר ההקלקות על התוצאה שלכם.
- קישורים מאתרים אחרים – כאן אפשר לקבל מידע על אתרים שמפנים קישורים לאתר שלכם, בין אם הם מובילים (מביאים את רוב הצפיות) ובין אם חדשים.
- מדיה חברתית – כאן ניתן לדעת איך משתמשים מבקרים באתר שלכם דרך הרשתות החברתיות. ניתן לקבל מידע על מספר צפיות ומשך זמן ממוצע.
איך לשפר את התוכן של האתר שלכם עם הכלי?
הנה כמה טיפים שכדאי לכם לדעת כדי לשפר את התכנים שלכם עם הכלי הזה:
- הבינו האם יש לכם עליות וירידות חדות בגרף הסקירה כללית, ומה גרם לכך: תוכן חדש שפורסם, תוכן שהוסר, תוכן קיים שקיבל פופולאריות ועוד. זאת במיוחד באותו יום בו השינוי חל.
- חקרו מה נעשה בתקופה האחרונה באתר שלכם, אם יש לכם שינוי משמעותי במספר צפיות בעמודים או במשך זמן ממוצע. ניתן לנסות להבין את היום בו הדבר קרה באמצעות הגרף.
- שפר את התכנים החדשים או הגבירו את המודעות והחשיפות אליו באמצעות שיתוף בערוצי שיווק אחרים.
- נסו לשכפל את ההצלחה של תכנים מובילים ופופולאריים, גם לתכנים חדשים ואחרים שאינם פופולאריים. חקרו מה גרם להם להיות מובילים ומושכים כדי לשפר את התכנים האחרים. אם צריך, גם נסו לקשר את התכנים המובילים לתכנים חדשים או פחות מוכרים, כדי להגביר את המודעות אליהם.
- שתפו את התכנים בקבוצות ברשתות חברתיות או בפורומים והשתתפו בדיונים, כדי להגביר את כמות התנועה ומשך הזמן הממוצע.
- השתמשו בשאילתות החיפוש (מילות המפתח) כדי לכם לקבל השראה ורעיונות לכתיבת תכנים נוספים.
- שפרו את המיקום שלכם על ידי שיפור התוכן שלכם או שיפור חווית המשתמש.
- נסו לאתר אתרים ומקורות אחרים שמביאים תנועה לאתר שלכם, או בקשו מהם להוסיף אם התוכן שלכם שייך לתוכן שהם כתבו.
- כדאי לאתר פוטנציאל צמיחה דרך הרשתות החברתיות על ידי השתתפות בדיונים או הקמת פעילות או הרחבתה.
איך מתחילים עם סרץ' קונסול אינסייט?
כדי להתחיל עם הכלי, חייבים ליצור חשבון גוגל סרץ' קונסול ולאמת אותו. כדי לקבל את התובנות המתקדמות יותר, צריך גם לחבר בין חשבון גוגל אנליטיקס וגם קונסול של גוגל.
כדי להתחיל ולהתשמש בכלי, ניתן להיכנס בעמוד הבא. ניתן גם להיכנס לכלי הזה דרך חשבון הקונסול שלכם בגוגל, תחת הלשונית סקירה כללית.