קידום אתר בגוגל: איך לקדם אתר בגוגל כדי להביא תוצאות?
קידום אתר בגוגל: איך לקדם אתר בגוגל כדי להביא תוצאות?

קידום אתר בגוגל: איך לקדם אתר בגוגל כדי להביא תוצאות?

רוצים לדעת איך לקדם אתר בגוגל? אם יש לכם אחד כזה ואתם רוצים לביא תוצאות, אתם צריכים לקרוא את המדריך שלנו על קידום אתר בגוגל (Google). המידע יעזור לכם להבין היטב ולהכין תשתית לטובת מומחה או חברה בתחום.

מוכנים? הכינו את עצמכם.

להגדיל מכירות ולקוחות באינטרנט ..

  • פתרונות שיווק דיגיטלי מותאמים לעסק שלך.
  • אחריות מלאה, שירות מבוסס תוצאות מוכחות.
    לקבלת ייעוץ מקצועי ראשוני ממומחה שיווק ללא תשלום
    פנה/י אלינו עכשיו >

מהו קידום אתר בגוגל?

אנחנו אוהבים להתחיל מהשאלה הכללית בהרבה כתבות כמו "מה ולמה". הסיבה לכך שאנחנו רוצים להעניק לכם רקע מסויים כדי שתוכלו להבין טוב יותר, ובמקרים מסויימים אף לחדד מידע שהיה לכם לפני שהגעתם לקרוא את המדריך או הכתבה הזו.

קידום אתר בגוגל הוא המקביל של מיטוב למנועי חיפוש (לגוגל) בתרגום של המילים Search Engine Optimization (SEO). כלומר, אנחנו מבצעים מיטוב והתאמה של האתר למנועי חיפוש, לכללים שלהם, להוראות ולהנחיות ולפי שיטות עבודה מומלצות.

מנועי החיפוש מעניקים עדיפות לאתרים שעומדים בהנחיות שלהם. למשל, אתר מהיר יותר, עדיף למנוע החיפוש מאשר אתר איטי יותר.

כאשר אנחנו מקדמים אתר בגוגל, אנחנו צריכים בראש ובראשונה לחשוב על המשתמש שלנו. כדי שחווית המשתמש תיהיה טובה, האתר יציג את המידע הדרוש, יענה על הצורך או הרצון של המשתמש ועוד.

כך גם גוגל, היא רוצה שמשתמשים ימשיכו לסמוך עליה כעל מנוע חיפוש מוביל ואיכותי, ולדעת שתוצאות החיפוש הגבוהות הן אלו שעדיפות לאותם משתמשים.

לפיכך, קידום אתר בגוגל מתבסס על מיטוב לתקנים מקובלים (סטנדרטים) של מנוע החיפוש, בשילוב של מתן עדיפות למשתמשים שלנו, והכל כמובן בהתאם למטרות של העסק או האתר.

למה זה כדאי?

קידום אתר בגוגל מעניק יתרונות רבות. אז אם שואלים למה כן כדאי לעשות זאת, הנה כמה מהם:

  • ערוץ שיווק נוסף – גוגל אורגני היא ערוץ שיווק חשוב מאוד עבור אתרים ועסקים שכן היא מבוססת על מילות מפתח של משתמשים. דבר שמקנה לנו כוח חזק.
  • תנועה גדולה – גוגל יודעת לתת לנו המון תנועה לאתר מאותם חיפושים. אפילו כשיש אירוע חדשותי, אפשר להנות מתנועה חופשית.
  • ללא תשלום – לא צריך לשלם כסף לגוגל כדי להופיע בתוצאת החיפוש האורגניות.
  • ניתן לשילוב עם ממומן – אפשר לקדם את האתר שלך בגוגל במקביל בתוצאות ממומנות בתשלום (קידום ממומן, פרסום).
  • הגברת האמינות – תוצאות בחיפוש אורגני נחשבות עדיפות יותר למשתמשים מסויימים, שרואים בהם תוצאות בלתי תלויות ובלתי מקודמות בתשלום.

אז איך לקדם אתר בגוגל?

כאן נשאלת שאלת השאלות, אז איך לקדם את האתר שלך בגוגל? ובכן.. מדובר על תהליך גדול וארוך שלוקח לא מעט זמן, מאמצים ואפילו כספים. אבל, אפשר בהחלט כבר היום לתת דגש על כמה נושאים שיאפשרו לאתר שלכם לבלוט ולהיות בתוצאות חיפוש מובילות וראשונות.

לפני הכל, אנחנו רוצים לציין הערה קלה:

כאשר אנשים חושבים על קידום אתר בגוגל, הם לרוב חושבים על להיות בתוצאה ראשונה או בעמוד ראשון. זו המטרה שלהם, היעד שהם רוצים להגיע אליו – אבל זה לא נכון מהיסוד.

קידום אתר בגוגל הוא אמצעי, אך לא מטרה שיווקית. לכן, אתם צריכים לקבוע קודם את כל את המטרה שלכם, או אם יש לכם כמה – אז את המטרות שלכם.

למשל, אם יש לכם חנות מסחר אלקטרוני, המטרה שלכם היא להגדיל את כמות המכירות באתר (לפחות, כך אנחנו תוהים). האמצעי – לקדם את האתר ב-Google במילות מפתח של המוצרים שלכם.

כאשר אנחנו מציבים את המטרות, אנחנו גם צריכים להתבסס על הגדרת קהל יעד ויצירת משפך שיווקי.

הערה: המידע הבא מתבסס על העובדה שכבר יש לכם אתר אינטרנט, בלוג, חנות מסחר אלקטרוני וכדומה. אם עדיין לא – אז אתם מוזמנים לפנות אלינו כדי לקבל הצעה משתלמת במיוחד.

ובכן ובחזרה אלינו, כך תעשו זאת:

1. הבנת המצב הקיים

על מנת שנוכל להגיע אל המטרה השיווקית שלנו, אנחנו צריכים להבין את המצב הקיים. בשביל לעשות זאת, צריך להתבסס על כמה פרמטרים עיקריים:

  • מה אנחנו מוכרים?
  • מיהם הלקוחות שלנו?
  • מיהם המתחרים שלנו?
  • עד כמה המותג והאתר חדשים או ידועים בשוק.
  • עד כמה יש תחרות בתחום המסויים שבו האתר או העסק פועלים.
  • כמה חיפושים, תוצאות וחשיפות מקבלים בגוגל.

דרך אגב, אם האתר לא מופיע בגוגל, אז כדאי מאוד לבדוק זאת, לפני שעוברים לחלקים בהמשך.

2. התאמת מבנה האתר

אנחנו צריכים להתאים את מבנה האתר שלנו, היררכית, מעשית ועיצובית, לאותה מטרה שקבענו מקודם. אם המטרה היא למכור מוצרים, אז בוודאי שהאתר צריך לאפשר לצרכנים לבצע רכישות באתר.

אפשר לעשות זאת בערוצים אחרים או בעמודים ברשתות חברתיות, אך הדבר פחות מומלץ.

חשוב לתת דגש גם על התפריט, שאמור לייצג את הנושאים העיקריים והחשובים באתר. אשר צריכים לבלוט ואותם אנו מעוניינים להבליט. כמו הקטגוריות, המוצרים, הבלוג, יצירת קשר וכדומה.

3. שיפורי חווית משתמש

על מנת שנוכל באמת לספק את המידע בזמן הנכון ובמקום הנכון. חשוב מאוד שהאתר שלנו יהיה נעים לגלישה למשתמש. הדבר יכול להתבטא בעיקר על ידי הנראות והפעולות שניתן לבצע בו, בשילוב של שיפור ביצועי אתר לצורך האצת מהירות הטעינה של האתר.

ככל שנוח יותר לבצע פעולות באתר, האתר מהיר וקל לתפעול – המשתמש ישקיע את הזמן שלו כדי לענות על הצורך שלו, שהיא תואמת למטרה שלנו.

4. מחקר מילות מפתח ומתחרים

מחקר מילים היא פעולה שמטרה לאפשר לנו לזהות את כל המילים ומונחי החיפוש שהמשתמשים מזינים במנוע החיפוש, כדי לאתר את המידע שלהם.

אמנם, אנחנו לא יכולים לחשוב על כל הדברים הללו לבד, ולכן צריך להתבסס על המוצרים שאנחנו מוכרים או השירותים שאנחנו מציעים. כך למשל, אם המוצר שלנו היא טבעת יהלום, אז המשתמש יכול לחפש "טבעת יהלום לחתונה", "אילו טבעות יהלום קיימות", "השוואת מחירי טבעת יהלומים" וכך הלאה.

אפשר לעשות מחקר מילים בכמה כלים שונים, ובין היתר גוגל עצמה, כלי למחקר מילות מפתח בגוגל אדס ועוד.

5. התאמת מילות המפתח לתוכן

אם אנחנו מוכרים טבעת יהלום, ואין לנו עמוד שנקרא כך, אז יהיה לנו מאוד קשה להשיג תוצאות גבוהות. ככל שהמילה יותר פופולארית – הקושי גדל.

לכן אנחנו צריכים לוודא שיש לנו מידע באתר המבוסס על אותם במילים – הכל לפי שיקול דעת ובהתאם למטרה שלנו.

עבור לקוחות בשלבים התחלתיים במשפך השיווקי, אפשר ליצור תוכן חדש והוא: "איך לבחור טבעת אירוסין".

6. קישורים ויחסי ציבור

בעוד שהמידע האתר יכול להיות מקצועי, נכון ומשולב עם מילות מפתח. אנחנו צריכים להבטיח שנוכל להיות מדורגים גבוה גם אם המתחרים שלנו יעשו את הפעולות הללו.

לצורך כך, עלינו לקדם את האתר שלנו גם חיצונית, ולא רק פנימית בתוך האתר. זה ניתן להשיג באמצעות יחסי ציבור או קישורים לאתר.

רכישת קישורים היא אסורה ומהווה הפרה של ההנחיות של גוגל. יחד עם זאת, אם יש לכם מוצר חדש או האתר חדש, ואתם מקבלים יחסי ציבור או הפניות – הדבר מותר ויכול להועיל לכם. אפשר גם להוסיף את האתר לאינדקסים חינמיים, להשתתף בפורומים או בערוצי תקשורת אחרים.

7. מעקב ושיפור ביצועים

זהו אחד החלקים החשובים ביותר בכל הכתבה הזו. אנחנו צריכים לדעת שכל מה שביצענו מקודם, אכן משפיע ומסייע לנו בקידום האתר בגוגל.

כדאי מאוד להשתמש ב-2 כלים הכרחיים שהם:

  • גוגל אנליטיקס – המספק מידע ותובנות לגבי תנועות הגולשים באתר.
  • גוגל מסוף חיפוש (קונסול) – המספק מידע לגבי מילות מפתח, חשיפות, הקלקות ומידע נוסף בגוגל.

כאן אנחנו צריכים להשוות ולברר האם אנחנו מקבלים יותר חשיפת, יותר הקלות, תוצאות גבוהות יותר במילות מפתח רלוונטיות ועוד. במקביל גם לוודא שמילות המפתח הללו תורמות לנו מבחינת המטרה השיווקית – יותר פניות של לקוחות, יותר שיחות, יותר מכירות באתר וכך הלאה.

אם לא – ייתכן מאוד כי יש בעיה בשלב מסויים בתהליך.

8. הטמעת כלים מתקדמים

כדי שנוכל לוודא שהאתר זמין, נגיש ומותאם לסטדנרטים שונים. עלינו לוודא שיש לנו באתר:

  • Robots.txt – המאפשר לנו לקבוע עמודים שלא צריך לסרוק אותם ומשכך לא להציג בגוגל.
  • Meta noindex – המאפשר לנו למנוע אינדוקס של עמוד בגוגל, שהם עמודים לא רלוונטיים. כמו עמוד "שכחתי סיסמא".
  • Meta description – המאפשר לנו להציג את התיאור של העמוד, מה שיוצג במנועי החיפוש.
  • Canonical – המאפשר לנו למנוע כפילויות של עמודים בעיני גוגל.
  • קישורים קבועים – עלינו לוודא שהקישור של העמוד פשוט ונגיש.

עד כאן! אם יש לכם שאלות, מוזמנים להגיב. אם אתם רוצים לשמוע על שירות קידום האתרים שלנו, השאירו פניה בטופס.

    לקדם את העסק שלך עם מומחים.
    יוצרים קשר עם יועץ שיווק ומקבלים שיחת ייעוץ ללא עלות!


    הצטרפו לעמוד הפייסבוק:
    הצטרפו לערוץ הטלגרם: t.me/NetolinkIL
    ייעוץ שיווקי דרך וואטסאפ: wa.me/972547423627

    הטבות לעסקים קטנים ולעצמאים:

    רוצים לדעת מה הזכויות והחובות שלכם? היכנסו למאגר מידע פרוטוקול.

    נטולינק (Netolink)

    Netolink היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה בישראל המספקת פתרונות: בניית אתרים, פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באימייל ועוד.

    כתיבת תגובה