שיווק דיגיטלי Netolink » בלוג שיווק דיגיטלי באינטרנט » איך לנהל בלוג מצליח? 23 טיפים חשובים שכדאי להכיר

איך לנהל בלוג מצליח? 23 טיפים חשובים שכדאי להכיר

להקים בלוג מצליח הוא רק שלב אחד וראשוני, החשוב ביותר הוא לדעת איך לנהל בלוג מצליח, מה עושו אותו כך וכיצד מניעים לכיוון זה. בלוג מצליח יכול להועיל לכם בכמה רמות, הופך אתכם להיות בעלי השפעה ומקצוענים בתחום.

רוצים לדעת איך עושים זאת הכתבה הזו עבורכם.

ניהול בלוג מצליח

רשימת הטיפים הבאה תסייע לכם בכך:

1. פנו לקהל היעד שלכם

אחד הדברים הבסיסיים ביותר וגם נכתב בכתבות קודמות היא פניה לקהל היעד. ברגע שאתם פונים לקהל היעד שלכם, הם ככל הנראה יהיו יותר מעוניינים בתוכן של הבלוג שלכם מאשר קהלים אחרים, יזמינו את חבריהם לקרוא ויביעו את הדעה.

2. אפשרו תגובות בבלוג

השאירו את האפשרות להשאיר תגובות בבלוג שלכם, אם האופציה כבוייה, אז הדליקו אותה. הוספת תגובות יעולה לעורר שיחה מעניין בקרב הכתבה שכתבתם, אנשים יכולים להודות לכם, לשאול אתכם שאלות ולענות לתגובות גולשים אחרים.

3. הניעו גולשים להגיב

לא רק לפתוח תגובות, הניעו את הגולשים שלכם להגיב לפוסטים שלכם. בקשו מהם במפורש: "אהבתם? הגיבו", "נשמע לשמוע את דעתכם", "יש לכם מה לומר בנושא?" וכך הלאה.

4. אפשרו שיתוף הפוסטים

הוסיפו כפתורים של שיתוף בפייסבוק, שיתוף בטוויטר, שיתוף בפינסטרסט וברשתות חברתיות אחרות שקהל היעד שלכם עשוי להיות נוכח. בנוסף, הוסיפו את האפשרות לשלוח את הכתבה דרך מייל, כך שמשתמשים יוכלו לשלוח לחברים שלהם.

5. שתפו ברשתות חברתיות שלכם

צרו עמוד פייסבוק, חשבון אינסטגרם, עמוד טוויטר וחשבונות אחרים כדי שתוכלו לשתף את התוכן בעמודים שלכם וכדי שתוכלו להגיע לקהל יעד שנמצא שם.

6. הצטרפו לקבוצות בתחום העיסוק

הצטרפו לקהילות ולקבוצות ברשתות חברתיות, שאלו שאלות מקצועיות וענו כאיש מקצוע בתחום העיסוק שלכם, תוך כדי הפניה (במידת האפשר) אל הבלוג שלכם.

7. בדקו שהבלוג מתאים לטלפונים ניידים

לפחות 50% מקהל היעד גולשים באמצעות הטלפון הנייד שלהם, בדקו שהבלוג שלכם מותאם ומונגש בצורה נכונה כך שאפשר לראות את התכנים של הבלוג בגודל ובצורה מתאימה.

8. שלבו מדיה נוספת

מעבר לתוכן טקסטואלי, הוסיפו תכנים של תמונות, אינפוגרפיקה, סרטונים, גרפים, נתונים, שאלונים ומדיה נוספת שיכולה לגרום לקהל היעד לקרוא עוד יותר את הבלוג ללא נשירה.

9. עקבו אחר תנועות הגולשים בבלוג

התקינו כלים כמו גוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחת תנועת הגולשים בבלוג, אילו תכנים מעניינים אותם יותר, באילו תכנים הם נשארים יותר זמן, אילו עמודים נטענים לאט יותר, כמה עמודים יש לכל משתמש או לביקור ועוד. כשרואים את הנתונים הללו, ייעלו אותם ושפרו אותם לנתונים טובים יותר.

10. הוסיפו קישורים לפוסטים אחרים

לרוב, התכנים של הבלוג שלכם יהיו סביב אותו נושא מסויים והמשמעות היא שקל יותר לקשר בין כתבות דומות. קשרו בין כתבות נוספות, כתבות עם מידע נוסף בנושא, או מטרה אחרת בהתאם לצורך שלכם.

11. שפרו את העיצוב של הבלוג

צרו עיצוב פשוט, קל, ברור ונוח לשימוש עבור קהל היעד שלכם. ככל שהעיצוב פשוט יותר, הוא גם ברור יותר ומובן מה המשתמש יכול לעשות. בנוסף, עיצוב פשוט גם משפר את מהירות הטעינה של הבלוג.

12. התאימו את הבלוג למנועי חיפוש

מנועי חיפוש מפנים הרבה משתמשים לבלוגים ולכן חשוב לוודא שהבלוג מותאם למנועי החיפוש. צריך לוודא שהבלוג נגיש בגוגל או בבינג למשל, שיש חשבון בכלי מנהלי אתרים, שהאתר בנוי בצורה נכונה, שיש מפת אתר עבור מנועי החיפוש ועוד.

13. בדקו שהבלוג נטען מהר

ככל שהבלוג שלכם נטען מהר יותר, כך יותר משתמשים ירצו לבלות בו ולקרוא תכנים נוספים. בלוג איטי יבריח אנשים, ואף ימנע מהם להיכנס אליו בפעמים הבאות. גוגל מציע כלי לבדיקת מהירות אתר עם מידע מה לטפל.

14. נהלו רשימת תפוצה באימייל

צרו רשימת תפוצה במייל כדי לספק עדכונים ומידע שיווק באמצעות האימייל עבור קהל היעד שלכם. ככל שרשימת התפוצה תהיה גדולה יותר, כך תוכלו לבנות קהילה גדולה יותר עבורכם.

15. נהלו קהילה

קהילות זה העתיד, או כך לפחות חושבת פייסבוק. זה הזמן ליצור קבוצה שמתאימה לנושא הבלוג שלכם. כדאי שהקבוצה תהיה רלוונטית ועניינית ותגיע ממקום של עזרה הדדית ולא כדי לשווק ולפרסם כל הזמן.

16. השתתפו באירועים

השתתפות באירועים עוזרת לכם לחשוף אתכם בתור איש מקצוע עוד יותר. דברו שם בתור איש מקצוע, היכנסו לפאנל מומחים, הכירו אנשים חדשים ואף ספקו להם כרטיס ביקור עם הקישור של הבלוג.

17. נהלו אירוע

דבר שיותר חזק מאשר להשתתף באירוע, הוא לנהל אחד כזה בשם הבלוג. כאשר אתם מנהלים אירוע שבאים אליו קהל יעד מסויים, זה גורם לכם להיראות מומחה בענף, זה עוזר להכיר קהלים חדשים והופך אתכם לבאז תקשורתי נוסף. לכל זה השלכות על הבלוג כמובן.

18. כתבו כל הזמן

משתמשים מעריכים כאשר יש תכנים חדשים ונוספים כל הזמן בבלוג, זה עוזר להם להבין שיש מישהו שעומד מאחורי הבלוג ועוזר לכם להיות אמין יותר בקרב הקהל.

19. צרו תכנים שונים

כדאי מאוד ליצור מגוון של תכנים, פעם תכתבו מדריך על איך לעשות כך וכך, במקרה אחר תכתבו על רשימת X הדברים שאפשר לעשות עם X, פעם נוספת תכתבו על ראיון עם מישהו אחר, וכך הלאה. רעננו את הבלוג כל הזמן עם סוגים שונים של תכנים.

20. עדכנו תוכן ישן

מה יכול להיות רע יותר כאשר מחפשים לקרוא על נושא מסויים ומגלים שהוא אינו רלוונטי? זה מה שקורה כאשר לא מעדכנים תכנים ישנים. אחרי שכתבתם על תכנים מסויימים בעבר, וודאו האם הם כבר לא נכונים למציאות הנכונית, המוצר השתנה, השירות התעדכן, המחיר שונה וכד' – עדכנו למצב הנוכחי.

21. שתפו פעולה עם בלוגרים אחרים

לא להתבייש, שיתוף פעולה טוב, עוזר לכל הצדדים. הקימו לעצמכם רשימת בלוגרים מעניינים צרו איתם קשר ושתפו איתם פעולה. בכך אפשר להיחשף לקהלים חדשים.

22. כתבו פוסט אורח

עזרו למשתמשים אחרים להכיר אתכם, כתבו פוסט אורח באתרים שונים, בלוגים, קבוצות, פורומים ומיקומים אחרים. בכך תוכלו גם לקבל קישור לבלוג שלכם כדי שתוכלו להפנות את המשתמשים אליכם וגם להציג את עצמכם כמומחים.

23. ערכו מחקר מילות מפתח

בדקו אילו מילים אנשים משתמשים כדי למצוא את הכתבה שלכם. התאימו את הפוסט לפי אותן מילות מפתח מסויימות.

מה עוד מעניין לדעת?

אם אין לכם בלוג, תוכלו לקרוא את הכתבה בנושא של איך לפתוח בלוג.

כלים מומלצים לאתרי וורדפרס WordPress
  • Cloudways - אחסון אתרים לוורדפרס הטוב ביותר! 25% הנחה קוד קופון CLOUDONE
  • Elementor PRO - תוסף בניית עמודים לוורדפרס
  • JetPlugins - תוסף הרחבה לאלמנטור
  • Astra PRO - תבנית/ערכת נושא לוורדפרס מבין הטובות ביותר

הטבות לעסקים ולחנויות:

  • רוצים לקבל חשיפה לעסק? פרסום כתבה בחינם במגזין חזית.
  • רוצים לקדם את העסק? פרסום עסק בחינם באינדקס עסקים טופלינק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *